S iPhony 16 to vypadá bídně. Lidé o ně přestávají mít takový zájem

Apple iPhone 16

Nové iPhony 16 dorazily s velkou pompou minulý týden

V mobilním segmentu existuje několik jistot a jednou z nich je fakt, že iPhony jsou každoročně nejprodávanější telefony. Nyní se na svět dostala čísla předprodejů, nové v pořadí již šestnácté generace, a ta ukazují, že se možná Apple letos až tak do chuti zákazníkům netrefil. Předprodeje jsou nižší než v minulosti, ale na nějaké soudy je pochopitelně ještě času dost.

První prodejní odhady pro iPhone 16 jsou zde

A přišel s nimi známý a respektovaný Apple analytik Ming-Chi Kuo. Tato první čísla se pochopitelně týkají jen předprodejů, protože v prodeji nové iPhony 16 ještě nejsou, no právě prvotní statistiky můžou dobře naznačit, jak se budou prodeje v budoucnu vyvíjet. Jak se zdá, Apple se letos uživatelům do vkusu trefil o poznání méně než v minulosti.

Nenechte se zmást, iPhony budou i letos prodejními hity a pravděpodobně se na konci roku bude, jako již tradičně, jednat o nejprodávanější telefony. Čísla z předprodejů ale ukazují, že o ně má zájem výrazně méně uživatelů a dle výše zmíněného analytika Apple registruje pokles v předprodeji oproti předchozí generaci o 12,7 %, což rozhodně není málo.

Apple iPhone 16 fotoaparát

První prodejní čísla ukazují, že lidé nemají o iPhony takový zájem jako v minulosti


Čtěte také: Operátoři pomáhají. Během povodní rozdávají neomezená data a volání


Dojel Apple na málo inovací?

Faktem je, že nová generace iPhonů nějakými zásadními inovacemi zrovna nepřetéká, a i když novinky dorazily, není jich mnoho a do revolučních změn mají pořádně daleko. Celkově měl Apple evidovat nějakých 37 milionů předobjednávek, což je v porovnání s předchozí generací o oněch 12,7 % nižší číslo a největším zklamáním jsou prozatím, trochu překvapivě, vlajkové modely.

Předobjenávky vlajkového modelu Pro Max jsou o 16 % nižší a zájem o menší iPhone 16 Pro klesl, v porovnání s předchůdcem, dokonce o 27 %. Od ještě výraznějšího propadu zachránily novou generaci iPhonů základní model a verze Plus. Nejlevnější iPhone 16 eviduje oproti minulé generaci o 10 % vyšší zájem a opovrhovaný iPhone 16 Plus pak narostl o značných 48 %.

Mění se choutky zákazníků?

Nejmenší a nejlevnější iPhone bývá dlouhodobě nejprodávanějším modelem Applu, no vlajková dvojice Pro a Pro Max je většinou v těsném závěsu s ne nějak dramatickou ztrátou. Letos to ale zatím vypadá, že se zákazníci začínají více orientovat na dostupnější, základní modely. Uvidíme, jak se budou prodejní čísla vyvíjet v průběhu roku, no obecně nižší zájem o iPhony 16 je pro Apple varovný prst naznačující, že příští rok by se měl v oblasti novinek pochlapit víc.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

S iPhony 16 to vypadá bídně. Lidé o ně přestávají mít takový zájem

Apple iPhone 16

Nové iPhony 16 dorazily s velkou pompou minulý týden

V mobilním segmentu existuje několik jistot a jednou z nich je fakt, že iPhony jsou každoročně nejprodávanější telefony. Nyní se na svět dostala čísla předprodejů, nové v pořadí již šestnácté generace, a ta ukazují, že se možná Apple letos až tak do chuti zákazníkům netrefil. Předprodeje jsou nižší než v minulosti, ale na nějaké soudy je pochopitelně ještě času dost.

První prodejní odhady pro iPhone 16 jsou zde

A přišel s nimi známý a respektovaný Apple analytik Ming-Chi Kuo. Tato první čísla se pochopitelně týkají jen předprodejů, protože v prodeji nové iPhony 16 ještě nejsou, no právě prvotní statistiky můžou dobře naznačit, jak se budou prodeje v budoucnu vyvíjet. Jak se zdá, Apple se letos uživatelům do vkusu trefil o poznání méně než v minulosti.

Nenechte se zmást, iPhony budou i letos prodejními hity a pravděpodobně se na konci roku bude, jako již tradičně, jednat o nejprodávanější telefony. Čísla z předprodejů ale ukazují, že o ně má zájem výrazně méně uživatelů a dle výše zmíněného analytika Apple registruje pokles v předprodeji oproti předchozí generaci o 12,7 %, což rozhodně není málo.

Apple iPhone 16 fotoaparát

První prodejní čísla ukazují, že lidé nemají o iPhony takový zájem jako v minulosti


Čtěte také: Operátoři pomáhají. Během povodní rozdávají neomezená data a volání


Dojel Apple na málo inovací?

Faktem je, že nová generace iPhonů nějakými zásadními inovacemi zrovna nepřetéká, a i když novinky dorazily, není jich mnoho a do revolučních změn mají pořádně daleko. Celkově měl Apple evidovat nějakých 37 milionů předobjednávek, což je v porovnání s předchozí generací o oněch 12,7 % nižší číslo a největším zklamáním jsou prozatím, trochu překvapivě, vlajkové modely.

Předobjenávky vlajkového modelu Pro Max jsou o 16 % nižší a zájem o menší iPhone 16 Pro klesl, v porovnání s předchůdcem, dokonce o 27 %. Od ještě výraznějšího propadu zachránily novou generaci iPhonů základní model a verze Plus. Nejlevnější iPhone 16 eviduje oproti minulé generaci o 10 % vyšší zájem a opovrhovaný iPhone 16 Plus pak narostl o značných 48 %.

Mění se choutky zákazníků?

Nejmenší a nejlevnější iPhone bývá dlouhodobě nejprodávanějším modelem Applu, no vlajková dvojice Pro a Pro Max je většinou v těsném závěsu s ne nějak dramatickou ztrátou. Letos to ale zatím vypadá, že se zákazníci začínají více orientovat na dostupnější, základní modely. Uvidíme, jak se budou prodejní čísla vyvíjet v průběhu roku, no obecně nižší zájem o iPhony 16 je pro Apple varovný prst naznačující, že příští rok by se měl v oblasti novinek pochlapit víc.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."