Apple zařízl populární aplikaci s umělou inteligencí. Představuje ChatGPT hrozbu?
- Umělá inteligence dobývá svět
- Ne vždy se však dočká pochopení
- Apple v App Store zablokoval aplikaci s AI

Jak jste sami určitě zaregistrovali, umělá inteligence dobývá svět. Ač se to nezdá, tento fenomén pomalu začíná zasahovat i do nejrůznějších sfér lidských činností. Pakliže tápete, v mžiku vám to bude jasné. Vezměte si jen nejnovější trend spočívající ve využívání chatbotů. Tohoto „asistenta“ má například k dispozici stále více bank a dalších institucí.
Umělá inteligence a ChatGPT
Jejich funkce je primárně informativní, jsou nastaveni tak, aby reagovali na nejfrekventovanější otázky a odlehčili tak operátorům, kteří se pak můžou věnovat specifickým zákaznickým požadavkům. Zatímco v tomto kontextu se bavíme – řekněme – o nástrojích nižší úrovně, co takový ChatGPT?
Momentálně nejzářivější kometa na poli AI se neustále zdokonaluje díky prolínání výše zmíněné umělé inteligence a strojového učení. Úchvatné na tomto počinu je zejména to, jak ChatGPT reaguje a co všechno je schopen hravě obsáhnout.

Čtěte také: Hlavně nenápadně. Realme nestoudně okopíruje dynamický výřez od Applu
Počáteční nadšení vystřídaly obavy
Tematicky je totiž neuvěřitelně komplexní. To je dáno zvláště tím, že tento chatbot je založený na dialogu, chápání a dorozumívání se, s čímž mu více než vydatně pomáhá i vlastní datový podklad reprezentovaný ohromným balíkem informací získaný z internetu, který je zpracováván pomocí metody Reinforcement Learning with Human Feedback (RLHF).
Přesto se najdou tací, kteří nadšení z novinky skepticky brzdí nebo jej přímo kritizují či zakazují. A nejde jen o americké školy, jež se jaly ChatGPT bez pardonu zakázat. Mezi těmi – řekněme – opatrnějšími se nachází i americký Apple. Ne z důvodu nepřijetí nebo nepochopení samotné technologie, nýbrž kvůli obavě z porušení bezpečnosti uživatelů.

Nekompromisní Apple
V tomto kontextu Gizchina s odvoláním na Wall Street Journal informuje, že kalifornský podnik z App Storu zablokoval populárního e-mailového klienta od BlueMail, jenž se pyšnil implementací AI na bázi výše zmíněného ChatGPT. Z dosavadních zjištění vyplývá, že i přes sofistikovanost chatbota existovalo vysoké riziko zobrazování nezákonného obsahu.
Jen dodáme, že od nové funkcionality si firma hodně slibovala, zejména pak v rovině vytváření nových e-mailů. Umělá inteligence měla významně urychlit čas díky výběru na základě shody/podobnosti, a to platí i pro plánování nejrůznějších událostí.
BlueMail tento krok považuje za neadekvátní a nespravedlivý. Poukazuje na to, že aplikace, jež je dostupná uživatelům od věku 4 let, má pokročilé filtrování obsahu a tudíž je argumentace společnosti Apple víceméně jen teoretická, protože v posudku se píše „… zdá se, že neobsahuje filtrování obsahu…“, což považuje za naprosto absurdní.
Autor článku
Bývalý redaktor webu Mobilizujeme.cz. Sepsal celkem 1810 článků.








