Původní chytrý reproduktor HomePod představil Apple v roce 2018, dlouhé čtyři roky po tom, co do tohoto segmentu vstoupil Amazon. Nejnovější generace, jenž byla představena včera, z ní vychází a je v mnoha směrech prakticky stejná. Zdá se, že segment chytrých reproduktorů je již lehce vyčpělý a jablečný gigant má údajně v plánu vstoupit do dalšího odvětví této elektroniky.
Od roku 2014, kdy Amazon představil reproduktor Echo, se chytré reproduktory nijak zásadně nevyvinuly a ve spoustě oblastí jsou stejné jako před lety. Většinou se skládají ze samotného reproduktoru, který je doplněný o kameru a virtuálního asistenta. Respektive se vyvinuly, a to směrem k chytrým displejům, které na ně přímo navázaly.
Chytrý displej je mnohem praktičtější než jen pouhý reproduktor, a to z důvodu, že má právě onen displej. Lze ho tedy použít třeba na videochaty, sledování videí na YouTube, k zobrazení předpovědi počasí, k prohlížení receptů při vaření a podobně. Využití je spousta a typickým příkladem chytrého displeje je Google Nest Hub Max. Apple nic takového nemá. Prozatím.
Čtěte také: Apple v tichosti představil HomePod 2. generace! Cena je opět sebevědomá
Známý analytik Mark Gurman z agentury Bloomberg a přišel se zprávou, že Apple se chystá vstoupit do segmentu chytrých displejů. Údajně jeden takový produkt připravuje a jako jeho základ by měl posloužit displej ze základního iPadu. Přes tuto potenciální novinku má jít provádět hovory FaceTime nebo ovládat další prvky chytré domácnosti.
Co se konstrukce týče, tak obrazovka by měla být navržena pro zavěšení na zeď (nebo někde jinde) a o to by se postaraly magnety. Dle několika dalších zdrojů bychom se mohli z dílen Applu dočkat i větších chytrých displejů než je konkurenční Nest Hub od Googlu, který má úhlopříčku 10 palců. Pokud ale Apple do tohoto segmentu vstoupí, nejdřív bude muset vyřešit jeden velký problém.
Amazon i Google mají v tomto segmentu oproti Applu velkou výhodu v tom, že mají vyspělejší hlasové asistenty. Alexa od Amazonu i Google Asistent jsou zkrátka výkonnostně před Siri a právě na tom bude muset jablečný gigant v případě, že bude chtít do tohoto segmentu vstoupit, zapracovat. Uvidíme, zda z toho nakonec něco bude a opravdu se časem dočkáme chytrého displeje do domácnosti s nakousnutým jablíčkem ve znaku.
Původní chytrý reproduktor HomePod představil Apple v roce 2018, dlouhé čtyři roky po tom, co do tohoto segmentu vstoupil Amazon. Nejnovější generace, jenž byla představena včera, z ní vychází a je v mnoha směrech prakticky stejná. Zdá se, že segment chytrých reproduktorů je již lehce vyčpělý a jablečný gigant má údajně v plánu vstoupit do dalšího odvětví této elektroniky.
Od roku 2014, kdy Amazon představil reproduktor Echo, se chytré reproduktory nijak zásadně nevyvinuly a ve spoustě oblastí jsou stejné jako před lety. Většinou se skládají ze samotného reproduktoru, který je doplněný o kameru a virtuálního asistenta. Respektive se vyvinuly, a to směrem k chytrým displejům, které na ně přímo navázaly.
Chytrý displej je mnohem praktičtější než jen pouhý reproduktor, a to z důvodu, že má právě onen displej. Lze ho tedy použít třeba na videochaty, sledování videí na YouTube, k zobrazení předpovědi počasí, k prohlížení receptů při vaření a podobně. Využití je spousta a typickým příkladem chytrého displeje je Google Nest Hub Max. Apple nic takového nemá. Prozatím.
Čtěte také: Apple v tichosti představil HomePod 2. generace! Cena je opět sebevědomá
Známý analytik Mark Gurman z agentury Bloomberg a přišel se zprávou, že Apple se chystá vstoupit do segmentu chytrých displejů. Údajně jeden takový produkt připravuje a jako jeho základ by měl posloužit displej ze základního iPadu. Přes tuto potenciální novinku má jít provádět hovory FaceTime nebo ovládat další prvky chytré domácnosti.
Co se konstrukce týče, tak obrazovka by měla být navržena pro zavěšení na zeď (nebo někde jinde) a o to by se postaraly magnety. Dle několika dalších zdrojů bychom se mohli z dílen Applu dočkat i větších chytrých displejů než je konkurenční Nest Hub od Googlu, který má úhlopříčku 10 palců. Pokud ale Apple do tohoto segmentu vstoupí, nejdřív bude muset vyřešit jeden velký problém.
Amazon i Google mají v tomto segmentu oproti Applu velkou výhodu v tom, že mají vyspělejší hlasové asistenty. Alexa od Amazonu i Google Asistent jsou zkrátka výkonnostně před Siri a právě na tom bude muset jablečný gigant v případě, že bude chtít do tohoto segmentu vstoupit, zapracovat. Uvidíme, zda z toho nakonec něco bude a opravdu se časem dočkáme chytrého displeje do domácnosti s nakousnutým jablíčkem ve znaku.