Na co si dát pozor? Zlobivý Apple bude podsouvat lidem ještě více reklam
- Společnost Apple hodlá expandovat svůj rozsáhlý reklamní byznys
- Uživatelům chce podsouvat reklamy i v dalších aplikacích
- Co nás do budoucna vlastně čeká?

Reklama je dnes na každém rohu a lidé si na její přítomnost museli zvyknout. Jak ovšem přistupovat k reklamě, která je uvnitř zařízení, za které jste zaplatili desítky tisíc korun? Apple musí být v tomto směru extrémně opatrný, a tak postupně zkouší, co uživatelé dokážou skousnout.
Apple s reklamou nešetří
Cupertinská společnost se rozhodla poněkud agresivně rozšířit svůj reklamní byznys, o čemž informuje Mark Gurman ve svém tradičním Power On zpravodaji. Viceprezident Applu pro reklamní platformy Todd Teresi chce dosáhnout „dvouciferných“ ročních příjmů, které se nyní pohybují okolo 4 miliard dolarů. To znamená, že v plánu je minimálně ztrojnásobení, a to už bude mít na uživatele jednoznačný dopad.
Mark Gurman dále informuje, že se Apple v minulosti snažil expandovat reklamní byznys hlavně do výsledků vyhledávání v navigaci Maps a šikovném pomocníkovi Search (Spotlight). Brzy bychom mohli vidět reklamy i u aplikací jako jsou Knihy nebo Podcasty.

Čtěte také: Apple opět pod palbou kritiky! „Přejděte na RCS zprávy,” naléhá Google
Odkud nyní Apple čerpá peníze?
Pokud si říkáte, že reklamy nikde na zařízeních nevidíte, tak se krutě mýlíte. Najdete je například na App Store, Apple News (agregátor zpráv ze světa), seznamu akcií nebo během vysílání baseballu (MLB Friday Night). Další možnosti reklam přinese Apple v iOS 16.
Je jasné, že v budoucnu uvidíte čím dál více reklamních sdělení. Prodej hardwaru neroste do nekonečna a už i Apple si uvědomuje, že dalším velkým směrem jsou služby. Tak jen doufejme, že se z nás nestane pouhá chodící reklama.
Autor článku

Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.
Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.