Sony zveřejnilo oficiální finanční výsledky za první čtvrtletí nového finančního roku a ty ukazují několik zajímavých poznatků. Například to, že i když prodeje konzole PlayStation 5 zpomalují, pořád se prodává velmi dobře a její celkové prodeje již prolomily hranici 61 milionu kusů. Celkově se zdá býti herní byznys Sony ve velmi dobré kondici.
A to poměrně výrazně. Finanční výsledky Sony, které si můžete kompletně celé prohlédnout na tomto odkazu, ukázaly, že japonský výrobce za poslední fiskální čtvrtletí prodal 2,4 milionu konzolí PS5. Jen pro srovnání, o čtvrtletí dřív bylo prodáno 4,5 milionu a ještě o jedno předtím pak dokonce 8,2 milionu konzolí.
První čtvrtletí ale bývá tradičně spíše slabší a ve stejném období loňského roku bylo prodáno 3,3 milionu PS5, takže meziroční propad není nijak dramatický. Celkově se ale prodeje konzole PS5 přehouply přes hranici 61 milionů kusů, konkrétněji se jí prodalo na 61,7 milionu a Sony může být s výsledky své aktuální herní platformy určitě spokojené.
Čtěte také: Na iPhony přichází nová aktualizace. Stahujte, je extra důležitá
I přes mírný propad prodejů konzole PS5, který ale byl očekávaný, je herní byznys Sony ve velmi dobré kondici a například příjmy z her byly vyšší. Příjmy z her a síťových služeb (divize Game & Network Services) meziročně narostly o 12 % (na 864 miliard yenů), celkové prodeje se zvedly o 2 % a čistý zisk narostl o 8,2 % (na 235 miliard yenů).
Za první fiskální čtvrtletí Sony prodalo 53,6 milionu her a asi nepřekvapí, že drtivá většina z nich, konkrétněji 80 %, bylo prodáno digitální formou. To je sice oproti stejnému období před rokem nepatrný propad (56,5 milionů prodaných her), ale počet aktivních předplatitelů služby PS Plus meziročně vzrostl, a to ze 108 milionů na 116 milionů.
I přes určité propady je videoherní, filmový a hudební byznys Sony v dobré kondici a japonský gigant odhaduje, že dosáhne o 3 % vyšších tržeb než bylo očekáváno. Jako jeden z potenciálních faktorů, které se pod propadem prodejů hardwaru podepsaly, se uvádí absence nových exkluzivních titulů pro PS5 a právě to je aspekt, na kterém by měl japonský výrobce zapracovat.
Sony zveřejnilo oficiální finanční výsledky za první čtvrtletí nového finančního roku a ty ukazují několik zajímavých poznatků. Například to, že i když prodeje konzole PlayStation 5 zpomalují, pořád se prodává velmi dobře a její celkové prodeje již prolomily hranici 61 milionu kusů. Celkově se zdá býti herní byznys Sony ve velmi dobré kondici.
A to poměrně výrazně. Finanční výsledky Sony, které si můžete kompletně celé prohlédnout na tomto odkazu, ukázaly, že japonský výrobce za poslední fiskální čtvrtletí prodal 2,4 milionu konzolí PS5. Jen pro srovnání, o čtvrtletí dřív bylo prodáno 4,5 milionu a ještě o jedno předtím pak dokonce 8,2 milionu konzolí.
První čtvrtletí ale bývá tradičně spíše slabší a ve stejném období loňského roku bylo prodáno 3,3 milionu PS5, takže meziroční propad není nijak dramatický. Celkově se ale prodeje konzole PS5 přehouply přes hranici 61 milionů kusů, konkrétněji se jí prodalo na 61,7 milionu a Sony může být s výsledky své aktuální herní platformy určitě spokojené.
Čtěte také: Na iPhony přichází nová aktualizace. Stahujte, je extra důležitá
I přes mírný propad prodejů konzole PS5, který ale byl očekávaný, je herní byznys Sony ve velmi dobré kondici a například příjmy z her byly vyšší. Příjmy z her a síťových služeb (divize Game & Network Services) meziročně narostly o 12 % (na 864 miliard yenů), celkové prodeje se zvedly o 2 % a čistý zisk narostl o 8,2 % (na 235 miliard yenů).
Za první fiskální čtvrtletí Sony prodalo 53,6 milionu her a asi nepřekvapí, že drtivá většina z nich, konkrétněji 80 %, bylo prodáno digitální formou. To je sice oproti stejnému období před rokem nepatrný propad (56,5 milionů prodaných her), ale počet aktivních předplatitelů služby PS Plus meziročně vzrostl, a to ze 108 milionů na 116 milionů.
I přes určité propady je videoherní, filmový a hudební byznys Sony v dobré kondici a japonský gigant odhaduje, že dosáhne o 3 % vyšších tržeb než bylo očekáváno. Jako jeden z potenciálních faktorů, které se pod propadem prodejů hardwaru podepsaly, se uvádí absence nových exkluzivních titulů pro PS5 a právě to je aspekt, na kterém by měl japonský výrobce zapracovat.