Více než polovina lidí prý chce zrušit své neomezené tarify

Neomezené mobilní tarify v současné podobě vyhovují pouze pětině zákazníků, přičemž 51 % jejich uživatelů uvažuje o změně. Hlavním důvodem je vysoká cena.

Vyplývá to z průzkumu internetového srovnávacího portálu Ušetřeno.cz, podle kterého používá některý z paušálních neomezených tarifů přibližně 60 % zákazníků. S jejich současnou podobou je však spokojeno pouze 20 % z nich. 51 % uživatelů dokonce zvažuje přechod na jiný tarif. Zákazníkům nejvíce vadí vysoká cena, která je u všech hlavních operátorů standardně 749 Kč měsíčně.

Cenu jako hlavní důvod nespokojenosti uvedlo 42 % uživatelů paušálních neomezených tarifů. Malý objem mobilních dat překvapivě nejvíce trápí pouze 22 % uživatelů. Ani smlouvy na dobu určitou nejsou tím, co by zákazníky výrazně odrazovalo. Jako hlavní problém uvádí délku závazku u svého stávajícího operátora jen 10 % respondentů. Ostatní udávají jiné důvody. 20 % zákazníků na současné podobě neomezených tarifů dokonce nevadí vůbec nic. Přesto se kombinace vysoké ceny a malého množství dat potvrzuje jako nejpalčivější problém pro téměř dvě třetiny zákazníků.

Lidé zatím daleko více slyší na cenu tarifu, než na množství dat. To může být vodítkem pro mobilní operátory, pokud se chystají přijít s novou lákavější nabídkou,” říká Tomáš Tichánek, analytik trhu mobilních operátorů internetového srovnávacího portálu Ušetřeno.cz.

Průzkum portálu Ušetřeno.cz přinesl i některé pozitivní zprávy pro mobilní operátory. Tou hlavní je, že 49 % všech uživatelů současných neomezených paušálních tarifů i přes svoje výhrady o změně tarifu zatím aktivně neuvažuje.

To se však může brzy změnit. Průzkum Ušetřeno.cz přichází necelé tři týdny před 4. výročím tzv. „Velké mobilní revoluce“, které připadá na 11. dubna. V tento den v roce 2013 uvedlo O2 na trh tehdy převratnou nabídku paušálních neomezených tarifů na volání a SMS s balíčkem mobilních dat za cenu 749 Kč. Ostatní operátoři brzy následovali.

Zájemci o neomezené tarify většinou uzavřeli s operátory smlouvu na dva roky, kterou následně na další dva roky prodloužili. Podle průzkumu Ušetřeno.cz je nyní vázáno smlouvou na dobu určitou 88 % uživatelů neomezených tarifů.

V následujících měsících, počínaje 11. dubnem 2017, však mnohým zákazníkům tyto smlouvy na dobu určitou vyprší, v závislosti na tom, kdy přesně se operátorům zavázali. Varovným signálem pro operátory může být, že podle průzkumu Ušetřeno.cz 80 % zákazníků ví, kdy jim jejich závazek končí, a kdy tak budou moci přejít k jinému operátorovi či volně změnit tarif v rámci stávajícího operátora bez dodatečných poplatků.

“Pokud některý z operátorů náhle přijde s novou revoluční nabídkou, budou muset jeho konkurenti okamžitě reagovat. Jinak může dojít k masovému odliv jejich zákazníků,” říká Tomáš Tichánek z portálu Ušetřeno.cz.

Průzkum Ušetřeno.cz proběhl v první polovině března 2017 mezi 1 650 respondenty.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Více než polovina lidí prý chce zrušit své neomezené tarify

Neomezené mobilní tarify v současné podobě vyhovují pouze pětině zákazníků, přičemž 51 % jejich uživatelů uvažuje o změně. Hlavním důvodem je vysoká cena.

Vyplývá to z průzkumu internetového srovnávacího portálu Ušetřeno.cz, podle kterého používá některý z paušálních neomezených tarifů přibližně 60 % zákazníků. S jejich současnou podobou je však spokojeno pouze 20 % z nich. 51 % uživatelů dokonce zvažuje přechod na jiný tarif. Zákazníkům nejvíce vadí vysoká cena, která je u všech hlavních operátorů standardně 749 Kč měsíčně.

Cenu jako hlavní důvod nespokojenosti uvedlo 42 % uživatelů paušálních neomezených tarifů. Malý objem mobilních dat překvapivě nejvíce trápí pouze 22 % uživatelů. Ani smlouvy na dobu určitou nejsou tím, co by zákazníky výrazně odrazovalo. Jako hlavní problém uvádí délku závazku u svého stávajícího operátora jen 10 % respondentů. Ostatní udávají jiné důvody. 20 % zákazníků na současné podobě neomezených tarifů dokonce nevadí vůbec nic. Přesto se kombinace vysoké ceny a malého množství dat potvrzuje jako nejpalčivější problém pro téměř dvě třetiny zákazníků.

Lidé zatím daleko více slyší na cenu tarifu, než na množství dat. To může být vodítkem pro mobilní operátory, pokud se chystají přijít s novou lákavější nabídkou,” říká Tomáš Tichánek, analytik trhu mobilních operátorů internetového srovnávacího portálu Ušetřeno.cz.

Průzkum portálu Ušetřeno.cz přinesl i některé pozitivní zprávy pro mobilní operátory. Tou hlavní je, že 49 % všech uživatelů současných neomezených paušálních tarifů i přes svoje výhrady o změně tarifu zatím aktivně neuvažuje.

To se však může brzy změnit. Průzkum Ušetřeno.cz přichází necelé tři týdny před 4. výročím tzv. „Velké mobilní revoluce“, které připadá na 11. dubna. V tento den v roce 2013 uvedlo O2 na trh tehdy převratnou nabídku paušálních neomezených tarifů na volání a SMS s balíčkem mobilních dat za cenu 749 Kč. Ostatní operátoři brzy následovali.

Zájemci o neomezené tarify většinou uzavřeli s operátory smlouvu na dva roky, kterou následně na další dva roky prodloužili. Podle průzkumu Ušetřeno.cz je nyní vázáno smlouvou na dobu určitou 88 % uživatelů neomezených tarifů.

V následujících měsících, počínaje 11. dubnem 2017, však mnohým zákazníkům tyto smlouvy na dobu určitou vyprší, v závislosti na tom, kdy přesně se operátorům zavázali. Varovným signálem pro operátory může být, že podle průzkumu Ušetřeno.cz 80 % zákazníků ví, kdy jim jejich závazek končí, a kdy tak budou moci přejít k jinému operátorovi či volně změnit tarif v rámci stávajícího operátora bez dodatečných poplatků.

“Pokud některý z operátorů náhle přijde s novou revoluční nabídkou, budou muset jeho konkurenti okamžitě reagovat. Jinak může dojít k masovému odliv jejich zákazníků,” říká Tomáš Tichánek z portálu Ušetřeno.cz.

Průzkum Ušetřeno.cz proběhl v první polovině března 2017 mezi 1 650 respondenty.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."