Globální prodeje smartphonů opět klesly, výrobcům se ale dařilo

Agentura IDC v rámci rekapitulace druhého čtvrtletí roku 2019 přinesla nové informace o tom, jak se dařilo prodeji smartphonů. A čísla mluví sama za sebe. Trh se smartphony dál ztrácí, jednotliví výrobci však zaznamenali slušnou část roku.

Jak to tedy s jednotlivými výrobci ve druhém kvartále, tedy v období od dubna do června bylo? Nejprodávanější značkou zůstává dál Samsung, který dodal svým zákazníkům 75,5 milionů smartphonů. Připsal si tak 22,7% účast na trhu. Oproti loňskému roku a tehdejšímu druhému čtvrtletí se tak Korejci zlepšili o 5,5 %. Mezi prvním a druhým místem je sice slušná mezera, ale i to nadále zastává Huawei. Ten ve druhém čtvrtletí 2019 prodal 58,7 milionů smartphonů a může si gratulovat, jeho meziroční nárůst činí 8,3 %.

Třetí zůstává Apple, který v pro něj chabém druhém čtvrtletí prodal 33,8 milionů telefonů. Jeho čas však teprve přijde, pro Apple totiž vždy představuje skok třetí a především čtvrté čtvrtletí, tedy čas vánočních svátků. I tak si ale musí kalifornská společnost připsat smutný minus, jeho meziroční pokles ve druhé čtvrtce roku je totiž alarmujících 18,2 %. Na zátylek Applu dýchá Xiaomi, které za svými majiteli vypravilo 32,3 milionů mobilních telefonů a patří mu čtvrtá příčka.

Nedaleko za čínským výrobcem je další Číňan, a sice Oppo, které udržuje ve hře především vlastní telefony v Číně, a potom OnePlus v Evropě, USA a v Indii. Oppo prodalo 29,5 milionů smartphonů a statistiky tak téměř nezměnilo. Z grafů společnosti IDC je však patrné, že mobilní trh celkově strádá. Ve druhém kvartále 2018 se prodalo 341,2 milionů telefonů – letos je to 333,2 milionů. Pokles to je, ale zrovna v období, kdy k velkým nákupům nedochází. Už teď se ale nemůžeme dočkat na celkový souhrn na konci roku.

zdroj: IDC

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Globální prodeje smartphonů opět klesly, výrobcům se ale dařilo

Agentura IDC v rámci rekapitulace druhého čtvrtletí roku 2019 přinesla nové informace o tom, jak se dařilo prodeji smartphonů. A čísla mluví sama za sebe. Trh se smartphony dál ztrácí, jednotliví výrobci však zaznamenali slušnou část roku.

Tip: iPhone XR uchvátil jaro i léto, stal se nejlépe prodávaným telefonem v USA

Jak to tedy s jednotlivými výrobci ve druhém kvartále, tedy v období od dubna do června bylo? Nejprodávanější značkou zůstává dál Samsung, který dodal svým zákazníkům 75,5 milionů smartphonů. Připsal si tak 22,7% účast na trhu. Oproti loňskému roku a tehdejšímu druhému čtvrtletí se tak Korejci zlepšili o 5,5 %. Mezi prvním a druhým místem je sice slušná mezera, ale i to nadále zastává Huawei. Ten ve druhém čtvrtletí 2019 prodal 58,7 milionů smartphonů a může si gratulovat, jeho meziroční nárůst činí 8,3 %.

Třetí zůstává Apple, který v pro něj chabém druhém čtvrtletí prodal 33,8 milionů telefonů. Jeho čas však teprve přijde, pro Apple totiž vždy představuje skok třetí a především čtvrté čtvrtletí, tedy čas vánočních svátků. I tak si ale musí kalifornská společnost připsat smutný minus, jeho meziroční pokles ve druhé čtvrtce roku je totiž alarmujících 18,2 %. Na zátylek Applu dýchá Xiaomi, které za svými majiteli vypravilo 32,3 milionů mobilních telefonů a patří mu čtvrtá příčka.

Nedaleko za čínským výrobcem je další Číňan, a sice Oppo, které udržuje ve hře především vlastní telefony v Číně, a potom OnePlus v Evropě, USA a v Indii. Oppo prodalo 29,5 milionů smartphonů a statistiky tak téměř nezměnilo. Z grafů společnosti IDC je však patrné, že mobilní trh celkově strádá. Ve druhém kvartále 2018 se prodalo 341,2 milionů telefonů – letos je to 333,2 milionů. Pokles to je, ale zrovna v období, kdy k velkým nákupům nedochází. Už teď se ale nemůžeme dočkat na celkový souhrn na konci roku.

zdroj: IDC

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."