Spotify se chystá opět zdražovat. Zvažuje však i uvedení nejlevnějšího tarifu

Pavel Mráz
  • Spotify se chystá zdražovat předplatné ve vybraných zemích
  • Platforma do své nabídky nově začlenila i audioknihy
  • Týká se zdražování i České republiky?
Spofify
Spofify

Spotify se nejspíše připravuje na další kolo zvýšení cen předplatného na několika klíčových trzích, včetně Velké Británie, Austrálie, Pákistánu a dalších, přičemž se očekává, že USA budou následovat později v tomto roce.

Nedávná zpráva agentury Bloomberg naznačuje, že prémiové individuální a rodinné předplatné zaznamenají nárůst ceny, přičemž individuální poroste přibližně o dolar a rodinné o dva (23 až 46 korun). Tyto změny mají ve vybraných zemích vstoupit v platnost do konce dubna.

Ceny za Spotify porostou

Odůvodnění rozhodnutí Spotify zvýšit ceny se zdá být spojeno s jeho rozšířením audioknih. Od října mají členové Premium na určitých trzích přístup k 15 hodinám obsahu audioknih měsíčně bez dalších nákladů. Jak Spotify investuje do této nové nabídky, snaží se kompenzovat související výdaje úpravou poplatků za předplatné. Strategií společnosti je diverzifikovat svůj obsah a uspokojit vyvíjející se preference spotřebitelů.

Zajímavé je, že vedle zvýšení cen Spotify údajně zvažuje zavedení nové „základní“ úrovně, která odráží aktuální plán Premium, ale vylučuje přístup k audioknihám. Očekává se, že toto základní předplatné bude mít současnou cenu pro USA 10,99 dolarů (260 korun) a nabídne hudbu a podcasty bez reklam uživatelům, kteří nemusí mít zájem o audioknihy.

Spotify vsadí na nový design
Spotify vsadí na nový design

Čtěte také: Jak získat Disney+ zdarma?


Multižánrová platforma

I když tento vývoj může být pro někoho překvapením, je v souladu s nedávnými iniciativami Spotify rozšířit nabídku obsahu nad rámec streamování hudby. Vpád společnosti do audioknih a experimentování s online kurzy založenými na videu na vybraných trzích ilustrují její ambice stát se komplexní platformou pro audio zábavu. Se změnou nabídky Spotify se vyvíjí i  model předplatného, který odráží měnící se dynamiku odvětví.

Spotify zatím oficiálně neoznámilo blížící se úpravy cen, přesto se dá od společnosti očekávat transparentnost ohledně jakýchkoli změn jejich plánů předplatného. Nakonec, protože Spotify pokračuje v inovacích a diverzifikaci své nabídky, mohou tyto úpravy připravit cestu pro lepší nabídku služeb a další růst v konkurenčním prostředí streamování.


Autor článku

Pavel Mráz - Redaktor

Bývalý redaktor webu Mobilizujeme.cz. Sepsal celkem 290 článků.


Komentáře


Nejnovější články