Operátor Vodafone vydal rozsáhlou zprávu týkající se důvěry Čechů v různé subjekty ohledně práce se soukromými daty. Vyšlo najevo, že zatímco e-shopům nijak zvlášť nedůvěřují, bankám a mobilním operátorům ano. Nadpoloviční většina lidí si pak myslí, že má svá data pod kontrolou, ačkoliv to tak nemusí být úplně pravda.
Personální údaje jsou v dnešní době nesmírně ceněným zbožím a firmy za ně, obrazně, platí zlatem. Co ale pro Čechy tento termín představuje? Takřka všichni dotázaní (99 %) dali na první místo své rodné číslo, za kterým následovalo číslo bankovního účtu (88 %), soukromá e-mailová adresa (85 %) a telefonní číslo (83 %). Tento průzkum pro Vodafone vypracovala společnost G82 a zúčastnilo se ho 1024 osob ve věku 16 a více let.
Na tuto otázku odpovědělo kladně 55 % dotázaných, nicméně skutečnost může být rozdílná. Zhruba 79 % z nich totiž využívá slevové nebo různé klubové karty, díky kterým získávají firmy osobní údaje pro přípravu služeb a zboží přesně na míru. Nezbývá tedy než doufat v to, že cílové subjekty s těmito daty nakládají bezpečně a dle nejlepšího svědomí.
TIP: Unikla data každého desátého Čecha. Co na to bezpečnostní experti?
V oblasti práce s osobními daty věří Češi nejméně sociálním sítím (30 %) a méně než polovina dotázaných důvěřuje také e-shopům (49 %). Naopak, nad polovinu se dostali operátoři (64 %) i banky, kterým důvěřuje drtivá většina respondentů (89 %). Takřka polovina dotázaných pak uvedla, že alespoň občas čtou a upravují preference cookies na stránkách a třetina vyjádřila obavy ze zneužití dat.
Mít dobrou pověst v oblasti práce s osobními daty je a bude velmi důležité, protože jak ukázal tento průzkum, 15 % dotázaných přestalo využívat služeb firem, které mají v této oblasti špatnou reputaci.
Operátor Vodafone vydal rozsáhlou zprávu týkající se důvěry Čechů v různé subjekty ohledně práce se soukromými daty. Vyšlo najevo, že zatímco e-shopům nijak zvlášť nedůvěřují, bankám a mobilním operátorům ano. Nadpoloviční většina lidí si pak myslí, že má svá data pod kontrolou, ačkoliv to tak nemusí být úplně pravda.
Personální údaje jsou v dnešní době nesmírně ceněným zbožím a firmy za ně, obrazně, platí zlatem. Co ale pro Čechy tento termín představuje? Takřka všichni dotázaní (99 %) dali na první místo své rodné číslo, za kterým následovalo číslo bankovního účtu (88 %), soukromá e-mailová adresa (85 %) a telefonní číslo (83 %). Tento průzkum pro Vodafone vypracovala společnost G82 a zúčastnilo se ho 1024 osob ve věku 16 a více let.
Na tuto otázku odpovědělo kladně 55 % dotázaných, nicméně skutečnost může být rozdílná. Zhruba 79 % z nich totiž využívá slevové nebo různé klubové karty, díky kterým získávají firmy osobní údaje pro přípravu služeb a zboží přesně na míru. Nezbývá tedy než doufat v to, že cílové subjekty s těmito daty nakládají bezpečně a dle nejlepšího svědomí.
TIP: Unikla data každého desátého Čecha. Co na to bezpečnostní experti?
V oblasti práce s osobními daty věří Češi nejméně sociálním sítím (30 %) a méně než polovina dotázaných důvěřuje také e-shopům (49 %). Naopak, nad polovinu se dostali operátoři (64 %) i banky, kterým důvěřuje drtivá většina respondentů (89 %). Takřka polovina dotázaných pak uvedla, že alespoň občas čtou a upravují preference cookies na stránkách a třetina vyjádřila obavy ze zneužití dat.
Mít dobrou pověst v oblasti práce s osobními daty je a bude velmi důležité, protože jak ukázal tento průzkum, 15 % dotázaných přestalo využívat služeb firem, které mají v této oblasti špatnou reputaci.