Více peněz, větší poplatky. Populární americká služba diskriminuje uživatele s iPhony

  • Populární americká služba DoorDash má problém
  • Své služby záměrně zdražuje uživatelům iPhonů
  • Co je na tom pravdy?
iPhone 14 Pro

iPhone 14 Pro

DoorDash je jednou z nejpopulárnějších služeb doručování jídla v USA. Podle nové žaloby však společnost účtuje uživatelům iPhonu více než uživatelům Androidu za úplně stejné objednávky. Může na tom být něco pravdy?

Nejasné poplatky uživatelům iPhonu

Žalobci argumentují mimo jiné tím, že DoorDash používá některé nejasné poplatky za „doručení“, případně „extra vzdálené doručení“ jako způsob, jak skrýt vyšší ceny, které následně naúčtuje uživatelům iPhonu.

Autoři žaloby tato tvrzení dokazují hned na několika příkladech, kdy si na zkoušku objednali ta samá jídla z té samé restaurace na stejné místo a ve stejný čas. Některé jejich výsledky jsou vskutku zarážející. Poplatek za extra vzdálené doručení totiž, ač byla objednávka na to samé místo z té samé restaurace, naúčtován prakticky vždycky pouze na iPhonu.

doordash

Rozdíl cen na Androidu a iPhonu je jasně patrný


Čtěte také: Hurá! Skvěle vybavený tablet od OnePlus už seženete i v Česku


Odůvodnění zatím chybí

Podle žaloby dále neexistuje žádný logický důvod, proč DoorDash tento poplatek účtuje. Společnost se totiž o něm ani na svých webových stránkách nezmiňuje a na opakované dotazy ohledně tohoto poplatku nereaguje. Situace se stává ještě více zvláštní ve chvíli, kdy si zákazník platí DashPass – předplatné za deset dolarů měsíčně, díky kterému má mít doručení zdarma.

Často totiž prý zaplatí tento zákazník podobně jako někdo bez DashPassu. DoorDash totiž prý k objednávce přidá právě tento poplatek za „extra vzdálené“ doručení, na který se předplatné samozřejmě nevztahuje. Žaloba také obsahuje několik snímků obrazovky, které mají dokazovat, že uživatelé iPhonu a předplatitelé DashPass platí vyšší poplatky než uživatelé Androidu a nepředplatitelé.

Máte více peněz? Připlaťte si

„Jak ukazují výše uvedené testy (…), DoorDash pravidelně účtuje uživatelům iPhonu více než uživatelům Androidu z důvodů, které nesouvisí s náklady na doručení objednávky. DoorDash pravděpodobně účtuje uživatelům iPhonu více, protože studie naznačují, že uživatelé iPhonu vydělávají více peněz než uživatelé Androidu. (…) Tyto postupy jsou odporné.“

DoorDash s těmito obviněními samozřejmě nesouhlasí a trvá na tom, že jejich poplatky jsou transparentní a zákazník si je vždy vědom, kolik a za co platí.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Více peněz, větší poplatky. Populární americká služba diskriminuje uživatele s iPhony

  • Populární americká služba DoorDash má problém
  • Své služby záměrně zdražuje uživatelům iPhonů
  • Co je na tom pravdy?
iPhone 14 Pro

iPhone 14 Pro

DoorDash je jednou z nejpopulárnějších služeb doručování jídla v USA. Podle nové žaloby však společnost účtuje uživatelům iPhonu více než uživatelům Androidu za úplně stejné objednávky. Může na tom být něco pravdy?

Nejasné poplatky uživatelům iPhonu

Žalobci argumentují mimo jiné tím, že DoorDash používá některé nejasné poplatky za „doručení“, případně „extra vzdálené doručení“ jako způsob, jak skrýt vyšší ceny, které následně naúčtuje uživatelům iPhonu.

Autoři žaloby tato tvrzení dokazují hned na několika příkladech, kdy si na zkoušku objednali ta samá jídla z té samé restaurace na stejné místo a ve stejný čas. Některé jejich výsledky jsou vskutku zarážející. Poplatek za extra vzdálené doručení totiž, ač byla objednávka na to samé místo z té samé restaurace, naúčtován prakticky vždycky pouze na iPhonu.

doordash

Rozdíl cen na Androidu a iPhonu je jasně patrný


Čtěte také: Hurá! Skvěle vybavený tablet od OnePlus už seženete i v Česku


Odůvodnění zatím chybí

Podle žaloby dále neexistuje žádný logický důvod, proč DoorDash tento poplatek účtuje. Společnost se totiž o něm ani na svých webových stránkách nezmiňuje a na opakované dotazy ohledně tohoto poplatku nereaguje. Situace se stává ještě více zvláštní ve chvíli, kdy si zákazník platí DashPass – předplatné za deset dolarů měsíčně, díky kterému má mít doručení zdarma.

Často totiž prý zaplatí tento zákazník podobně jako někdo bez DashPassu. DoorDash totiž prý k objednávce přidá právě tento poplatek za „extra vzdálené“ doručení, na který se předplatné samozřejmě nevztahuje. Žaloba také obsahuje několik snímků obrazovky, které mají dokazovat, že uživatelé iPhonu a předplatitelé DashPass platí vyšší poplatky než uživatelé Androidu a nepředplatitelé.

Máte více peněz? Připlaťte si

„Jak ukazují výše uvedené testy (…), DoorDash pravidelně účtuje uživatelům iPhonu více než uživatelům Androidu z důvodů, které nesouvisí s náklady na doručení objednávky. DoorDash pravděpodobně účtuje uživatelům iPhonu více, protože studie naznačují, že uživatelé iPhonu vydělávají více peněz než uživatelé Androidu. (…) Tyto postupy jsou odporné.“

DoorDash s těmito obviněními samozřejmě nesouhlasí a trvá na tom, že jejich poplatky jsou transparentní a zákazník si je vždy vědom, kolik a za co platí.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."