Před několika lety byly tablety vcelku populární zařízení. Dnešní smartphony, především skládací modely, dokáží ale tablety zcela nahradit. A podle toho se odvíjí i trh. Dle analytické společnosti Canalys prodeje za rok 2023 opět klesly a prakticky roste jen jeden jediný výrobce.
Nová analýza prodejů tabletů není k těmto zařízením vůbec přívětivá. Za rok 2023 se prodalo něco málo přes 135 milionů kusů, což je v porovnání s rokem 2022 pokles o 10,3 %. Nepřívětivá čísla se samozřejmě projevila i u samotných výrobců. Například vládnoucí Apple s 54 miliony prodanými tablety klesl o 11 %. Téměř stejný pokles zaznamenal i druhý Samsung.
Hranici ztráty 20 % atakuje třetí Lenovo a téměř o polovinu prodaných kusů přišel Amazon. Tato čísla jasně dokazují, že tablety zkrátka nejsou pro uživatele tak potřebné. A i když se Apple chlubí dominantním 40% podílem na trhu, rozhodně by měl zpozornět.
Čtěte také: Konečně dojde na modernizaci. Apple pracuje na novém iPadu Air
S prodejem tabletů v roce 2023 tedy společnosti nemohou být spokojeny. I přes nepříznivá čísla se našla jedna výjimka, Huawei. Ten zaznamenal vcelku velký růst. Čínský výrobce v roce 2022 prodal 6,2 milionů tabletů. V roce 2023 se mu podařilo dodat téměř 7,8 milionů kusů. Výsledný růst se tedy zastavil na 32 %.
Zveřejněná čísla jsou pro tablety opravdu alarmující. Otázkou však zůstává, zda-li se společnostem mohou prodeje znovu nastartovat, nebo jsou zmiňovaná zařízení odsouzena k postupnému zániku. Co si myslíte Vy, čtenáři?
Před několika lety byly tablety vcelku populární zařízení. Dnešní smartphony, především skládací modely, dokáží ale tablety zcela nahradit. A podle toho se odvíjí i trh. Dle analytické společnosti Canalys prodeje za rok 2023 opět klesly a prakticky roste jen jeden jediný výrobce.
Nová analýza prodejů tabletů není k těmto zařízením vůbec přívětivá. Za rok 2023 se prodalo něco málo přes 135 milionů kusů, což je v porovnání s rokem 2022 pokles o 10,3 %. Nepřívětivá čísla se samozřejmě projevila i u samotných výrobců. Například vládnoucí Apple s 54 miliony prodanými tablety klesl o 11 %. Téměř stejný pokles zaznamenal i druhý Samsung.
Hranici ztráty 20 % atakuje třetí Lenovo a téměř o polovinu prodaných kusů přišel Amazon. Tato čísla jasně dokazují, že tablety zkrátka nejsou pro uživatele tak potřebné. A i když se Apple chlubí dominantním 40% podílem na trhu, rozhodně by měl zpozornět.
Čtěte také: Konečně dojde na modernizaci. Apple pracuje na novém iPadu Air
S prodejem tabletů v roce 2023 tedy společnosti nemohou být spokojeny. I přes nepříznivá čísla se našla jedna výjimka, Huawei. Ten zaznamenal vcelku velký růst. Čínský výrobce v roce 2022 prodal 6,2 milionů tabletů. V roce 2023 se mu podařilo dodat téměř 7,8 milionů kusů. Výsledný růst se tedy zastavil na 32 %.
Zveřejněná čísla jsou pro tablety opravdu alarmující. Otázkou však zůstává, zda-li se společnostem mohou prodeje znovu nastartovat, nebo jsou zmiňovaná zařízení odsouzena k postupnému zániku. Co si myslíte Vy, čtenáři?