Americká společnost Apple čas od času vydá reklamu či krátký film. Tímto způsobem často prezentuje své produkty. V červenci Apple vydal krátký film zvaný The Underdogs, ve kterém bylo vyobrazené Thajsko. Od místního obyvatelstva však film schytal velkou kritiku a jak nyní uvádí Bangkok Post, Apple ze svého YouTube kanálu video odstranil.
V krátkém filmu, který Apple zveřejnil 18. července, ukazuje snímek cestovatelský tým smolařů cestujících do Thajska. V krátkém videu se ale cestujícím příliš nedaří. Nejprve nedorazí zavazadla, následně cestují takzvaným Tuk-tukem a nakonec jsou ubytovaní v ne příliš hezkém hotelu. Celý snímek navíc doprovázely záběry na neudržovanou či dokonce rozpadlou architekturu.
Video mělo za úkol ukázat různé vychytávky, které uživatelům Apple produkty umožňují. Krátký film ale sklidil velkou kritiku a místním obyvatelům se vůbec nelíbil. Podle nich kalifornský gigant jen prohlubuje zažité stereotypy o Thajsku a hlavní město Bangkok zobrazuje jako technologicky zaostalé město.
Čtěte také: Apple odsouvá produkci skládačky. Prý není spokojen s odolností displeje
Nejenže se na Apple strhla velká kritika od obyvatelů, nýbrž slovo si vzal i Sattra Sripan, mluvčí thajské sněmovny. Ten obyvatele Thajska vyzval k bojkotu Applu. Lidé by podle něj měli přestat využívat produkty této značky a přejít ke konkurenci. Turistický výbor dokonce nyní plánuje pozvat zástupce Applu do země, kde spolu onu reklamu projednají.
Apple však na nic nečekal, video smazal a k celé kauze se vyjádřil. Americký gigant se za reklamu omlouvá a dodává, že se pouze snažil zachytit optimismus obyvatel a celkovou kulturu země.
Letošní rok se však nejedná o první nepovedenou reklamu Applu. Na jaře výrobce z Cupertina představil nové iPady Pro (2024) s procesory Apple M4, přičemž v reklamě společnost využila hydraulický lis, který drtí různé kreativní nástroje. To se lidem příliš nelíbilo, načež Apple reklamu odstranil a situaci okomentoval slovy „cíl netrefen“.
Americká společnost Apple čas od času vydá reklamu či krátký film. Tímto způsobem často prezentuje své produkty. V červenci Apple vydal krátký film zvaný The Underdogs, ve kterém bylo vyobrazené Thajsko. Od místního obyvatelstva však film schytal velkou kritiku a jak nyní uvádí Bangkok Post, Apple ze svého YouTube kanálu video odstranil.
V krátkém filmu, který Apple zveřejnil 18. července, ukazuje snímek cestovatelský tým smolařů cestujících do Thajska. V krátkém videu se ale cestujícím příliš nedaří. Nejprve nedorazí zavazadla, následně cestují takzvaným Tuk-tukem a nakonec jsou ubytovaní v ne příliš hezkém hotelu. Celý snímek navíc doprovázely záběry na neudržovanou či dokonce rozpadlou architekturu.
Video mělo za úkol ukázat různé vychytávky, které uživatelům Apple produkty umožňují. Krátký film ale sklidil velkou kritiku a místním obyvatelům se vůbec nelíbil. Podle nich kalifornský gigant jen prohlubuje zažité stereotypy o Thajsku a hlavní město Bangkok zobrazuje jako technologicky zaostalé město.
Čtěte také: Apple odsouvá produkci skládačky. Prý není spokojen s odolností displeje
Nejenže se na Apple strhla velká kritika od obyvatelů, nýbrž slovo si vzal i Sattra Sripan, mluvčí thajské sněmovny. Ten obyvatele Thajska vyzval k bojkotu Applu. Lidé by podle něj měli přestat využívat produkty této značky a přejít ke konkurenci. Turistický výbor dokonce nyní plánuje pozvat zástupce Applu do země, kde spolu onu reklamu projednají.
Apple však na nic nečekal, video smazal a k celé kauze se vyjádřil. Americký gigant se za reklamu omlouvá a dodává, že se pouze snažil zachytit optimismus obyvatel a celkovou kulturu země.
Letošní rok se však nejedná o první nepovedenou reklamu Applu. Na jaře výrobce z Cupertina představil nové iPady Pro (2024) s procesory Apple M4, přičemž v reklamě společnost využila hydraulický lis, který drtí různé kreativní nástroje. To se lidem příliš nelíbilo, načež Apple reklamu odstranil a situaci okomentoval slovy „cíl netrefen“.