Reklamy přímo v systému? U Xiaomi nyní realita
Xiaomi patří v současné době čtvrtá příčka na poli mobilních telefonů. V poslední době zažívá společnost obrovský boom a do povědomí se dostává hlavně díky strategii v poměru cena/výkon. Na značku se strhává také nežádoucí pozornost a to díky softwarově nabízeným reklamám.
Jistý uživatel aplikace Reddit před nedávnem zveřejnil své zklamání kvůli rostoucí frekvenci zobrazování reklam při používání zařízení od Xiaomi. Jedná se o využívání reklamy v jednotlivých aplikacích v rámci vlastní grafické nadstavby MIUI běžící na OS Android. Tento nešvar se údajně týká také klíčových aplikací, jako například hudebního přehrávače či nabídky nastavení telefonu. Po hlubším pátrání se k celé záležitosti vyjádřilo samotné Xiaomi. To veškerá tvrzení potvrdilo a zároveň objasnilo, že zobrazování reklamního obsahu se netýká zařízení běžících na Androidu One, ale pouze s prostředím MIUI:
„Reklama byla a také nadále bude nedílnou součástí našich internetových služeb; je klíčovou součástí obchodního modelu společnosti. Současně se budeme snažit zlepšovat uživatelský zážitek tím, že přineseme jisté možnosti vlastní personalizace reklam. Především se jedná o vypnutí reklam a jejich zobrazování.“
Většina fanoušků čínské společnosti již dávno ví, že hlavní marketingový plán firmy není založen na zisku z prodeje hardwaru. Xiaomi prodává své telefony za lidové ceny, například nový Pocophone F1 je typickým zástupcem této strategie. Vlastní mobilní telefony s prostředím MIUI slouží dále jako prostředek k tomu, aby uživatelé využívali internetové služby a dále směřovali pomocí reklam také k jiným internetovým obchodům. V tomto kontextu se jedná o logický postoj společnosti. Ta považuje reklamu za nezbytnou součást své obchodní a tržní činnosti, avšak tímto do jisté míry riskuje ztrátu určitého procenta uživatelů, pokud projekt nenápadných reklam nedotáhne do konce.
Xiaomi není zdaleka jediným výrobcem, který využívá reklamu na platformě Android. Například Samsung, který si za své telefony žádá mnohem vyšší ceny, se již také v minulosti dopustil reklamních sdělení v kapsách svých uživatelů. Správným řešením v této problematice by tak mohl být postoj společnosti Amazon. Ten prodává telefony a u nás velice populární elektronické čtečky knih za nižší cenu u verzí s podporovanou reklamou a zároveň dává zákazníkům možnost si připlatit, aby se vyhnuly reklamám.
zdroj: The Verge