Trh se skládačkami roste, ale Apple pořád nikde. Proč si dává tak na čas?

  • Byznys se skládacími telefony roste každým rokem
  • Již v něm figuruje spousta výrobců, nicméně pořád ne všichni
  • Čeká se například na vstup Googlu nebo Applu, kteří ale nepospíchají

Renderů skládacího iPhonu existuje nespočet

Apple se v souvislosti se skládacími telefony skloňuje poměrně dlouho a již se objevilo i několik zajímavých renderů iPhonů s ohebným displejem. Jenže, gigant z Cupertina si dává pořádně na čas a nevypadá to, že by měl v plánu vstoupit do tohoto segmentu v nějaké dohledné době. Apple se svou skládačkou dříve nebo později dorazí, to je jistá věc, ale proč mu to vlastně tak trvá?

Samsung dominuje, Apple sedí v koutě

Jihokorejský gigant zcela opanuje byznys se skládačkami a prodává jich víc a víc. I když do tohoto segmentu vstupuje čím dál víc výrobců ve snaze ukousnout si něco ze skládacího koláče, král je v tomto ohledu jen jeden a pořád má prakticky neotřesitelnou pozici. A nevypadá to, že by se v dohledné době mělo něco změnit.

Je vlastně až s podivem, že Apple, tedy věčný rival Samsungu, mu přenechává veškeré zisky v tomto odvětví a je minimálně zvláštní, že alespoň nečeří vody, aby na potenciální skládačku nějak upozornil. Jablečný výrobce ale má k této své pozici moc dobré důvody a nikoho asi nepřekvapí, že za ní stojí peníze.

iPhone Fold, koncept | foto: Jon Prosser, YouTube

iPhone Fold, koncept | foto: Jon Prosser, YouTube


Čtěte také: Skládací iPhone by údajně mohl přinést velmi zajímavou technologii displeje


Apple se nechce vzdát marží

Dle informací, se kterými přišly stránky SamMobile (s odvláním na vnitřní zdroj blízký Applu), si gigant z Cupertina dává se vstupem do tohoto byznysu na čas kvůli maržím. Ty jsou totiž u skládaček obecně nižší, a to i přes jejich poměrně vysoké ceny a může za to pochopitelně hned několik faktorů.

Kromě drahých, ohebných displejů něco spolyká i samotný mechanismus sklápění, tedy pant. Apple si zkrátka raději ponechá své vysoké marže, než aby představil telefon, u kterého by musel v tomto ohledu slevit. Přesná čísla sice nejsou známá a není snadné je nějakým způsobem určit, ale u iPhonů se marže údajně pohybuje nad hranicí 50 %. Což by prostě a jednoduše u skládačky nešlo.

Dočkáme se vůbec někdy?

Dalším faktorem, proč Apple prozatím nevstoupil do tohoto segmentu, je omezený dodavatelský řetězec. Na ohebné displeje má takřka monopol Samsung, a kdyby od něj Apple začal brát tyto panely ve velkém, sypal by svému úhlavními konkurentovi na účty obrovské sumy peněz. V kombinaci s nižší marží se jedná o směr, který se Applu moc nelíbí.

Jablečný gigant zkrátka čeká, až bude dodavatelský řetězec v tomto segmentu různorodější a až se trochu změní dynamika trhu. Je ale otázkou, kdy to vlastně bude. Aby na svém otálením Apple v konečném důsledku ještě neprodělal.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Trh se skládačkami roste, ale Apple pořád nikde. Proč si dává tak na čas?

  • Byznys se skládacími telefony roste každým rokem
  • Již v něm figuruje spousta výrobců, nicméně pořád ne všichni
  • Čeká se například na vstup Googlu nebo Applu, kteří ale nepospíchají

Renderů skládacího iPhonu existuje nespočet

Apple se v souvislosti se skládacími telefony skloňuje poměrně dlouho a již se objevilo i několik zajímavých renderů iPhonů s ohebným displejem. Jenže, gigant z Cupertina si dává pořádně na čas a nevypadá to, že by měl v plánu vstoupit do tohoto segmentu v nějaké dohledné době. Apple se svou skládačkou dříve nebo později dorazí, to je jistá věc, ale proč mu to vlastně tak trvá?

Samsung dominuje, Apple sedí v koutě

Jihokorejský gigant zcela opanuje byznys se skládačkami a prodává jich víc a víc. I když do tohoto segmentu vstupuje čím dál víc výrobců ve snaze ukousnout si něco ze skládacího koláče, král je v tomto ohledu jen jeden a pořád má prakticky neotřesitelnou pozici. A nevypadá to, že by se v dohledné době mělo něco změnit.

Je vlastně až s podivem, že Apple, tedy věčný rival Samsungu, mu přenechává veškeré zisky v tomto odvětví a je minimálně zvláštní, že alespoň nečeří vody, aby na potenciální skládačku nějak upozornil. Jablečný výrobce ale má k této své pozici moc dobré důvody a nikoho asi nepřekvapí, že za ní stojí peníze.

iPhone Fold, koncept | foto: Jon Prosser, YouTube

iPhone Fold, koncept | foto: Jon Prosser, YouTube


Čtěte také: Skládací iPhone by údajně mohl přinést velmi zajímavou technologii displeje


Apple se nechce vzdát marží

Dle informací, se kterými přišly stránky SamMobile (s odvláním na vnitřní zdroj blízký Applu), si gigant z Cupertina dává se vstupem do tohoto byznysu na čas kvůli maržím. Ty jsou totiž u skládaček obecně nižší, a to i přes jejich poměrně vysoké ceny a může za to pochopitelně hned několik faktorů.

Kromě drahých, ohebných displejů něco spolyká i samotný mechanismus sklápění, tedy pant. Apple si zkrátka raději ponechá své vysoké marže, než aby představil telefon, u kterého by musel v tomto ohledu slevit. Přesná čísla sice nejsou známá a není snadné je nějakým způsobem určit, ale u iPhonů se marže údajně pohybuje nad hranicí 50 %. Což by prostě a jednoduše u skládačky nešlo.

Dočkáme se vůbec někdy?

Dalším faktorem, proč Apple prozatím nevstoupil do tohoto segmentu, je omezený dodavatelský řetězec. Na ohebné displeje má takřka monopol Samsung, a kdyby od něj Apple začal brát tyto panely ve velkém, sypal by svému úhlavními konkurentovi na účty obrovské sumy peněz. V kombinaci s nižší marží se jedná o směr, který se Applu moc nelíbí.

Jablečný gigant zkrátka čeká, až bude dodavatelský řetězec v tomto segmentu různorodější a až se trochu změní dynamika trhu. Je ale otázkou, kdy to vlastně bude. Aby na svém otálením Apple v konečném důsledku ještě neprodělal.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."