Xiaomi trvalo poměrně dlouho, než se z pozice výrobce levných telefonů vyšplhalo mezi jednoho z leaderů trhu. Začínalo stejně, jako většina ostatních a ze začátku se vyloženě podbízelo cenou, aby postupně zapracovalo na kvalitě a prorazilo i v nejdůležitějším segmentu – mezi vlajkami. Nyní si čínský drak bere na mušku Apple, kterého má v plánu porazit na hlavu.
CEO společnosti, Lej Ťün, vyslal směrem ke konkurentovi z Cupertina zcela jasný vzkaz. Dle něj je cílem Xiaomi být v oblasti uživatelských zkušeností i produktů samotných na stejné úrovni, jako konkurenční Apple a chce se s ním v tomto ohledu bez rovnat (přes Gizmochina).
To znamená jediné – ještě větší zaměření se na segment špičkových, vlajkových přístrojů. Když si totiž odmyslíme základní iPhone SE, prakticky celé portfolio jablečného výrobce můžeme označit jako vlajkové a právě této kategorii Apple jasně dominuje.
Doporučujeme: Xiaomi přibírá cenného parťáka! S modelem 12 Ultra vypomůže německý expert
Xiaomi hraje tomuto smělému plánu do karet jedna zásadní věc. Huawei, jakožto dřívější hlavní konkurent jak Applu, tak Xiaomi, rychle slábne a vyklízí pozice, což znamená, že místo po něm musí někdo zaplnit. A týká se to pochopitelně i vlajkových telefonů.
Segment vlajkových přístrojů je pro každého výrobce prestižní záležitostí a je prakticky otázkou cti nabídnout v něm něco, co konkurence nemá. Apple má výhodu v tom, že se nemusí moc soustředit na nižší třídy telefonů, jede si pořád svůj high-end a to mu k životu stačí. Je tedy možné, že právě tudy vede cesta na vrchol.
Vloni se začalo spekulovat o tom, že by Xiaomi mohlo vystoupat na mobilní trůn a být největším výrobce ze všech. To se nakonec nestalo, ale plány čínského dravce jsou pořád velmi ambiciózní – do roku 2025 se chce stát světovou jedničkou. Pomoct by mu v tom mělo jak výraznější zaměření na high-end segment, tak vskutku enormní investice – Ťün uvedl, že do vývoje a výzkumu firma vloží v následujících pěti letech přes 100 miliard jüanů (cca 340 miliard korun).
Xiaomi trvalo poměrně dlouho, než se z pozice výrobce levných telefonů vyšplhalo mezi jednoho z leaderů trhu. Začínalo stejně, jako většina ostatních a ze začátku se vyloženě podbízelo cenou, aby postupně zapracovalo na kvalitě a prorazilo i v nejdůležitějším segmentu – mezi vlajkami. Nyní si čínský drak bere na mušku Apple, kterého má v plánu porazit na hlavu.
CEO společnosti, Lej Ťün, vyslal směrem ke konkurentovi z Cupertina zcela jasný vzkaz. Dle něj je cílem Xiaomi být v oblasti uživatelských zkušeností i produktů samotných na stejné úrovni, jako konkurenční Apple a chce se s ním v tomto ohledu bez rovnat (přes Gizmochina).
To znamená jediné – ještě větší zaměření se na segment špičkových, vlajkových přístrojů. Když si totiž odmyslíme základní iPhone SE, prakticky celé portfolio jablečného výrobce můžeme označit jako vlajkové a právě této kategorii Apple jasně dominuje.
Doporučujeme: Xiaomi přibírá cenného parťáka! S modelem 12 Ultra vypomůže německý expert
Xiaomi hraje tomuto smělému plánu do karet jedna zásadní věc. Huawei, jakožto dřívější hlavní konkurent jak Applu, tak Xiaomi, rychle slábne a vyklízí pozice, což znamená, že místo po něm musí někdo zaplnit. A týká se to pochopitelně i vlajkových telefonů.
Segment vlajkových přístrojů je pro každého výrobce prestižní záležitostí a je prakticky otázkou cti nabídnout v něm něco, co konkurence nemá. Apple má výhodu v tom, že se nemusí moc soustředit na nižší třídy telefonů, jede si pořád svůj high-end a to mu k životu stačí. Je tedy možné, že právě tudy vede cesta na vrchol.
Vloni se začalo spekulovat o tom, že by Xiaomi mohlo vystoupat na mobilní trůn a být největším výrobce ze všech. To se nakonec nestalo, ale plány čínského dravce jsou pořád velmi ambiciózní – do roku 2025 se chce stát světovou jedničkou. Pomoct by mu v tom mělo jak výraznější zaměření na high-end segment, tak vskutku enormní investice – Ťün uvedl, že do vývoje a výzkumu firma vloží v následujících pěti letech přes 100 miliard jüanů (cca 340 miliard korun).