Výrobci mobilních telefonů milují sesterské značky, to je jasná věc. Platí to tedy hlavně pro ty čínské, které velmi často rozšiřují své pole působnosti právě prostřednictvím nových značek. Tak například Xiaomi vlastní Redmi či Poco, pod Nothing spadá zase CMF a nyní se mezi výrobce, které mají své podznačky, chce připojit i Vivo.
Faktem je, že v byznysu v rámci sesterských, či ještě lépe podznaček, je na tom nejlépe Xiaomi. To před lety povýšilo svou sérii telefonů s označením Redmi na pozici samostatné značky a to se ukázalo jako velmi chytrý krok. Tyto telefony, které se pyšní hlavně perfektním poměrem cena / výkon, se uchytily a jsou úspěšné.
Xiaomi se povedlo prostřednictvím svých poznaček rozložit síly napříč trhem. Pod svým logem nabízí vlajky, značka Redmi je vyhrazena telefonům v rámci střední a vyšší střední třídy a Poco, další ze značek čínského giganta, nabízí přístroje zaměřené na poměr cena / výkon. V minulosti byl poznačkou vlastně i Honor, který vznikl v roce 2013 pod vlastnictvím Huawei.
Další z výrobců, který údajně připravuje svou podznačku, je Vivo. To v tom není žádným nováčkem, protože jednu takovou značku již vlastní, a to iQOO. Pod její rouškou prodává výborně vybavené telefony vyšší střední až vlajkové kategorie za příznivé ceny, no tato značka operuje výhradně v Číně a na jiných trzích se neukazuje.
Nová značka Viva by se měla, dle informací serveru Smartprix, jmenovat Jovi a v databázích byly zaznamenány zmínky o prvních třech telefonech tohoto jména – Jovi V50, Jovi V50 Lite 5G a Jovi Y39 5G. Pokud se vám toto označení zdá povědomé, tak se vám to nezdá, protože Vivo ho u svých telefonů používá zcela běžně a prodává jak řadu V-series, tak Y-series.
Výše zmíněné značení trochu nahrává do karet tomu, že se bude jednat o obyčejný rebrand již existujících telefonů, které se zkrátka na některých trzích budou prodávat ne jako Vivo, ale jako Jovi. Jedná se o poměrně běžnou praxi, nad kterou se dnes již nikdo nepozastavuje. Uvidíme, jak to nakonec dopadne a zda se značky Jovi nakonec vůbec dočkáme.
Výrobci mobilních telefonů milují sesterské značky, to je jasná věc. Platí to tedy hlavně pro ty čínské, které velmi často rozšiřují své pole působnosti právě prostřednictvím nových značek. Tak například Xiaomi vlastní Redmi či Poco, pod Nothing spadá zase CMF a nyní se mezi výrobce, které mají své podznačky, chce připojit i Vivo.
Faktem je, že v byznysu v rámci sesterských, či ještě lépe podznaček, je na tom nejlépe Xiaomi. To před lety povýšilo svou sérii telefonů s označením Redmi na pozici samostatné značky a to se ukázalo jako velmi chytrý krok. Tyto telefony, které se pyšní hlavně perfektním poměrem cena / výkon, se uchytily a jsou úspěšné.
Xiaomi se povedlo prostřednictvím svých poznaček rozložit síly napříč trhem. Pod svým logem nabízí vlajky, značka Redmi je vyhrazena telefonům v rámci střední a vyšší střední třídy a Poco, další ze značek čínského giganta, nabízí přístroje zaměřené na poměr cena / výkon. V minulosti byl poznačkou vlastně i Honor, který vznikl v roce 2013 pod vlastnictvím Huawei.
Další z výrobců, který údajně připravuje svou podznačku, je Vivo. To v tom není žádným nováčkem, protože jednu takovou značku již vlastní, a to iQOO. Pod její rouškou prodává výborně vybavené telefony vyšší střední až vlajkové kategorie za příznivé ceny, no tato značka operuje výhradně v Číně a na jiných trzích se neukazuje.
Nová značka Viva by se měla, dle informací serveru Smartprix, jmenovat Jovi a v databázích byly zaznamenány zmínky o prvních třech telefonech tohoto jména – Jovi V50, Jovi V50 Lite 5G a Jovi Y39 5G. Pokud se vám toto označení zdá povědomé, tak se vám to nezdá, protože Vivo ho u svých telefonů používá zcela běžně a prodává jak řadu V-series, tak Y-series.
Výše zmíněné značení trochu nahrává do karet tomu, že se bude jednat o obyčejný rebrand již existujících telefonů, které se zkrátka na některých trzích budou prodávat ne jako Vivo, ale jako Jovi. Jedná se o poměrně běžnou praxi, nad kterou se dnes již nikdo nepozastavuje. Uvidíme, jak to nakonec dopadne a zda se značky Jovi nakonec vůbec dočkáme.