Analytická společnost IDC, která nám pravidelně přináší informace o dění na trhu s mobilními technologiemi, tentokrát přináší novinky, týkající se globálního trhu s tablety. Ten již několik let slábne, což vyústilo například v absenci 7″ tabletů, které nahradily 6″ smartphony. Jak to s tablety vypadá nyní?
Pokud jste čekali nějakou revoluční změnu, že tablety třeba vstanou z popela jako bájný opeřenec fénix, tak vás musím zklamat. Bohužel, žádná výrazná změna se nekoná a trh s tablety se nadále potácí v hluboké krizi. Když zapojíme statistiku, zjistíme, že za druhý kvartál letošního roku se prodalo 37,9 milionů tabletů. Naprostou stálicí je pochopitelně cupertinská společnost Apple, která prodala 11,4 miliony kusů svých iPadů.
Další společnosti, které se na globálním trhu s tablety pohybují, zůstávají naprosto beznadějně daleko za Applem. Za zmínku by maximálně mohl stát Samsung, který za zmiňovaný kvartál prodal 6 milionů svých tabletů. Zbytek firem, jakými jsou například čínský Huawei nebo Lenovo, je na tom ještě hůře a prodeje se vejdou do 3 milionů kusů za kvartál.
Tato čísla rozhodně nikoho nepřesvědčují o tom, že by to s tablety do budoucna vypadalo kdovíjak zářně. Pro zajímavost, za druhý kvartál roku 2016 se prodalo 39,3 milionů chytrých placek, což jen dokazuje, že trh s tablety je na tom rok od roku hůře. Jistou možnost na udržení mají iPady (navíc přičteme-li skutečnost, že nové iOS 11 na ně dost cílí), ale bude záležet, jak moc je budou chtít v Apple inovovat a jestli to vůbec bude mít smysl.
Jak dlouho ještě myslíte, že se trh s tablety udrží?
zdroj: Phone Arena, IDC
Analytická společnost IDC, která nám pravidelně přináší informace o dění na trhu s mobilními technologiemi, tentokrát přináší novinky, týkající se globálního trhu s tablety. Ten již několik let slábne, což vyústilo například v absenci 7″ tabletů, které nahradily 6″ smartphony. Jak to s tablety vypadá nyní?
Pokud jste čekali nějakou revoluční změnu, že tablety třeba vstanou z popela jako bájný opeřenec fénix, tak vás musím zklamat. Bohužel, žádná výrazná změna se nekoná a trh s tablety se nadále potácí v hluboké krizi. Když zapojíme statistiku, zjistíme, že za druhý kvartál letošního roku se prodalo 37,9 milionů tabletů. Naprostou stálicí je pochopitelně cupertinská společnost Apple, která prodala 11,4 miliony kusů svých iPadů.
Další společnosti, které se na globálním trhu s tablety pohybují, zůstávají naprosto beznadějně daleko za Applem. Za zmínku by maximálně mohl stát Samsung, který za zmiňovaný kvartál prodal 6 milionů svých tabletů. Zbytek firem, jakými jsou například čínský Huawei nebo Lenovo, je na tom ještě hůře a prodeje se vejdou do 3 milionů kusů za kvartál.
Tato čísla rozhodně nikoho nepřesvědčují o tom, že by to s tablety do budoucna vypadalo kdovíjak zářně. Pro zajímavost, za druhý kvartál roku 2016 se prodalo 39,3 milionů chytrých placek, což jen dokazuje, že trh s tablety je na tom rok od roku hůře. Jistou možnost na udržení mají iPady (navíc přičteme-li skutečnost, že nové iOS 11 na ně dost cílí), ale bude záležet, jak moc je budou chtít v Apple inovovat a jestli to vůbec bude mít smysl.
Jak dlouho ještě myslíte, že se trh s tablety udrží?
zdroj: Phone Arena, IDC