Apple se v souvislosti se skládacími telefony skloňuje poměrně dlouho a již se objevilo i několik zajímavých renderů iPhonů s ohebným displejem. Jenže, gigant z Cupertina si dává pořádně na čas a nevypadá to, že by měl v plánu vstoupit do tohoto segmentu v nějaké dohledné době. Apple se svou skládačkou dříve nebo později dorazí, to je jistá věc, ale proč mu to vlastně tak trvá?
Jihokorejský gigant zcela opanuje byznys se skládačkami a prodává jich víc a víc. I když do tohoto segmentu vstupuje čím dál víc výrobců ve snaze ukousnout si něco ze skládacího koláče, král je v tomto ohledu jen jeden a pořád má prakticky neotřesitelnou pozici. A nevypadá to, že by se v dohledné době mělo něco změnit.
Je vlastně až s podivem, že Apple, tedy věčný rival Samsungu, mu přenechává veškeré zisky v tomto odvětví a je minimálně zvláštní, že alespoň nečeří vody, aby na potenciální skládačku nějak upozornil. Jablečný výrobce ale má k této své pozici moc dobré důvody a nikoho asi nepřekvapí, že za ní stojí peníze.
Čtěte také: Skládací iPhone by údajně mohl přinést velmi zajímavou technologii displeje
Dle informací, se kterými přišly stránky SamMobile (s odvláním na vnitřní zdroj blízký Applu), si gigant z Cupertina dává se vstupem do tohoto byznysu na čas kvůli maržím. Ty jsou totiž u skládaček obecně nižší, a to i přes jejich poměrně vysoké ceny a může za to pochopitelně hned několik faktorů.
Kromě drahých, ohebných displejů něco spolyká i samotný mechanismus sklápění, tedy pant. Apple si zkrátka raději ponechá své vysoké marže, než aby představil telefon, u kterého by musel v tomto ohledu slevit. Přesná čísla sice nejsou známá a není snadné je nějakým způsobem určit, ale u iPhonů se marže údajně pohybuje nad hranicí 50 %. Což by prostě a jednoduše u skládačky nešlo.
Dalším faktorem, proč Apple prozatím nevstoupil do tohoto segmentu, je omezený dodavatelský řetězec. Na ohebné displeje má takřka monopol Samsung, a kdyby od něj Apple začal brát tyto panely ve velkém, sypal by svému úhlavními konkurentovi na účty obrovské sumy peněz. V kombinaci s nižší marží se jedná o směr, který se Applu moc nelíbí.
Jablečný gigant zkrátka čeká, až bude dodavatelský řetězec v tomto segmentu různorodější a až se trochu změní dynamika trhu. Je ale otázkou, kdy to vlastně bude. Aby na svém otálením Apple v konečném důsledku ještě neprodělal.
Apple se v souvislosti se skládacími telefony skloňuje poměrně dlouho a již se objevilo i několik zajímavých renderů iPhonů s ohebným displejem. Jenže, gigant z Cupertina si dává pořádně na čas a nevypadá to, že by měl v plánu vstoupit do tohoto segmentu v nějaké dohledné době. Apple se svou skládačkou dříve nebo později dorazí, to je jistá věc, ale proč mu to vlastně tak trvá?
Jihokorejský gigant zcela opanuje byznys se skládačkami a prodává jich víc a víc. I když do tohoto segmentu vstupuje čím dál víc výrobců ve snaze ukousnout si něco ze skládacího koláče, král je v tomto ohledu jen jeden a pořád má prakticky neotřesitelnou pozici. A nevypadá to, že by se v dohledné době mělo něco změnit.
Je vlastně až s podivem, že Apple, tedy věčný rival Samsungu, mu přenechává veškeré zisky v tomto odvětví a je minimálně zvláštní, že alespoň nečeří vody, aby na potenciální skládačku nějak upozornil. Jablečný výrobce ale má k této své pozici moc dobré důvody a nikoho asi nepřekvapí, že za ní stojí peníze.
Čtěte také: Skládací iPhone by údajně mohl přinést velmi zajímavou technologii displeje
Dle informací, se kterými přišly stránky SamMobile (s odvláním na vnitřní zdroj blízký Applu), si gigant z Cupertina dává se vstupem do tohoto byznysu na čas kvůli maržím. Ty jsou totiž u skládaček obecně nižší, a to i přes jejich poměrně vysoké ceny a může za to pochopitelně hned několik faktorů.
Kromě drahých, ohebných displejů něco spolyká i samotný mechanismus sklápění, tedy pant. Apple si zkrátka raději ponechá své vysoké marže, než aby představil telefon, u kterého by musel v tomto ohledu slevit. Přesná čísla sice nejsou známá a není snadné je nějakým způsobem určit, ale u iPhonů se marže údajně pohybuje nad hranicí 50 %. Což by prostě a jednoduše u skládačky nešlo.
Dalším faktorem, proč Apple prozatím nevstoupil do tohoto segmentu, je omezený dodavatelský řetězec. Na ohebné displeje má takřka monopol Samsung, a kdyby od něj Apple začal brát tyto panely ve velkém, sypal by svému úhlavními konkurentovi na účty obrovské sumy peněz. V kombinaci s nižší marží se jedná o směr, který se Applu moc nelíbí.
Jablečný gigant zkrátka čeká, až bude dodavatelský řetězec v tomto segmentu různorodější a až se trochu změní dynamika trhu. Je ale otázkou, kdy to vlastně bude. Aby na svém otálením Apple v konečném důsledku ještě neprodělal.