Android 17 bude jako dělaný pro hráče. Google ho přetvoří v herní platformu

Nová funkce Androidu 17 dovolí přemapovat tlačítka gamepadů. Hraní bude pohodlnější i pro náročné hráče.
Telefony jako herní platforma
Ať se nám to líbí nebo ne, mobilní telefony jsou v dnešní době již takřka plnohodnotné herní platformy. Výkonu mají více než dost a do karet jim hrají také velké displeje. Apple se v poslední době v tomto směru hodně snaží a staví své iPhony takřka na úroveň herních konzolí.
Drtivá většina her na mobilních telefonech se ovládá přes dotykový displej, nicméně čím dál víc i ryze mobilních her podporuje ovládání přes externí ovladač. Ve velkém roste popularita také cloudového hraní a právě cloudové hry často umožňují hraní bez ovládání přes obrazovku.
Google v oblasti hraní prozatím není tak daleko, jako Apple, nicméně v rámci Androidu 17 by mělo dorazit několik nových funkcí zaměřených na hraní. Ty by měly hráčům poskytnout větší kontrolu nad ovládáním a nad tím, která tlačítka budou používat.

Android 17 bude více přístupný hráčům
Android samozřejmě umožňuje připojení externího ovladače, a to jak přes Bluetooth, nebo USB konektor. Ty fungují tak, že systém transformuje stisky tlačítek a analogových páček na konkrétní akce v podporovaných hrách.
Podpora ovladačů pro Android je slušná, ale bohužel není možné provádět konfiguraci či mapování v rámci konkrétních her. Ne tedy bez nástrojů třetích stran. Což je docela problém, protože možnost konfigurace ovládání je důležitá hned z několika důvodů.
Uživatelé s nějakým tělesným postižením mohou potřebovat přemapovat ovládání tak, aby se dostali k hlavním funkcím. Někomu nemusí vyhovovat původní rozvržení ovládání a hráči, kteří přechází mezi platformami, zase chtějí ovládání sjednotit.
Přemapování ovládání v základu
Nejnovější informace nicméně naznačují, že v rámci Androidu 17 by mělo být možné provádět přenastavení ovládání u externích ovladačů. Do nastavení systému by se měla dostat nová položka, kde bude k dispozici přehled připojených ovladačů a zde bude možné toto přemapování provést.
Do vydání Androidu 17 je ještě spousta času, zhruba šest měsíců a Google má tedy na implementaci této funkce dostatek prostoru. Doufáme, že se možnosti přemapování tlačítek u připojeného gamepadu opravdu dočkáme a jedná se o funkci, kterou by ocenili všichni hráči.
Zdroj: Android Authority
Autor článku

Ondřej je nadšencem do elektroniky – od telefonů a počítačů až po hardware všeho druhu. Jeho srdce bije i pro svět her, dobré filmy a občas si dá do těla i při sportu.
Ondřej je nadšencem do elektroniky – od telefonů a počítačů až po hardware všeho druhu. Jeho srdce bije i pro svět her, dobré filmy a občas si dá do těla i při sportu.







