Nechcete reklamy? Za Facebook a Instagram zaplatíte až 320 korun měsíčně
- Meta chce v Evropské unii zavést předplatné pro své aplikace
- Ty byste si pak mohli užívat bez sledování reklam
- Jak si to společnost představuje a kolik má předplatné stát?

Sociální sítě od společnosti Meta se podle několika zdrojů dočkají předplatného, které úplně odstraní reklamy. Kolik by takové předplatné mělo stát a jak to vlastně bude fungovat?
Předplatné v rámci aplikací Meta
Sociální síť TikTok přemýšlí o zavedení předplatného za zhruba 120 korun měsíčně, které by uživatelům aplikace zpříjemnilo používání tím, že odstraní reklamy. Podobnou věc má podle mnoha zdrojů nyní chystat i společnost Meta. Nabízet má totiž verzi Facebooku a Instagramu bez reklam.
Toto předplatné by měla Meta nabízet na území Evropské unie. Předplatné by společnosti nejen přinášelo zisk, ale splnila by tím i nová pravidla, která stanovuje právě EU. Ostatně, o plánech Mety jsme informovali již dříve.

Čtěte také: Netflix plánuje zdražování! Dražší předplatné má na svědomí Hollywood
Personalizované reklamy
Nové předpisy o ochraně osobních údajů v EU budou společnost Meta nutit, aby před zobrazením personalizované reklamy od uživatelů požadovala výslovný souhlas. Aplikace Facebook a Instagram by tak zůstaly zdarma pro uživatele, kteří udělí souhlas se zasíláním personalizovaných reklam.
Míček je na straně EU
Meta prý sdělila regulačním orgánům, že by uživatelům účtovala zhruba 10 eur (asi 245 korun) měsíčně na desktopových verzích Facebooku nebo Instagramu a poté zhruba 6 eur (150 korun) za každý další propojený účet. Na mobilních zařízeních by se cena dostala až na zhruba 13 eur (320 korun) měsíčně z důvodu zohlednění provizí App Storu a Google Play. Zda regulační orgány EU přijmou placené předplatné jako vyhovující alternativu k personalizované reklamě, je však nejasné.