Prodeje bezdrátových sluchátek meziročně vzrostly. V Indii dokonce až o 723 %!

  • Oblíbenost bezdrátových sluchátek neuvěřitelně stoupá
  • Svoji roli v tom nepochybně hraje mizející 3,5mm jack konekor
  • Aktuální studie ukazuje doslova skokový meziroční nárůst prodejů

Apple AirPods Pro, ilustrační | foto: Mobilizujeme.cz

Výrobci bezdrátových sluchátek (ale i chytrých telefonů, protože někteří bez problémů zvládají obojí) můžou slavit! Tento segment totiž zažívá naprosto bezprecedentní boom, jak dokazuje meziroční srovnání, o kterém právě v tuto chvíli informuje web Techradar. Doslova enormní 723% nárůst totiž z pohledu trhu nemá obdoby. A my si řekneme, proč se to děje a vlastně i co za tím vězí.


Čtěte také: Obchod Google Play je stále zahlcen tisícovkami podvodných aplikací!


Silný indický trh

Jakkoliv se to může zdát z laického pohledu neuvěřitelné, indický trh je pro producenty smartphonů a dalšího příslušenství v současnosti naprosto klíčový. Jedním z hlavních důvodů je totiž hlad po novinkách, které se nesou na vlně aktuálních trendů za přijatelnou cenu. A to samozřejmě platí i pro bezdrátová sluchátka.

Naprosto suverénním lídrem se na tamějším trhu stala místní značka boAt, která nabízí velké portfolio těchto produktů za bezkonkurenční cenu a která se navíc v posledních měsících těší opravdu nebývalému zájmu. Vždyť celých 18 % indických zákazníků utratilo své peníze právě zde. V těsném závěsu skončily další známé značky jako Xiaomi se 16, potažmo Realme se 12 %. Nejníže se umístil Apple, který si nárokuje pouze 6 % trhu.

Bezdrátová sluchátka - Indie

Bezdrátová sluchátka, indický trh za období Q3/2020 | foto: Mobilizujeme.cz

“Bezdráty” jsou zkrátka in

Taková mohutná expanze v Indii nezůstává bez odezvy ani v globálním měřítku a dokresluje, proč se výrobci v drtivé většině vzdali podpory 3,5mm audio konektoru. Nechme stranou vámi často zmiňované výhody. Soustřeďme se pouze na meritum věci. Z pohledu trhu jde o další způsob, jak posílit svůj vliv a také vydělat další peníze.

A často omílaná, a hlavně zpochybňovaná kvalita přenosu s tím nemá co dělat. Lidé chtějí pohodlí a kabel v dnešní době vnímají jako zbytečnost. Navíc spousta z nich se věnuje nejrůznějším aktivitám, takže jen nasadí špunty, zapnou si oblíbenou hudbu, aniž by je cokoliv omezovalo. Tento trend také vysvětluje, proč se na drátová sluchátka vykašlal i americký Apple.

Ani Apple nesmí zůstat pozadu

Když jsme vás na konci října informovali, že ihned poté, co se Apple rozhodl v baleních svých telefonů vynechat nabíječku i oblíbená EarPods, vyvolalo to mezi vámi vlnu nevole. A je to vlastně logické. Další olej do ohně pak přilili nejrůznější experti, kteří se shodují na tom, že tento krok jablečného korporátu je podnikatelský majstrštyk!

A mají bohužel pravdu. Jde totiž o promyšlený strategický tah a posílení celosvětové pozice bezdrátových AirPods (recenze). Jestliže v tuto chvíli ovládají 35 % mezi všemi produkty TWS (True Wireless Earphones – pozn. red.), díky aktuálně poslednímu čtvrtletí to může být klidně i víc. Vypadá to, že původně predikovaný 29% globální nárůst do konce letošního roku může být (a nejspíš bude) reálně i vyšší.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Prodeje bezdrátových sluchátek meziročně vzrostly. V Indii dokonce až o 723 %!

  • Oblíbenost bezdrátových sluchátek neuvěřitelně stoupá
  • Svoji roli v tom nepochybně hraje mizející 3,5mm jack konekor
  • Aktuální studie ukazuje doslova skokový meziroční nárůst prodejů

Apple AirPods Pro, ilustrační | foto: Mobilizujeme.cz

Výrobci bezdrátových sluchátek (ale i chytrých telefonů, protože někteří bez problémů zvládají obojí) můžou slavit! Tento segment totiž zažívá naprosto bezprecedentní boom, jak dokazuje meziroční srovnání, o kterém právě v tuto chvíli informuje web Techradar. Doslova enormní 723% nárůst totiž z pohledu trhu nemá obdoby. A my si řekneme, proč se to děje a vlastně i co za tím vězí.


Čtěte také: Obchod Google Play je stále zahlcen tisícovkami podvodných aplikací!


Silný indický trh

Jakkoliv se to může zdát z laického pohledu neuvěřitelné, indický trh je pro producenty smartphonů a dalšího příslušenství v současnosti naprosto klíčový. Jedním z hlavních důvodů je totiž hlad po novinkách, které se nesou na vlně aktuálních trendů za přijatelnou cenu. A to samozřejmě platí i pro bezdrátová sluchátka.

Naprosto suverénním lídrem se na tamějším trhu stala místní značka boAt, která nabízí velké portfolio těchto produktů za bezkonkurenční cenu a která se navíc v posledních měsících těší opravdu nebývalému zájmu. Vždyť celých 18 % indických zákazníků utratilo své peníze právě zde. V těsném závěsu skončily další známé značky jako Xiaomi se 16, potažmo Realme se 12 %. Nejníže se umístil Apple, který si nárokuje pouze 6 % trhu.

Bezdrátová sluchátka - Indie

Bezdrátová sluchátka, indický trh za období Q3/2020 | foto: Mobilizujeme.cz

“Bezdráty” jsou zkrátka in

Taková mohutná expanze v Indii nezůstává bez odezvy ani v globálním měřítku a dokresluje, proč se výrobci v drtivé většině vzdali podpory 3,5mm audio konektoru. Nechme stranou vámi často zmiňované výhody. Soustřeďme se pouze na meritum věci. Z pohledu trhu jde o další způsob, jak posílit svůj vliv a také vydělat další peníze.

A často omílaná, a hlavně zpochybňovaná kvalita přenosu s tím nemá co dělat. Lidé chtějí pohodlí a kabel v dnešní době vnímají jako zbytečnost. Navíc spousta z nich se věnuje nejrůznějším aktivitám, takže jen nasadí špunty, zapnou si oblíbenou hudbu, aniž by je cokoliv omezovalo. Tento trend také vysvětluje, proč se na drátová sluchátka vykašlal i americký Apple.

Ani Apple nesmí zůstat pozadu

Když jsme vás na konci října informovali, že ihned poté, co se Apple rozhodl v baleních svých telefonů vynechat nabíječku i oblíbená EarPods, vyvolalo to mezi vámi vlnu nevole. A je to vlastně logické. Další olej do ohně pak přilili nejrůznější experti, kteří se shodují na tom, že tento krok jablečného korporátu je podnikatelský majstrštyk!

A mají bohužel pravdu. Jde totiž o promyšlený strategický tah a posílení celosvětové pozice bezdrátových AirPods (recenze). Jestliže v tuto chvíli ovládají 35 % mezi všemi produkty TWS (True Wireless Earphones – pozn. red.), díky aktuálně poslednímu čtvrtletí to může být klidně i víc. Vypadá to, že původně predikovaný 29% globální nárůst do konce letošního roku může být (a nejspíš bude) reálně i vyšší.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."