Xiaomi je obří technologický moloch, který může, jako jeden z mála, konkurovat Applu a Samsungu. Čínský výrobce nyní zveřejnil své účetní výsledky za minulé čtvrtletí a ty víceméně kopírují to, co se děje v mobilním segmentu již delší dobu. Prodeje telefonů padají a firmy se tak snaží vydělat více na službách.
Alespoň tedy dle prodejních čísel. Oficiální účetní zpráva, která je k nahlédnutí zde, uvádí, že Xiaomi si za Q2 2023 pohoršilo v oblasti příjmů o 4 %. A nižší čísla se týkají také celkových prodejů telefonů, které se v druhé čtvrtině tohoto roku propadly, v porovnání s Q2 2022, o 15,8 %.
Zatímco vloni za toto období prodalo Xiaomi 39,1 milionu telefonů, letos to bylo jen 32,9 milionů, což je poměrně výrazný propad. Prodeje telefonů tak v letošním druhém čtvrtletí tvořily 54,3 % celkových příjmů, zatímco před rokem to bylo 60,2 %. Jiné segmenty si ale naopak polepšily.
Čtěte také: Konkurovat bude Androidu i iOS. Xiaomi prý vyvíjí vlastní operační systém
Podíl na příjmech v rámci segmentu IoT (Internet of Things) a lifestylových produktů se zvýšil z 28,2 % na 33 % a navýšení se týká také internetových služeb. Ty porostly z 9,9 % na 11,1 % a vskutku výrazně si pak polepšily hlavně chytré a domácí spotřebiče, které vzrostly o 70 %.
Docela překvapivě se dařilo tabletům, a to primárně díky povedené řadě Pad 6, jenž byla představena v dubnu. Příjmy z tabletů vykázalo Xiaomi meziročně vyšší o 27,3 %, no televize a notebooky naopak klesly, a to o 10 %. Jaký je tedy celkový obrázek těchto výsledků?
I přesto, že Xiaomi za Q2 2023, v porovnáním s předchozím rokem, klesly tržby a prodalo méně telefonů, důvody k oslavám se najdou. Předně, firma vykázala o značných 20,3 % vyšší zisk a pořád je celosvětovou trojkou, po Samsungu a Applu. V některých regionech (Evropa a Střední východ) je Xiaomi dokonce druhý největší prodejce a nyní navíc vykázalo 606 milionů aktivních měsíčních uživatelů, což je pro firmu aktuální rekord a meziroční nárůst o 10,8 %.
Xiaomi je obří technologický moloch, který může, jako jeden z mála, konkurovat Applu a Samsungu. Čínský výrobce nyní zveřejnil své účetní výsledky za minulé čtvrtletí a ty víceméně kopírují to, co se děje v mobilním segmentu již delší dobu. Prodeje telefonů padají a firmy se tak snaží vydělat více na službách.
Alespoň tedy dle prodejních čísel. Oficiální účetní zpráva, která je k nahlédnutí zde, uvádí, že Xiaomi si za Q2 2023 pohoršilo v oblasti příjmů o 4 %. A nižší čísla se týkají také celkových prodejů telefonů, které se v druhé čtvrtině tohoto roku propadly, v porovnání s Q2 2022, o 15,8 %.
Zatímco vloni za toto období prodalo Xiaomi 39,1 milionu telefonů, letos to bylo jen 32,9 milionů, což je poměrně výrazný propad. Prodeje telefonů tak v letošním druhém čtvrtletí tvořily 54,3 % celkových příjmů, zatímco před rokem to bylo 60,2 %. Jiné segmenty si ale naopak polepšily.
Čtěte také: Konkurovat bude Androidu i iOS. Xiaomi prý vyvíjí vlastní operační systém
Podíl na příjmech v rámci segmentu IoT (Internet of Things) a lifestylových produktů se zvýšil z 28,2 % na 33 % a navýšení se týká také internetových služeb. Ty porostly z 9,9 % na 11,1 % a vskutku výrazně si pak polepšily hlavně chytré a domácí spotřebiče, které vzrostly o 70 %.
Docela překvapivě se dařilo tabletům, a to primárně díky povedené řadě Pad 6, jenž byla představena v dubnu. Příjmy z tabletů vykázalo Xiaomi meziročně vyšší o 27,3 %, no televize a notebooky naopak klesly, a to o 10 %. Jaký je tedy celkový obrázek těchto výsledků?
I přesto, že Xiaomi za Q2 2023, v porovnáním s předchozím rokem, klesly tržby a prodalo méně telefonů, důvody k oslavám se najdou. Předně, firma vykázala o značných 20,3 % vyšší zisk a pořád je celosvětovou trojkou, po Samsungu a Applu. V některých regionech (Evropa a Střední východ) je Xiaomi dokonce druhý největší prodejce a nyní navíc vykázalo 606 milionů aktivních měsíčních uživatelů, což je pro firmu aktuální rekord a meziroční nárůst o 10,8 %.