Facebook a Instagram jsou nově za peníze. Hlavní výhodou je absence reklam

Pavel Mráz
  • Společnost Meta zpoplatnila sociální sítě Facebook a Instagram
  • Pokud nechcete reklamy, zaplatíte částku od 10 eur (250 korun) měsíčně
  • Předplatné je reakcí na požadavky uživatelů na větší soukromí a kontrolu nad jejich daty
Meta, ilustrační
Meta, ilustrační

Nedávné oznámení společnosti Meta o nové službě předplatného pro Facebook a Instagram, která nabízí v Evropě zážitek bez reklam, přichází v reakci na vyvíjející se evropské předpisy. Od příštího měsíce budou mít uživatelé v EU, EHP a Švýcarsku možnost platit paušální měsíční poplatek za odstranění reklamy na těchto platformách, jak přinesl server CNBC. Tato předplatitelská služba je zajímavým vývojem nastalé situace a zaslouží si pozornost.

Předplatné Mety začíná na 250 Kč

Cenový model předplatného je 9,99 € (cca 250 Kč) měsíčně, pokud si uživatelé předplatí přes web, a 12,99 € (cca 320 Kč) měsíčně pro uživatele zařízení Android nebo iOS. Od března 2024 bude navíc za každý propojený účet v Centru účtů účtován příplatek ve výši 6 eur měsíčně.

Krok společnosti Meta nabídnout možnost bez reklam je v souladu s evropskými obavami o shromažďování dat a praktiky cílení reklam. Evropská unie prosazuje robustnější ochranu soukromí podle zákonů, jako je zákon o digitálních trzích a GDPR. Tato předplatitelská služba umožní uživatelům vybrat si mezi platbou za zážitek bez reklam nebo používáním platforem zdarma se souhlasem o shromažďování dat.

Facebook
Facebook

Čtěte také: Sociální síť X bojuje proti botům. Pomoci má nový druh předplatného


Volba mezi placenou verzí a reklamami

Zatímco nabídka předplatného je zaměřena na splnění evropských požadavků na ochranu soukromí, také podtrhuje pokračující závazek společnosti Meta k obchodnímu modelu podporovanému reklamami. Společnost dala jasně najevo, že její základní víra zůstává v internet podporovaný reklamou a služba předplatného je spouštěna jako volitelný nákup, zejména v oblastech s přísnými předpisy na ochranu dat.

Toto předplatné je pravděpodobně reakcí na požadavky uživatelů na větší soukromí a kontrolu nad jejich daty. Facebook a Instagram čelí kritice za své rozsáhlé praktiky sledování dat a cílení reklam. Možnost bez reklam poskytuje únik z neustálého proudu reklam a sběru dat. Stojí za zmínku, že Meta bude i nadále nabízet bezplatný přístup s reklamami pro uživatele, kteří se rozhodnou neodebírat. Prostředí pro neodběratele zůstane nezměněno a stávající nástroje pro nastavení reklam budou i nadále k dispozici.

Další poplatky od března

Služba předplatného bude dostupná pouze uživatelům ve věku 18 let a starším v EU, EHP a Švýcarsku. Zpočátku se bude vztahovat na všechny propojené účty na Facebooku a Instagramu, ale v březnu 2024 budou pro propojené účty zavedeny další poplatky.

Zavedení předplatného bez reklam pro Facebook a Instagram v Evropě od společnosti Meta řeší obavy o soukromí a zároveň potvrzuje závazek společnosti k jejímu modelu podporovanému reklamami. Odezva uživatelů v regionu bude bedlivě sledována, aby se zjistilo, kolik lidí je ochotno zaplatit za lepší soukromí a svobodu od reklam.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články