Samsung vyzrál na elektromobilitu. Jeho baterie garantuje dojezd až 1000 km
- Samsung se účastnil veletrhu SNE Battery Day 2024
- Představil novou baterii pro luxusní elektromobily s dojezdem 1 000 km
- Masová výroba má začít v roce 2027
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fbackend.mobilizujeme.cz%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F08%2FCharging_eletriccar-1.jpg&w=3840&q=75)
Tento týden se koná veletrh SNE Battery Day 2024 v Soulu, kde jsou představovány nejnovější technologické pokroky v oblasti baterií. Zúčastnil se také Samsung, který zde oficiálně představil své nové baterie. Jejich první prototypy již testují výrobci automobilů.
Samsung představil novou baterii
Jedná se o baterii, která umožní automobilům ujet na jedno nabití přes 1 000 km, jak uvádí server SamMobile. Technologicky se jedná o oxidové pevné polovodičové baterie, které mají energetickou hustotu asi 500 Wh/kg, což je zhruba dvojnásobek hustoty baterií pro běžné elektromobily.
Podle Samsungu mají o jejich polovodičové baterie velký zájem, protože jsou mnohem menší, lehčí i bezpečnější než současné baterie. Jejich výroba je poměrně drahá, takže zatím s jejich užití míří na tzv. luxusní elektromobily. Samsung společně s Toyotou v této souvislosti oznámili, že zahájí jejich masovou výrobu v roce 2027, ale budou se nejdříve osazovat do elektromobilů značky Lexus.
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fbackend.mobilizujeme.cz%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F08%2FLexus_supercar-scaled-1.jpg&w=3840&q=75)
Čtěte také: MacBook jako herní mašina. Vybrali jsme pro vás 5 nejlepších AAA titulů
Jihokorejci pouze dohání Čínu
Mezi další vlastnosti, které Samsung u těchto baterií vyzdvihuje, je nabití na 80 % za 9 minut a životnost 20 let. To se možná může zdát působivé, ale ve skutečnosti čínští výrobci baterií již baterie s minimálně podobnými vlastnostmi představili, takže Samsung pouze dohání konkurenci.
Největší problémem těchto rychlonabíjecích baterií zůstává nabíjecí infrastruktura. Baterie totiž potřebují 480kW a 600kW nabíjecí stanice, kterých je i v samotné Číně jako šafránu, natož v USA a v Evropě, kde většina elektromobilů pracuje se starší 400V architekturou pohonu.
Každopádně průlom v polovodičových baterií byl potřeba, jelikož největší hráč na poli baterií CATL s touto technologií baterií vůbec nepočítal. To se nyní také mění.
Autor článku
![Daniel Smetana - Redaktor](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fbackend.mobilizujeme.cz%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F10%2Fdaniel-smetana-avatar.jpg&w=3840&q=75)
Biolog, biohacker a sportovec, ale první opravdový koníček spočíval v hrabání se ve stařičkém Windows Mobile. Od té doby moderní mobilní technologie a inovace doprovází můj život. Nyní jsou mým hlavním zájmem nové trendy ohledně wearables a zdraví.
Biolog, biohacker a sportovec, ale první opravdový koníček spočíval v hrabání se ve stařičkém Windows Mobile. Od té doby moderní mobilní technologie a inovace doprovází můj život. Nyní jsou mým hlavním zájmem nové trendy ohledně wearables a zdraví.