Nové jablečné telefony nepřinesly žádné závratné množství novinek a o nějakých zásadních “must have” změnách nemůže být ani řeč. I ten fotoaparát je na první pohled skoro stejný. Jenže chyba lávky, Apple ve skutečnosti fotografickou soustavu nových modelů výrazně vylepšil a specialisté ze serveru DxOMark je otestovali. Jak dopadly?
Modely iPhone 13 Pro a Pro Max dostaly zcela nové snímače, přičemž ten hlavní je nyní výrazně větší než u předchozích modelů. A špatně na tom není ani nejmenší model Mini, který se pyšní 12Mpx snímačem s 1,7µm pixely, světelností f/1.6 a optickou stabilizací obrazu. Změny tedy sice nejsou patrné na první pohled, ale jsou zcela zásadní a vedly k výraznému zlepšení kvality fotografií.
Čtěte také: Apple iPhone 13 dnes vstupuje do prodeje! Jaké jsou zatím naše dojmy?
Ve zkratce, skvěle. Menší Mini dosáhl na skóre 130 bodů a dorovnal tak loňský vrcholný model iPhone 12 Pro Max. Výše postavená verze Pro dopadla, se ziskem 137 bodů, ještě lépe a v celém žebříčku DxOMark je na krásném čtvrtém místě.
Před sebou má jen silnou trojku z Asie v podobě prvního Huawei P50 Pro, druhého Xiaomi Mi 11 Ultra a třetího Huawei Mate 40 Pro+. Aktuální iPhone 13 Pro je tedy nejlépe fotografujícím jablečným telefonem všech dob.
Oba sourozenci sbírali body hlavně za přesnou expozici, velmi dobré vyvážení barev (včetně bílé), rychlé automatické ostření a přesnou, stabilní expozici při natáčení videí. Oba modely dostaly také pochvalu za přirozené zobrazení tónu kůže, a to i v horších světelných podmínkách. Za zmínku stojí i široký dynamický rozsah při natáčení videí a model Pro má o něco lepší automatické ostření u videí.
Co se týče nedostatků, tak vytýkán byl hlavně omezený dynamický rozsah ve scénách s vysokým kontrastem či spíše omezené množství detailů při použití středního a dlouhého přiblížení. Videím se v horších světelných podmínkách nevyhnul šum a všimnout si lze i občasné ztráty textur, a to obzvláště na obličejích, při natáčení za denního světla.
Když vedle sebe postavíte loňské a současné iPhony a začnete sepisovat důvody pro a proti výměně, moc důvodů k přechodu asi nenajdete. Jeden pádný ale existuje, a tím je právě fotoaparát. V tomto směru si iPhony 13 mezigeneračně polepšily opravdu výrazně, a pokud existuje nějaký opravdu relevantní argument k přechodu z dvanáctek na třináctky, je to tento. Celé testy naleznete v odkazech zde (iPhone 13 Mini) a zde (iPhone 13 Pro).
Nové jablečné telefony nepřinesly žádné závratné množství novinek a o nějakých zásadních “must have” změnách nemůže být ani řeč. I ten fotoaparát je na první pohled skoro stejný. Jenže chyba lávky, Apple ve skutečnosti fotografickou soustavu nových modelů výrazně vylepšil a specialisté ze serveru DxOMark je otestovali. Jak dopadly?
Modely iPhone 13 Pro a Pro Max dostaly zcela nové snímače, přičemž ten hlavní je nyní výrazně větší než u předchozích modelů. A špatně na tom není ani nejmenší model Mini, který se pyšní 12Mpx snímačem s 1,7µm pixely, světelností f/1.6 a optickou stabilizací obrazu. Změny tedy sice nejsou patrné na první pohled, ale jsou zcela zásadní a vedly k výraznému zlepšení kvality fotografií.
Čtěte také: Apple iPhone 13 dnes vstupuje do prodeje! Jaké jsou zatím naše dojmy?
Ve zkratce, skvěle. Menší Mini dosáhl na skóre 130 bodů a dorovnal tak loňský vrcholný model iPhone 12 Pro Max. Výše postavená verze Pro dopadla, se ziskem 137 bodů, ještě lépe a v celém žebříčku DxOMark je na krásném čtvrtém místě.
Před sebou má jen silnou trojku z Asie v podobě prvního Huawei P50 Pro, druhého Xiaomi Mi 11 Ultra a třetího Huawei Mate 40 Pro+. Aktuální iPhone 13 Pro je tedy nejlépe fotografujícím jablečným telefonem všech dob.
Oba sourozenci sbírali body hlavně za přesnou expozici, velmi dobré vyvážení barev (včetně bílé), rychlé automatické ostření a přesnou, stabilní expozici při natáčení videí. Oba modely dostaly také pochvalu za přirozené zobrazení tónu kůže, a to i v horších světelných podmínkách. Za zmínku stojí i široký dynamický rozsah při natáčení videí a model Pro má o něco lepší automatické ostření u videí.
Co se týče nedostatků, tak vytýkán byl hlavně omezený dynamický rozsah ve scénách s vysokým kontrastem či spíše omezené množství detailů při použití středního a dlouhého přiblížení. Videím se v horších světelných podmínkách nevyhnul šum a všimnout si lze i občasné ztráty textur, a to obzvláště na obličejích, při natáčení za denního světla.
Když vedle sebe postavíte loňské a současné iPhony a začnete sepisovat důvody pro a proti výměně, moc důvodů k přechodu asi nenajdete. Jeden pádný ale existuje, a tím je právě fotoaparát. V tomto směru si iPhony 13 mezigeneračně polepšily opravdu výrazně, a pokud existuje nějaký opravdu relevantní argument k přechodu z dvanáctek na třináctky, je to tento. Celé testy naleznete v odkazech zde (iPhone 13 Mini) a zde (iPhone 13 Pro).