Vědecké týmy po celém světě hledají způsob, jak dobíjet elektromobily bezdrátově, ať už zaparkované nebo při jízdě. Pro automobilku Tesla tato otázka nikdy nebyla zásadní a více se zabývala myšlenkou automatizovaného nabíjení pro samořiditelné vozy pomocí automatizovaného robotického ramene. Přesto se zdá, že nedávno nastalo v posunu jejích priorit a situace se změnila. Napsal o tom sesterský server Elektrickevozy.cz.
Důvodem, proč se Tesla v minulosti bezdrátovým nabíjením i přes nesporné výhody v podobě pohodlí pro uživatele nezabývala, může být otázka efektivity. Bezdrátové nabíjení proti nabíjení kabelem historicky trpělo mnohem většími ztrátami. Technologie nicméně jde kupředu a některá novější řešení, jako je například magnetická rezonance, se s účinností 95 % dostávají na podobnou úroveň jako nabíjení kabelem.
Už loni Tesla v rámci prezentace představila novou bezdrátovou domácí nabíjecí stanici. Přestože automobilka neposkytla žádné podrobnosti, fotka z prezentace nám umožnila udělat si obrázek, jak by to mohlo fungovat. Krátce na to navíc Tesla koupila startup, který se na bezdrátové nabíjení přímo zaměřuje. Vývoj bezdrátové nabíjecí podložky pak nedávno potvrdil sám šéf designér Tesly Franz von Holzhausen.
Čtěte také: Cybertruck má být neprůstřelný. Tesla si trochu vymýšlí, ukázal YouTuber
Práce na bezdrátové nabíjecí stanici je nicméně pouze jednou stranou mince. K tomu, aby tento způsob nabíjení mohl fungovat, potřebujete, aby ho podporovala i samotná elektrická vozidla. Aktuálně to vypadá, že Tesla už má minimálně jeden model, který je na tento způsob nabíjení připraven.
Internetoví detektivové z klubu Cybertruck Owner’s Club v servisní příručce nového Cybertrucku nalezli zmínku o konektoru pod názvem Inductive Charger Headers, který je umístěný na jeho baterii. Do něj se pravděpodobně zapojí indukční nabíjecí podložka, až bude mít Tesla svou bezdrátovou nabíjecí stanici hotovou.
Vědecké týmy po celém světě hledají způsob, jak dobíjet elektromobily bezdrátově, ať už zaparkované nebo při jízdě. Pro automobilku Tesla tato otázka nikdy nebyla zásadní a více se zabývala myšlenkou automatizovaného nabíjení pro samořiditelné vozy pomocí automatizovaného robotického ramene. Přesto se zdá, že nedávno nastalo v posunu jejích priorit a situace se změnila. Napsal o tom sesterský server Elektrickevozy.cz.
Důvodem, proč se Tesla v minulosti bezdrátovým nabíjením i přes nesporné výhody v podobě pohodlí pro uživatele nezabývala, může být otázka efektivity. Bezdrátové nabíjení proti nabíjení kabelem historicky trpělo mnohem většími ztrátami. Technologie nicméně jde kupředu a některá novější řešení, jako je například magnetická rezonance, se s účinností 95 % dostávají na podobnou úroveň jako nabíjení kabelem.
Už loni Tesla v rámci prezentace představila novou bezdrátovou domácí nabíjecí stanici. Přestože automobilka neposkytla žádné podrobnosti, fotka z prezentace nám umožnila udělat si obrázek, jak by to mohlo fungovat. Krátce na to navíc Tesla koupila startup, který se na bezdrátové nabíjení přímo zaměřuje. Vývoj bezdrátové nabíjecí podložky pak nedávno potvrdil sám šéf designér Tesly Franz von Holzhausen.
Čtěte také: Cybertruck má být neprůstřelný. Tesla si trochu vymýšlí, ukázal YouTuber
Práce na bezdrátové nabíjecí stanici je nicméně pouze jednou stranou mince. K tomu, aby tento způsob nabíjení mohl fungovat, potřebujete, aby ho podporovala i samotná elektrická vozidla. Aktuálně to vypadá, že Tesla už má minimálně jeden model, který je na tento způsob nabíjení připraven.
Internetoví detektivové z klubu Cybertruck Owner’s Club v servisní příručce nového Cybertrucku nalezli zmínku o konektoru pod názvem Inductive Charger Headers, který je umístěný na jeho baterii. Do něj se pravděpodobně zapojí indukční nabíjecí podložka, až bude mít Tesla svou bezdrátovou nabíjecí stanici hotovou.