Přesně před týdnem se spustila vlna kritiky na tuzemského prodejce Alza.cz, který na poslední chvíli prodával první kusy nového iPhonu X pouze s výraznou cenovou přirážkou, kdy se cena vyšplhala až na neuvěřitelných 50 tisíc korun. Přirážka však měla jít na charitu, takže jsme dále zjišťovali podrobnosti o této akci s možná zlým provedením, ale dobrým úmyslem.
Zákazníci Alzy, kteří si pořídili nový iPhone X jako jedni z prvních právě u tohoto prodejce s přirážkou 15 tisíc, respektive v dalších dnech vždy o 3 tisíce za každý den nižší, celkem přispěli na charitu částkou více než 2 miliony korun. Značně tak pomohli neziskovým organizacím Cesta domů, Život dětem a Pestrá společnost. Nejvíce se přispívalo na organizaci Život dětem. Všechny tři vybrané organizace Alza podporuje několik let a různou formou je podpořila v řádu milionu korun.
Zjistili jsme, že 94 % zákazníků, kteří přispěli třem vybraným neziskovým organizacím, mělo předobjednávku na iPhone X. Kdo byl tedy ochotný se do této akce zapojit (leč zákazníci neměli možnost se nezúčastnit, pokud chtěli mít iPhone mezi prvními), tak teoreticky mohl přeskočit ostatní zákazníky ve virtuální frontě, která byla zahájena už od září. Zbylých 6 % zákazníků této možnosti nevyužilo a bude si tedy muset počkat, než dorazí další várka s telefony, které jsou prakticky po celém světě vyprodané.
Mezi přispěvateli a tedy prvními majiteli nového iPhonu X jsou i některé velmi známé osobnosti, například podnikatelé Tomáš Čupr (Slevomat, DameJidlo, Rohlik.cz) nebo Jan Řežáb (Socialbakers), kteří této zvláštní akce u Alzy vedle mnoha dalších dobrosrdečných nedočkavců, či zkrátka nedočkavců využili. Celkem bylo k mání jen 200 kusů, nicméně předobjednávek více než 10 tisíc, takže se logicky dostalo zatím jen na pár zákazníků, a to těch, kteří zmíněným způsobem podpořili neziskové organizace.
A k čemu takto získané peníze vlastně poslouží? Například u neziskovky Pestrá společnost půjdou prostředky na zaplacení výcviku dvou asistenčních psů – náklady na jednoho pejska jsou astronomické, zhruba 230 000 Kč. Ostatní neziskovky, které byly do této charitativní akce Alzy zapojené, své plány jistě také brzy zveřejní.
Přesně před týdnem se spustila vlna kritiky na tuzemského prodejce Alza.cz, který na poslední chvíli prodával první kusy nového iPhonu X pouze s výraznou cenovou přirážkou, kdy se cena vyšplhala až na neuvěřitelných 50 tisíc korun. Přirážka však měla jít na charitu, takže jsme dále zjišťovali podrobnosti o této akci s možná zlým provedením, ale dobrým úmyslem.
Nepřehlédněte: iPhone X za 50 000 Kč? Alza měla dobrý úmysl, ale zlé provedení
Zákazníci Alzy, kteří si pořídili nový iPhone X jako jedni z prvních právě u tohoto prodejce s přirážkou 15 tisíc, respektive v dalších dnech vždy o 3 tisíce za každý den nižší, celkem přispěli na charitu částkou více než 2 miliony korun. Značně tak pomohli neziskovým organizacím Cesta domů, Život dětem a Pestrá společnost. Nejvíce se přispívalo na organizaci Život dětem. Všechny tři vybrané organizace Alza podporuje několik let a různou formou je podpořila v řádu milionu korun.
Zjistili jsme, že 94 % zákazníků, kteří přispěli třem vybraným neziskovým organizacím, mělo předobjednávku na iPhone X. Kdo byl tedy ochotný se do této akce zapojit (leč zákazníci neměli možnost se nezúčastnit, pokud chtěli mít iPhone mezi prvními), tak teoreticky mohl přeskočit ostatní zákazníky ve virtuální frontě, která byla zahájena už od září. Zbylých 6 % zákazníků této možnosti nevyužilo a bude si tedy muset počkat, než dorazí další várka s telefony, které jsou prakticky po celém světě vyprodané.
Mezi přispěvateli a tedy prvními majiteli nového iPhonu X jsou i některé velmi známé osobnosti, například podnikatelé Tomáš Čupr (Slevomat, DameJidlo, Rohlik.cz) nebo Jan Řežáb (Socialbakers), kteří této zvláštní akce u Alzy vedle mnoha dalších dobrosrdečných nedočkavců, či zkrátka nedočkavců využili. Celkem bylo k mání jen 200 kusů, nicméně předobjednávek více než 10 tisíc, takže se logicky dostalo zatím jen na pár zákazníků, a to těch, kteří zmíněným způsobem podpořili neziskové organizace.
A k čemu takto získané peníze vlastně poslouží? Například u neziskovky Pestrá společnost půjdou prostředky na zaplacení výcviku dvou asistenčních psů – náklady na jednoho pejska jsou astronomické, zhruba 230 000 Kč. Ostatní neziskovky, které byly do této charitativní akce Alzy zapojené, své plány jistě také brzy zveřejní.