Xiaomi nasazuje vražedné tempo! Do tří let chce vypráskat Samsung i Apple

  • Xiaomi patří mezi tři největší mobilní výrobce
  • Jeho hlavními konkurenty jsou Apple a Samsung
  • A právě na giganta z Cupertina ma Xiaomi spadeno

Xiaomi se chce zaměřit na high-end segment. Třeba novými přístroji řad Mix nebo Ultra

Xiaomi trvalo poměrně dlouho, než se z pozice výrobce levných telefonů vyšplhalo mezi jednoho z leaderů trhu. Začínalo stejně, jako většina ostatních a ze začátku se vyloženě podbízelo cenou, aby postupně zapracovalo na kvalitě a prorazilo i v nejdůležitějším segmentu – mezi vlajkami. Nyní si čínský drak bere na mušku Apple, kterého má v plánu porazit na hlavu.

„Budeme na úrovni Apple“, vzkazuje Xiaomi

CEO společnosti, Lej Ťün, vyslal směrem ke konkurentovi z Cupertina zcela jasný vzkaz. Dle něj je cílem Xiaomi být v oblasti uživatelských zkušeností i produktů samotných na stejné úrovni, jako konkurenční Apple a chce se s ním v tomto ohledu bez rovnat (přes Gizmochina).

To znamená jediné – ještě větší zaměření se na segment špičkových, vlajkových přístrojů. Když si totiž odmyslíme základní iPhone SE, prakticky celé portfolio jablečného výrobce můžeme označit jako vlajkové a právě této kategorii Apple jasně dominuje.


Doporučujeme: Xiaomi přibírá cenného parťáka! S modelem 12 Ultra vypomůže německý expert


Dostat se na úroveň Applu, co se nějakého vnímání značky týče, ale nebude snadné

Když kocour není doma a pravděpodobně už se nevrátí

Xiaomi hraje tomuto smělému plánu do karet jedna zásadní věc. Huawei, jakožto dřívější hlavní konkurent jak Applu, tak Xiaomi, rychle slábne a vyklízí pozice, což znamená, že místo po něm musí někdo zaplnit. A týká se to pochopitelně i vlajkových telefonů.

Segment vlajkových přístrojů je pro každého výrobce prestižní záležitostí a je prakticky otázkou cti nabídnout v něm něco, co konkurence nemá. Apple má výhodu v tom, že se nemusí moc soustředit na nižší třídy telefonů, jede si pořád svůj high-end a to mu k životu stačí. Je tedy možné, že právě tudy vede cesta na vrchol.

Xiaomi jedničkou trhu v roce 2025?

Vloni se začalo spekulovat o tom, že by Xiaomi mohlo vystoupat na mobilní trůn a být největším výrobce ze všech. To se nakonec nestalo, ale plány čínského dravce jsou pořád velmi ambiciózní – do roku 2025 se chce stát světovou jedničkou. Pomoct by mu v tom mělo jak výraznější zaměření na high-end segment, tak vskutku enormní investice – Ťün uvedl, že do vývoje a výzkumu firma vloží v následujících pěti letech přes 100 miliard jüanů (cca 340 miliard korun).

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Xiaomi nasazuje vražedné tempo! Do tří let chce vypráskat Samsung i Apple

  • Xiaomi patří mezi tři největší mobilní výrobce
  • Jeho hlavními konkurenty jsou Apple a Samsung
  • A právě na giganta z Cupertina ma Xiaomi spadeno

Xiaomi se chce zaměřit na high-end segment. Třeba novými přístroji řad Mix nebo Ultra

Xiaomi trvalo poměrně dlouho, než se z pozice výrobce levných telefonů vyšplhalo mezi jednoho z leaderů trhu. Začínalo stejně, jako většina ostatních a ze začátku se vyloženě podbízelo cenou, aby postupně zapracovalo na kvalitě a prorazilo i v nejdůležitějším segmentu – mezi vlajkami. Nyní si čínský drak bere na mušku Apple, kterého má v plánu porazit na hlavu.

„Budeme na úrovni Apple“, vzkazuje Xiaomi

CEO společnosti, Lej Ťün, vyslal směrem ke konkurentovi z Cupertina zcela jasný vzkaz. Dle něj je cílem Xiaomi být v oblasti uživatelských zkušeností i produktů samotných na stejné úrovni, jako konkurenční Apple a chce se s ním v tomto ohledu bez rovnat (přes Gizmochina).

To znamená jediné – ještě větší zaměření se na segment špičkových, vlajkových přístrojů. Když si totiž odmyslíme základní iPhone SE, prakticky celé portfolio jablečného výrobce můžeme označit jako vlajkové a právě této kategorii Apple jasně dominuje.


Doporučujeme: Xiaomi přibírá cenného parťáka! S modelem 12 Ultra vypomůže německý expert


Dostat se na úroveň Applu, co se nějakého vnímání značky týče, ale nebude snadné

Když kocour není doma a pravděpodobně už se nevrátí

Xiaomi hraje tomuto smělému plánu do karet jedna zásadní věc. Huawei, jakožto dřívější hlavní konkurent jak Applu, tak Xiaomi, rychle slábne a vyklízí pozice, což znamená, že místo po něm musí někdo zaplnit. A týká se to pochopitelně i vlajkových telefonů.

Segment vlajkových přístrojů je pro každého výrobce prestižní záležitostí a je prakticky otázkou cti nabídnout v něm něco, co konkurence nemá. Apple má výhodu v tom, že se nemusí moc soustředit na nižší třídy telefonů, jede si pořád svůj high-end a to mu k životu stačí. Je tedy možné, že právě tudy vede cesta na vrchol.

Xiaomi jedničkou trhu v roce 2025?

Vloni se začalo spekulovat o tom, že by Xiaomi mohlo vystoupat na mobilní trůn a být největším výrobce ze všech. To se nakonec nestalo, ale plány čínského dravce jsou pořád velmi ambiciózní – do roku 2025 se chce stát světovou jedničkou. Pomoct by mu v tom mělo jak výraznější zaměření na high-end segment, tak vskutku enormní investice – Ťün uvedl, že do vývoje a výzkumu firma vloží v následujících pěti letech přes 100 miliard jüanů (cca 340 miliard korun).

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."