Bývalý vedoucí PlayStationu Shawn Layden varuje před budoucností herního průmyslu, který je stále více zaměřen na výkon a technické specifikace konzolí. Tvrdí, že závod o teraflopy a co nejlepší grafiku už dosáhl svého vrcholu a není dále udržitelný. Místo toho by se herní společnosti měly soustředit na inovace v obsahu a zážitcích pro samotné hráče.
Layden poukazuje na rostoucí náklady na vývoj her, které jsou přizpůsobovány stále výkonnějším konzolím, ale pro hráče už to nepřináší zásadní vylepšení v zážitcích. Často to naopak přináší spíše zklamání, protože očekávání jsou mimo realitu. Konzole jako PlayStation 5 Pro, která se chystá na trh za vysokou cenu, se také zaměřuje na vylepšený výkon a vizuální efekty, avšak tyto technické inovace nejsou podle Laydena to, co hráče primárně zajímá.
Dále také upozorňuje na to, že technologie jako ray tracing a vysoké rozlišení jsou často využitelné jen za optimálních podmínek, které většina hráčů doma nemá. „V temné místnosti s 8K monitorem je rozdíl patrný, ale to není realita většiny hráčů,“ říká Layden a dodává, že další souboj o výkon už nedává smysl.
V souvislosti s výše uvedeným volá bývalý vedoucí PlayStationu po „tvrdém resetu“ herního byznysu a redefinování toho, co to znamená být videoherní společností. Místo honby za specifikacemi by se průmysl měl vrátit k tomu, co hráče opravdu baví, a to je kvalitní herní obsah a zážitky o kterých budou referovat svým přátelům.
Herní průmysl se momentálně nachází na rozcestí. Na jedné straně máme rostoucí technické možnosti, kdy konzole jako PlayStation 5 Pro nabízejí stále vyšší výkon a vizuální kvalitu. Na druhé straně se ale zvyšují i náklady na vývoj, což vyvolává otázky o udržitelnosti tohoto modelu.
Vývojáři jsou tlačeni k tomu, aby hry byly větší, delší a vizuálně náročnější, ale přitom se zdá, že samotní hráči kladou čím dál větší důraz na kvalitní obsah a inovativní herní zážitky, než jen na technické specifikace.
Bývalý vedoucí PlayStationu Shawn Layden varuje před budoucností herního průmyslu, který je stále více zaměřen na výkon a technické specifikace konzolí. Tvrdí, že závod o teraflopy a co nejlepší grafiku už dosáhl svého vrcholu a není dále udržitelný. Místo toho by se herní společnosti měly soustředit na inovace v obsahu a zážitcích pro samotné hráče.
Layden poukazuje na rostoucí náklady na vývoj her, které jsou přizpůsobovány stále výkonnějším konzolím, ale pro hráče už to nepřináší zásadní vylepšení v zážitcích. Často to naopak přináší spíše zklamání, protože očekávání jsou mimo realitu. Konzole jako PlayStation 5 Pro, která se chystá na trh za vysokou cenu, se také zaměřuje na vylepšený výkon a vizuální efekty, avšak tyto technické inovace nejsou podle Laydena to, co hráče primárně zajímá.
Dále také upozorňuje na to, že technologie jako ray tracing a vysoké rozlišení jsou často využitelné jen za optimálních podmínek, které většina hráčů doma nemá. „V temné místnosti s 8K monitorem je rozdíl patrný, ale to není realita většiny hráčů,“ říká Layden a dodává, že další souboj o výkon už nedává smysl.
V souvislosti s výše uvedeným volá bývalý vedoucí PlayStationu po „tvrdém resetu“ herního byznysu a redefinování toho, co to znamená být videoherní společností. Místo honby za specifikacemi by se průmysl měl vrátit k tomu, co hráče opravdu baví, a to je kvalitní herní obsah a zážitky o kterých budou referovat svým přátelům.
Herní průmysl se momentálně nachází na rozcestí. Na jedné straně máme rostoucí technické možnosti, kdy konzole jako PlayStation 5 Pro nabízejí stále vyšší výkon a vizuální kvalitu. Na druhé straně se ale zvyšují i náklady na vývoj, což vyvolává otázky o udržitelnosti tohoto modelu.
Vývojáři jsou tlačeni k tomu, aby hry byly větší, delší a vizuálně náročnější, ale přitom se zdá, že samotní hráči kladou čím dál větší důraz na kvalitní obsah a inovativní herní zážitky, než jen na technické specifikace.