Apple Card má potíže. Proč se zadrhla jablečná revoluce ve finančních službách?

Pavel Škopek
  • Apple v roce 2019 představil svou revoluční kreditku Apple Card
  • Nyní ukončuje partnerství s bankou Goldman Sachs, se kterou ji provozoval
  • Služba byla určena výhradně pro americké zákazníky
Apple Card | Zdroj: Apple
Apple Card | Zdroj: Apple

Čtěte také: Apple chce u iPhonů 16 Pro nasadit další nové tlačítko


Více problémů než užitku

Partnerství mezi Goldman Sachs a Apple, jehož součástí je vedle Apple Card i spořicí účet Apple Savings a služba pro odložené platby Apple Pay Later, neprobíhalo nikdy hladce. Goldman Sachs se potýkal s problémy se zákaznickým servisem kvůli dlouhým čekacím dobám na sporné transakce Apple Card a problémům s účtem Apple Savings.

Kvůli stížnostem zákazníků proto proti němu zahájil vyšetřování americký Úřad pro finanční ochranu spotřebitelů, což vedlo k napětí s Applem.

Goldman Sachs tahal za kratší konec provazu

Při spuštění Apple Card byl Goldman Sachs nováčkem ve spotřebitelském bankovnictví a podmínky partnerství, které uzavřel s Applem byly pro něj výrazně nevýhodné. Banka například nedostává podíl z poplatku, který obchodníci platí Applu za přijetí Apple Card a ani není schopná vybírat roční poplatky za vedení karty, poplatky z prodlení nebo poplatky za zahraniční transakce.

Jediné příjmy plynou Goldman Sachs z půjček poskytnutých držitelům karet, kteří si nákupy rozdělí na splátky. Je proto otázkou s velkým otazníkem, zda se Applu podaří za takových podmínek vůbec uzavřít podobnou dohodu s jiným vydavatelem kreditních karet.


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články