Čínská společnost Xiaomi zahájila ve čtvrtek přijímat objednávky na svůj první elektrický sedan SU7 a zaznamenala obrovský úspěch. Za prvních 24 hodin si vůz předobjednalo 88 898 zájemců. Společnost v aplikaci Xiaomi pro automobily upozorňuje potencionální kupce, že dodávky standardního modelu SU7 mohou trvat 18 až 21 týdnů a nejdražšího modelu 27 až 30 týdnů. Napsala o tom agentura Reuters.
Přestože se v designu Xiaomi inspirovalo spíše u Porsche Taycan a Panamera, jako hlavního konkurenta označuje americkou Teslu. V rozhovoru pro server CNBC generální ředitel Xiaomi Lei Jun uvedl, že standardní verze SU7 porazila Tesla Model 3 ve více než 90 % specifikací, s výjimkou dvou aspektů, o kterých řekl, že může trvat nejméně tři až pět let, než Xiaomi dožene Teslu. Zdůraznil také, že SU7 má minimální dojezd 700 kilometrů oproti 606 kilometrům Modelu 3 (NEDC metrika).
Xiaomi bojuje proti Tesle i agresivní cenou. Standardní verze SU7 se na domácím čínském trhu prodává 215 900 jüanů (700 000 Kč), což Lei Jun uznává, znamená, že společnost bude každé auto prodávat se ztrátou. Současně je to výrazně méně, než kolik zaplatí čínský zájemce o Teslu Model 3. Její cena začíná na 245 900 jüanech (798 000 Kč). Cena nejdražší verze SU7 pak stojí 299 900 jüanů (974 000 Kč).
Čtěte také: Tesla zkoumá nový druh nabíjení. Podobá se způsobu, jakým nabíjíme telefony
Uchytit se na trhu je pro nováčky náročné, podle analytiků však má Xiaomi dobrou výchozí pozici. Nejen, že má hlouběji do kapsy než mnoho startupů v oblasti elektromobilů, ale jeho zkušenosti s výrobou chytrých telefonů mu dávají v oblasti chytrých řídicích panelů a infotainmentu, což je funkce, kterou čínští spotřebitelé oceňují.
Čínský automobilový trh, který je největší na světě, je vysoce konkurenční prostředí, kde o přízeň zákazníků soupeří více než 40 značek. Aktuálně zde zuří bezohledná cenová válka, kde automobilky uvádějí na trh spoustu nových modelů a drasticky snižují ceny, aby přežily.
Vedle Xiaomi se do toho boje zapojila i další známá firma z oblasti telekomunikací. Huawei uzavřel partnerství s tradičními výrobci automobilů a zejména uvedl na trh značku Aito, jejíž vozy jsou často vystaveny v jeho showroomech mezi chytrými telefony.
Čínská společnost Xiaomi zahájila ve čtvrtek přijímat objednávky na svůj první elektrický sedan SU7 a zaznamenala obrovský úspěch. Za prvních 24 hodin si vůz předobjednalo 88 898 zájemců. Společnost v aplikaci Xiaomi pro automobily upozorňuje potencionální kupce, že dodávky standardního modelu SU7 mohou trvat 18 až 21 týdnů a nejdražšího modelu 27 až 30 týdnů. Napsala o tom agentura Reuters.
Přestože se v designu Xiaomi inspirovalo spíše u Porsche Taycan a Panamera, jako hlavního konkurenta označuje americkou Teslu. V rozhovoru pro server CNBC generální ředitel Xiaomi Lei Jun uvedl, že standardní verze SU7 porazila Tesla Model 3 ve více než 90 % specifikací, s výjimkou dvou aspektů, o kterých řekl, že může trvat nejméně tři až pět let, než Xiaomi dožene Teslu. Zdůraznil také, že SU7 má minimální dojezd 700 kilometrů oproti 606 kilometrům Modelu 3 (NEDC metrika).
Xiaomi bojuje proti Tesle i agresivní cenou. Standardní verze SU7 se na domácím čínském trhu prodává 215 900 jüanů (700 000 Kč), což Lei Jun uznává, znamená, že společnost bude každé auto prodávat se ztrátou. Současně je to výrazně méně, než kolik zaplatí čínský zájemce o Teslu Model 3. Její cena začíná na 245 900 jüanech (798 000 Kč). Cena nejdražší verze SU7 pak stojí 299 900 jüanů (974 000 Kč).
Čtěte také: Tesla zkoumá nový druh nabíjení. Podobá se způsobu, jakým nabíjíme telefony
Uchytit se na trhu je pro nováčky náročné, podle analytiků však má Xiaomi dobrou výchozí pozici. Nejen, že má hlouběji do kapsy než mnoho startupů v oblasti elektromobilů, ale jeho zkušenosti s výrobou chytrých telefonů mu dávají v oblasti chytrých řídicích panelů a infotainmentu, což je funkce, kterou čínští spotřebitelé oceňují.
Čínský automobilový trh, který je největší na světě, je vysoce konkurenční prostředí, kde o přízeň zákazníků soupeří více než 40 značek. Aktuálně zde zuří bezohledná cenová válka, kde automobilky uvádějí na trh spoustu nových modelů a drasticky snižují ceny, aby přežily.
Vedle Xiaomi se do toho boje zapojila i další známá firma z oblasti telekomunikací. Huawei uzavřel partnerství s tradičními výrobci automobilů a zejména uvedl na trh značku Aito, jejíž vozy jsou často vystaveny v jeho showroomech mezi chytrými telefony.