Výkon PlayStationu není důležitý. Hráči začínají volat po něčem úplně jiném

Sony PlayStation 5

Sony PlayStation 5, ilustrační

Bývalý vedoucí PlayStationu Shawn Layden varuje před budoucností herního průmyslu, který je stále více zaměřen na výkon a technické specifikace konzolí. Tvrdí, že závod o teraflopy a co nejlepší grafiku už dosáhl svého vrcholu a není dále udržitelný. Místo toho by se herní společnosti měly soustředit na inovace v obsahu a zážitcích pro samotné hráče.

Výkon Sony PlayStation již není důležitý

Layden poukazuje na rostoucí náklady na vývoj her, které jsou přizpůsobovány stále výkonnějším konzolím, ale pro hráče už to nepřináší zásadní vylepšení v zážitcích. Často to naopak přináší spíše zklamání, protože očekávání jsou mimo realitu. Konzole jako PlayStation 5 Pro, která se chystá na trh za vysokou cenu, se také zaměřuje na vylepšený výkon a vizuální efekty, avšak tyto technické inovace nejsou podle Laydena to, co hráče primárně zajímá.

Dále také upozorňuje na to, že technologie jako ray tracing a vysoké rozlišení jsou často využitelné jen za optimálních podmínek, které většina hráčů doma nemá. „V temné místnosti s 8K monitorem je rozdíl patrný, ale to není realita většiny hráčů,“ říká Layden a dodává, že další souboj o výkon už nedává smysl.

Stray

Hráči chtějí spíše inovativní herní zažitek, jako našli třeba ve hře Stray | foto: Annapurna Interactive

Je potřeba redefinovat to, co si přejí hráči

V souvislosti s výše uvedeným volá bývalý vedoucí PlayStationu po „tvrdém resetu“ herního byznysu a redefinování toho, co to znamená být videoherní společností. Místo honby za specifikacemi by se průmysl měl vrátit k tomu, co hráče opravdu baví, a to je kvalitní herní obsah a zážitky o kterých budou referovat svým přátelům.

Hráči chtějí inovativní zážitky

Herní průmysl se momentálně nachází na rozcestí. Na jedné straně máme rostoucí technické možnosti, kdy konzole jako PlayStation 5 Pro nabízejí stále vyšší výkon a vizuální kvalitu. Na druhé straně se ale zvyšují i náklady na vývoj, což vyvolává otázky o udržitelnosti tohoto modelu.

Vývojáři jsou tlačeni k tomu, aby hry byly větší, delší a vizuálně náročnější, ale přitom se zdá, že samotní hráči kladou čím dál větší důraz na kvalitní obsah a inovativní herní zážitky, než jen na technické specifikace.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Výkon PlayStationu není důležitý. Hráči začínají volat po něčem úplně jiném

Sony PlayStation 5

Sony PlayStation 5, ilustrační

Bývalý vedoucí PlayStationu Shawn Layden varuje před budoucností herního průmyslu, který je stále více zaměřen na výkon a technické specifikace konzolí. Tvrdí, že závod o teraflopy a co nejlepší grafiku už dosáhl svého vrcholu a není dále udržitelný. Místo toho by se herní společnosti měly soustředit na inovace v obsahu a zážitcích pro samotné hráče.

Výkon Sony PlayStation již není důležitý

Layden poukazuje na rostoucí náklady na vývoj her, které jsou přizpůsobovány stále výkonnějším konzolím, ale pro hráče už to nepřináší zásadní vylepšení v zážitcích. Často to naopak přináší spíše zklamání, protože očekávání jsou mimo realitu. Konzole jako PlayStation 5 Pro, která se chystá na trh za vysokou cenu, se také zaměřuje na vylepšený výkon a vizuální efekty, avšak tyto technické inovace nejsou podle Laydena to, co hráče primárně zajímá.

Dále také upozorňuje na to, že technologie jako ray tracing a vysoké rozlišení jsou často využitelné jen za optimálních podmínek, které většina hráčů doma nemá. „V temné místnosti s 8K monitorem je rozdíl patrný, ale to není realita většiny hráčů,“ říká Layden a dodává, že další souboj o výkon už nedává smysl.

Stray

Hráči chtějí spíše inovativní herní zažitek, jako našli třeba ve hře Stray | foto: Annapurna Interactive

Je potřeba redefinovat to, co si přejí hráči

V souvislosti s výše uvedeným volá bývalý vedoucí PlayStationu po „tvrdém resetu“ herního byznysu a redefinování toho, co to znamená být videoherní společností. Místo honby za specifikacemi by se průmysl měl vrátit k tomu, co hráče opravdu baví, a to je kvalitní herní obsah a zážitky o kterých budou referovat svým přátelům.

Hráči chtějí inovativní zážitky

Herní průmysl se momentálně nachází na rozcestí. Na jedné straně máme rostoucí technické možnosti, kdy konzole jako PlayStation 5 Pro nabízejí stále vyšší výkon a vizuální kvalitu. Na druhé straně se ale zvyšují i náklady na vývoj, což vyvolává otázky o udržitelnosti tohoto modelu.

Vývojáři jsou tlačeni k tomu, aby hry byly větší, delší a vizuálně náročnější, ale přitom se zdá, že samotní hráči kladou čím dál větší důraz na kvalitní obsah a inovativní herní zážitky, než jen na technické specifikace.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."