Používáte AdBlock? Očekávejte pomalé načítání videí na YouTube, varuje Google

  • Používáte AdBlock? Pak se vám možná budou pomalu načítat videa
  • Od Google se dozvídáme, že zpoždění je záměrné
  • Problém se nyní vyhýbá prohlížeči Chrome
YouTube

YouTube, ilustrační

YouTube zareagoval na stížnosti uživatelů na pomalé načítání videa v prohlížečích třetích stran a přisuzuje zpoždění uživatelům používajícím blokátory reklam. Objevily se zprávy, které naznačovaly, že YouTube záměrně přidal zpoždění pro prohlížeče jiné než Chrome, přičemž někteří uživatelé poznamenali, že problém přetrvává i v Chrome.

Pomalé načítání pro uživatele AdBlocku

Google objasnil, že zpoždění je záměrné a souvisí s tím, že uživatelé nadále používají blokátory reklam. Prohlášení zdůrazňuje snahu YouTube motivovat uživatele, aby buď povolili reklamy na YouTube, nebo zvážili YouTube Premium pro zážitek bez reklam.

Tento krok YouTube je v souladu s širší strategií, která má odrazovat od používání blokovačů reklam a tlačí uživatele k obsahu podporovanému reklamou nebo modelům založeným na předplatném, jako je YouTube Premium. Prohlášení výslovně vylučuje jakoukoli souvislost mezi zpožděními a výběrem prohlížečů.

YouTube

Takto vypadá hláška, která se vám zobrazí při přístupu na YouTube s AdBlockem


Čtěte také: Nová pravidla YouTube: Tvůrci musí přiznat, pokud k vytvoření videa využili AI


Pouhá testovací fáze?

Zatímco oficiální prohlášení objasňuje postoj YouTube, uživatelé hlásili, že zpoždění zmizí při přechodu na Chrome. Spekuluje se o tom, že tato změna by mohla být součástí testovací fáze zaměřené na účty s blokátory reklam, možná počínaje prohlížeči mimo Chrome a nakonec se rozšířit na všechny prohlížeče. Navzdory prohlášením společnosti Google někteří uživatelé zaznamenali zpoždění i bez rozšíření.

Závislost YouTube na reklamách a odběrech z hlediska příjmů podtrhuje význam tohoto kroku. Tím, že platforma odrazuje od blokátorů reklam, usiluje o udržení udržitelného obchodního modelu, který podporuje tvůrce a rozmanitý obsahový ekosystém. Tento přístup by však mohl vyvolat debaty o svobodě uživatelů a vyvíjející se dynamice mezi platformami obsahu a jejich publikem, zejména těmi, kteří jsou zvyklí na obsah bez reklam.

Nejasná budoucnost

Jak se situace bude dále vyvíjet, bude záležet na tom, jak uživatelé YouTube a širší online komunita budou reagovat na tyto záměrné změny v chování při načítání videa.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Používáte AdBlock? Očekávejte pomalé načítání videí na YouTube, varuje Google

  • Používáte AdBlock? Pak se vám možná budou pomalu načítat videa
  • Od Google se dozvídáme, že zpoždění je záměrné
  • Problém se nyní vyhýbá prohlížeči Chrome
YouTube

YouTube, ilustrační

YouTube zareagoval na stížnosti uživatelů na pomalé načítání videa v prohlížečích třetích stran a přisuzuje zpoždění uživatelům používajícím blokátory reklam. Objevily se zprávy, které naznačovaly, že YouTube záměrně přidal zpoždění pro prohlížeče jiné než Chrome, přičemž někteří uživatelé poznamenali, že problém přetrvává i v Chrome.

Pomalé načítání pro uživatele AdBlocku

Google objasnil, že zpoždění je záměrné a souvisí s tím, že uživatelé nadále používají blokátory reklam. Prohlášení zdůrazňuje snahu YouTube motivovat uživatele, aby buď povolili reklamy na YouTube, nebo zvážili YouTube Premium pro zážitek bez reklam.

Tento krok YouTube je v souladu s širší strategií, která má odrazovat od používání blokovačů reklam a tlačí uživatele k obsahu podporovanému reklamou nebo modelům založeným na předplatném, jako je YouTube Premium. Prohlášení výslovně vylučuje jakoukoli souvislost mezi zpožděními a výběrem prohlížečů.

YouTube

Takto vypadá hláška, která se vám zobrazí při přístupu na YouTube s AdBlockem


Čtěte také: Nová pravidla YouTube: Tvůrci musí přiznat, pokud k vytvoření videa využili AI


Pouhá testovací fáze?

Zatímco oficiální prohlášení objasňuje postoj YouTube, uživatelé hlásili, že zpoždění zmizí při přechodu na Chrome. Spekuluje se o tom, že tato změna by mohla být součástí testovací fáze zaměřené na účty s blokátory reklam, možná počínaje prohlížeči mimo Chrome a nakonec se rozšířit na všechny prohlížeče. Navzdory prohlášením společnosti Google někteří uživatelé zaznamenali zpoždění i bez rozšíření.

Závislost YouTube na reklamách a odběrech z hlediska příjmů podtrhuje význam tohoto kroku. Tím, že platforma odrazuje od blokátorů reklam, usiluje o udržení udržitelného obchodního modelu, který podporuje tvůrce a rozmanitý obsahový ekosystém. Tento přístup by však mohl vyvolat debaty o svobodě uživatelů a vyvíjející se dynamice mezi platformami obsahu a jejich publikem, zejména těmi, kteří jsou zvyklí na obsah bez reklam.

Nejasná budoucnost

Jak se situace bude dále vyvíjet, bude záležet na tom, jak uživatelé YouTube a širší online komunita budou reagovat na tyto záměrné změny v chování při načítání videa.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."