iPhone X za 50 000 Kč? Alza měla dobrý úmysl, ale zlé provedení

Alza dnes slušně řečeno velmi nemile překvapila asi každého zákazníka, který se těšil na svůj předobjednaný iPhone X se slíbeným termínem doručení již 3. listopadu. Jenže krátce po půlnoci prodejce navýšil ceny očekávaného telefonu o 15 tisíc korun ve snaze pomoct dobré věci. Měl to být chytrý boj s překupníky, jenže na to doplatili mnozí věrní zákazníci.

Doplněno: zjistili jsme, kolik Alza touto akcí vybrala peněz na charitu, co s nimi neziskové organizace udělají, nebo i které známé osobnosti byly mezi dárci. Vše si můžete přečíst v našem novém článku – první majitelé iPhonu X dali na charitu přes 2 000 000 Kč

Opravdu boj proti překupníkům?

“Rozhodli jsme se bojovat proti zlým, ošklivým a nenasytným překupníkům nových iPhonů X.” znělo vyjádření společnosti Alza.cz na jejich facebookové stránce. A tak prodejce takřka doslova za pět minut dvanáct spustil speciální akci, ve které podmínil nákup nového iPhonu X přispěním na charitu – a kdo tak nechce učinit, má zkrátka smůlu a ztrácí tím místo ve virtuální frontě, ve které už čekal třeba již od září, od kdy bylo možné si nový iPhone poprvé nezávazně zamluvit.

Doplatili na to věrní zákazníci

Možná by to znělo jako dobrý nápad jak pomoci dobré věci, ovšem provedení zde bylo naprosto špatné. Charita by měla být vždy dobrovolná, ať už jde o to chtít vůbec přispět a pak také jakou částkou. A nikoliv ji takto zneužívat jako byznysový nástroj. Kdo si tedy chtěl pořídit nový iPhone X, musel se v den prodeje rozhodnout, zda za telefon utratí místo 30 tisíc 45 tisíc, respektive místo 35 tisíc rovnou bezmála 50 tisíc korun! Nebo čekat další měsíc, než přijde na řadu. U ostatních prodejců přitom ti nejrychlejší zákazníci získali iPhone již dnes, rychle a pohodlně až domů.

Je pěkné, že se Alza snažila na oko pomoct dobré věci a vylepšit si PR v očích veřejnosti, ovšem dopadlo to přesně opačně. Samotná Alza v tomto případě chtěla věnovat peníze svých zákazníků a ani korunu z toho, co na iPhonech sama vydělá. Ze sebe udělala překupníka, který si diktuje cenu a nenabízela jinou možnost pro ty, kteří chtějí přispět na jinou charitu, nebo chtějí přispět jinou částku, případně nechtějí přispět vůbec.

Co říkají zákazníci?

Někteří zákazníci se tak na sociálních sítích k této dost neobvyklé situaci pochopitelně vyjadřují, a to poměrně peprně – padají fráze jako podvod na zákazníky, nespolehlivost, či nevážení si svých věrných zákazníků, apod. Někteří zákazníci si prý na iPhone dlouho šetřili a nakonec se ho stejně nedočkají, ačkoliv jim to prodejce celou dobu sliboval, pokud jde o stav objednávky a termín pro doručení. Na poslední chvíli však přišla studená sprcha.

Co říká prodejce?

Podle vyjádření Alzy měl prodejce zkrátka příliš mnoho objednávek, a to kolem 10 tisíc, ale jen minimum zboží od Applu, mluvilo se o přibližně 2 % poptávky, čili asi 200 kusů. A proto se rozhodl prodej prvních kusů spojit s aukcí. Vina je tedy podle něj u samotného Applu, nikoliv v systému řešení objednávek.

Kde je tedy pravda?

Chápeme, že Alza možná chtěla udělat dobrou věc, když předem věděla, že je těžký nedostatek kusů v první vlně prodeje. Proč ale oznámila tuto charitativní akci až teprve pár hodin před zahájením prodeje? A nedala tak šanci svým zákazníkům, kteří měli zboží předobjednáno třeba již od září, jinou možnost? Mnozí by pak zboží objednali raději jinde.

A co si o tom myslíte vy? Měli jste iPhone X objednaný u Alzy nebo u jiných tuzemských prodejců a dočkali jste se, nebo ne?

zdroj: Facebook, Alza

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

iPhone X za 50 000 Kč? Alza měla dobrý úmysl, ale zlé provedení

Alza dnes slušně řečeno velmi nemile překvapila asi každého zákazníka, který se těšil na svůj předobjednaný iPhone X se slíbeným termínem doručení již 3. listopadu. Jenže krátce po půlnoci prodejce navýšil ceny očekávaného telefonu o 15 tisíc korun ve snaze pomoct dobré věci. Měl to být chytrý boj s překupníky, jenže na to doplatili mnozí věrní zákazníci.

Doplněno: zjistili jsme, kolik Alza touto akcí vybrala peněz na charitu, co s nimi neziskové organizace udělají, nebo i které známé osobnosti byly mezi dárci. Vše si můžete přečíst v našem novém článku – první majitelé iPhonu X dali na charitu přes 2 000 000 Kč

Tip: Vyzkoušeli jsme nový iPhone X a vy už můžete také

Opravdu boj proti překupníkům?

“Rozhodli jsme se bojovat proti zlým, ošklivým a nenasytným překupníkům nových iPhonů X.” znělo vyjádření společnosti Alza.cz na jejich facebookové stránce. A tak prodejce takřka doslova za pět minut dvanáct spustil speciální akci, ve které podmínil nákup nového iPhonu X přispěním na charitu – a kdo tak nechce učinit, má zkrátka smůlu a ztrácí tím místo ve virtuální frontě, ve které už čekal třeba již od září, od kdy bylo možné si nový iPhone poprvé nezávazně zamluvit.

Doplatili na to věrní zákazníci

Možná by to znělo jako dobrý nápad jak pomoci dobré věci, ovšem provedení zde bylo naprosto špatné. Charita by měla být vždy dobrovolná, ať už jde o to chtít vůbec přispět a pak také jakou částkou. A nikoliv ji takto zneužívat jako byznysový nástroj. Kdo si tedy chtěl pořídit nový iPhone X, musel se v den prodeje rozhodnout, zda za telefon utratí místo 30 tisíc 45 tisíc, respektive místo 35 tisíc rovnou bezmála 50 tisíc korun! Nebo čekat další měsíc, než přijde na řadu. U ostatních prodejců přitom ti nejrychlejší zákazníci získali iPhone již dnes, rychle a pohodlně až domů.

Je pěkné, že se Alza snažila na oko pomoct dobré věci a vylepšit si PR v očích veřejnosti, ovšem dopadlo to přesně opačně. Samotná Alza v tomto případě chtěla věnovat peníze svých zákazníků a ani korunu z toho, co na iPhonech sama vydělá. Ze sebe udělala překupníka, který si diktuje cenu a nenabízela jinou možnost pro ty, kteří chtějí přispět na jinou charitu, nebo chtějí přispět jinou částku, případně nechtějí přispět vůbec.

Co říkají zákazníci?

Někteří zákazníci se tak na sociálních sítích k této dost neobvyklé situaci pochopitelně vyjadřují, a to poměrně peprně – padají fráze jako podvod na zákazníky, nespolehlivost, či nevážení si svých věrných zákazníků, apod. Někteří zákazníci si prý na iPhone dlouho šetřili a nakonec se ho stejně nedočkají, ačkoliv jim to prodejce celou dobu sliboval, pokud jde o stav objednávky a termín pro doručení. Na poslední chvíli však přišla studená sprcha.

Co říká prodejce?

Podle vyjádření Alzy měl prodejce zkrátka příliš mnoho objednávek, a to kolem 10 tisíc, ale jen minimum zboží od Applu, mluvilo se o přibližně 2 % poptávky, čili asi 200 kusů. A proto se rozhodl prodej prvních kusů spojit s aukcí. Vina je tedy podle něj u samotného Applu, nikoliv v systému řešení objednávek.

Kde je tedy pravda?

Chápeme, že Alza možná chtěla udělat dobrou věc, když předem věděla, že je těžký nedostatek kusů v první vlně prodeje. Proč ale oznámila tuto charitativní akci až teprve pár hodin před zahájením prodeje? A nedala tak šanci svým zákazníkům, kteří měli zboží předobjednáno třeba již od září, jinou možnost? Mnozí by pak zboží objednali raději jinde.

A co si o tom myslíte vy? Měli jste iPhone X objednaný u Alzy nebo u jiných tuzemských prodejců a dočkali jste se, nebo ne?

zdroj: Facebook, Alza

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."