Umělá inteligence rezonuje technologickým světem a promítá se do více a více oblastí. Obrovské uplatnění má samozřejmě i v mobilním byznysu, což už někteří výrobci zjistili a například Samsung vybavil svou novou vlajkovou řadu Galaxy S24 souborem prvků umělé inteligence Galaxy AI. Apple, i když to tak možná nevypadá, pozadu rozhodně nezůstává.
Vloni jsme četli spousty zpráv o tom, jak ta či ona technologická firma pokročila ve vývoji umělé inteligence. Společnosti jako Google, Microsoft nebo Meta se trumfovaly v tom, čí model AI je chytřejší, schopnější a který se rychleji učí. Jen Apple mlčel a víceméně se k tématu nijak nevyjadřoval.
Nečinný ale samozřejmě nebyl, to ani omylem a vlastně tomu bylo přesně naopak. Kalifornský gigant se do tohoto segmentu pustil trochu jinak a nakupoval ve velkém. Dle zprávy, kterou zveřejnil web Stocklytics, odkoupil Apple v loňské roce hned 32 startupů, které se zabývají vývojem umělé inteligence.
Čtěte také: Je to vůbec reálné? Meta chce označovat obsah, který byl vytvořen pomocí AI
V rámci hlavních technologických firem udělal Apple v oblasti umělé inteligence za loňský rok nejvíce akvizic. V tomto směru na něj ztrácí jak Google (21 akvizic), tak Meta (18 akvizic) a také Microsoft (17 akvizic). Kalifornský gigant je tedy jednou z nejaktivnějších společností na poli AI, ačkoliv to na první pohled nijak nedává najevo.
Apple moc dobře ví, že je v umělé inteligenci obrovský potenciál a tyto akvizice se z dlouhodobého hlediska jistě vyplatí. Oproti konkurentům má ještě jednu výhodu a i ta je důvod, proč odkoupil více firem než všichni ostatní. Historie totiž již několikrát ukázala, že Apple má skvělý „čuch“ na startupy a většinou rozpozná jejich potenciál dřív než konkurence.
Faktem je, že výrobce iPhonů je v oblasti startupů jako doma a velmi často v těchto vodách loví. V roce 2021 například Tim Cook uvedl, že Apple kupuje nový startup v průměru jednou za 3 až 4 týdny a o rok později to pak bylo jednou za 2 až 3 týdny. Cupertinská společnost o tom ale často ani neinformuje a kolikrát se tedy úplně neví, v čem všem se angažuje. V rámci AI to ale evidentně rozjela naplno.
Umělá inteligence rezonuje technologickým světem a promítá se do více a více oblastí. Obrovské uplatnění má samozřejmě i v mobilním byznysu, což už někteří výrobci zjistili a například Samsung vybavil svou novou vlajkovou řadu Galaxy S24 souborem prvků umělé inteligence Galaxy AI. Apple, i když to tak možná nevypadá, pozadu rozhodně nezůstává.
Vloni jsme četli spousty zpráv o tom, jak ta či ona technologická firma pokročila ve vývoji umělé inteligence. Společnosti jako Google, Microsoft nebo Meta se trumfovaly v tom, čí model AI je chytřejší, schopnější a který se rychleji učí. Jen Apple mlčel a víceméně se k tématu nijak nevyjadřoval.
Nečinný ale samozřejmě nebyl, to ani omylem a vlastně tomu bylo přesně naopak. Kalifornský gigant se do tohoto segmentu pustil trochu jinak a nakupoval ve velkém. Dle zprávy, kterou zveřejnil web Stocklytics, odkoupil Apple v loňské roce hned 32 startupů, které se zabývají vývojem umělé inteligence.
Čtěte také: Je to vůbec reálné? Meta chce označovat obsah, který byl vytvořen pomocí AI
V rámci hlavních technologických firem udělal Apple v oblasti umělé inteligence za loňský rok nejvíce akvizic. V tomto směru na něj ztrácí jak Google (21 akvizic), tak Meta (18 akvizic) a také Microsoft (17 akvizic). Kalifornský gigant je tedy jednou z nejaktivnějších společností na poli AI, ačkoliv to na první pohled nijak nedává najevo.
Apple moc dobře ví, že je v umělé inteligenci obrovský potenciál a tyto akvizice se z dlouhodobého hlediska jistě vyplatí. Oproti konkurentům má ještě jednu výhodu a i ta je důvod, proč odkoupil více firem než všichni ostatní. Historie totiž již několikrát ukázala, že Apple má skvělý „čuch“ na startupy a většinou rozpozná jejich potenciál dřív než konkurence.
Faktem je, že výrobce iPhonů je v oblasti startupů jako doma a velmi často v těchto vodách loví. V roce 2021 například Tim Cook uvedl, že Apple kupuje nový startup v průměru jednou za 3 až 4 týdny a o rok později to pak bylo jednou za 2 až 3 týdny. Cupertinská společnost o tom ale často ani neinformuje a kolikrát se tedy úplně neví, v čem všem se angažuje. V rámci AI to ale evidentně rozjela naplno.