Huawei přišel o pozici čínské jedničky. Předběhl ho nečekaný konkurent
- Huawei nemá na růžích ustláno ani v Číně
- Na domácím trhu meziročně vykazuje horší prodeje
- Nově dokonce přišel i o post jedničky

Huawei má na pažbě další bolestivý zářez. Po téměř nekonečných peripetiích a tahanicích v souvislosti s kauzou se Spojenými státy, prodejem dceřiného Honoru a obtížnou rehabilitací pošramocené pověsti, dostává technologický gigant další pomyslnou facku, tentokrát přímo z domácího trhu. Přišel totiž o post čínské jedničky, jak nově referuje analytická společnost Counterpoint.
Oppo je v Číně nový Huawei
Tou se nestal nikdo menší než konkurenční Oppo, které spadá pod konsorcium BBK Elektronics. Že je vám to povědomé? Ano, hádáte správně. Pod stejný moloch totiž patří i neméně slavné značky jako jsou OnePlus nebo Vivo.

Každopádně pro Oppo je to vůbec poprvé, co stojí na trůně. V segmentu chytrých telefonů aktuálně drží 21% tržní podíl se skvělým 26% meziročním nárůstem.
Mohlo by vás zajímat: Huawei přináší na telefony bez Googlu aplikaci mBank
Na druhé pozici se umístilo dceřiné Vivo, které získalo 20 %. A až bronz berou Apple, Xiaomi a Huawei, které mají shodně po 16 procentech. Co za úspěchem nové jedničky stojí? Samozřejmě, že martyrium Huawei, ale to samo o sobě na úspěch nestačí. Oppo se začalo více orientovat na potřeby zákazníků díky širokému portfoliu šikovných a poměrně cenově dostupných smartphonů