Google byl dosud neohroženým králem vyhledávání, ale to se může brzy změnit. Společnost OpenAI totiž nedávno představila své řešení. SearchGPT je praktické a rychlé, i když má zatím své slabiny. Vyhledávací nástroj poskytovaný společností OpenAI je prozatím dostupný pro platící uživatele, ale očekává se, že později bude k dispozici všem.
David Nield z webu Lifehacker porovnal vyhledávače Google a SearchGPT. Druhý jmenovaný obstál ve výsledcích vyhledávání velmi dobře. Vzhledem k tomu, že se jedná o novou službu, která je stále ve vývoji, lze časem očekávat ještě lepší výsledky. Jak tedy souboj dopadl?
Autor testu se zaměřil na běžné oblasti, které uživatelé vyhledávají nejčastěji. Pokud šlo o počasí, zprávy nebo sport, byly výsledky víceméně vyrovnané. Vyhledávač Google i ChatGPT poskytly správný čas a datum sportovního utkání a dokonce uvedly, na kterém kanálu bude zápas vysílán.
V případě počasí měl Google navrch, a to díky vizuální stránce. Nepřekvapí, že Google dominoval i ve zprávách. Je to dáno tím, že má k dispozici službu Google News. ChatGPT však nezůstávalo příliš pozadu.
Testovány byly také rady a konkrétní návody. Google byl v zobrazování kvalitních webových odkazů lepší. ChatGPT zase vynikal ve stručném popisu kroků a přidávání zpětných odkazů na původní zdroje. Návody poskytované vyhledávačem ChatGPT byly spolehlivé a pocházely z renomovaných webů. Google však měl navrch v zobrazování dalšího obsahu, například videí na YouTube nebo příspěvků na sociálních sítích.
Google má široký záběr a dobrou strukturu, takže při hledání konkrétního produktu poskytoval lepší výsledky. ChatGPT ve svých odpovědích nabízelo několik odkazů na nákup, ale nezobrazovalo uživatelské recenze a další doplňující informace.
Pokud jste například do vyhledávače zadali, kde se nachází nejbližší kavárna, Google poskytl lepší výsledky. Slušné odpovědi však poskytovalo i ChatGPT. Je to proto, že Google se může opřít o svou další službu, Google Mapy. Nicméně ChatGPT má také poměrně rozsáhlé znalosti a zobrazuje uživatelům odkazy na recenze.
Společnost Google působí v segmentu vyhledávání informací na webu již od konce 90. let. Měla tedy dostatek času na vylepšování svých služeb. Vyhledávání je rychlé a pohodlné a poskytuje přesné výsledky. ChatGPT však pracuje přímočařeji a nezatěžuje uživatele množstvím reklam, sponzorovaných odkazů či SEO triků.
SearchGPT je teprve na začátku, takže výsledky zatím nejsou úplně bezchybné. S postupným vylepšováním ale může tento nástroj jednou předčit i samotný Google. Přestože je ChatGPT Search na trhu teprve krátce, už nyní přináší uživatelům kvalitní výsledky a odpovídá bez zbytečných rušivých informací. A jak se na obě platformy díváte Vy?
Google byl dosud neohroženým králem vyhledávání, ale to se může brzy změnit. Společnost OpenAI totiž nedávno představila své řešení. SearchGPT je praktické a rychlé, i když má zatím své slabiny. Vyhledávací nástroj poskytovaný společností OpenAI je prozatím dostupný pro platící uživatele, ale očekává se, že později bude k dispozici všem.
David Nield z webu Lifehacker porovnal vyhledávače Google a SearchGPT. Druhý jmenovaný obstál ve výsledcích vyhledávání velmi dobře. Vzhledem k tomu, že se jedná o novou službu, která je stále ve vývoji, lze časem očekávat ještě lepší výsledky. Jak tedy souboj dopadl?
Autor testu se zaměřil na běžné oblasti, které uživatelé vyhledávají nejčastěji. Pokud šlo o počasí, zprávy nebo sport, byly výsledky víceméně vyrovnané. Vyhledávač Google i ChatGPT poskytly správný čas a datum sportovního utkání a dokonce uvedly, na kterém kanálu bude zápas vysílán.
V případě počasí měl Google navrch, a to díky vizuální stránce. Nepřekvapí, že Google dominoval i ve zprávách. Je to dáno tím, že má k dispozici službu Google News. ChatGPT však nezůstávalo příliš pozadu.
Testovány byly také rady a konkrétní návody. Google byl v zobrazování kvalitních webových odkazů lepší. ChatGPT zase vynikal ve stručném popisu kroků a přidávání zpětných odkazů na původní zdroje. Návody poskytované vyhledávačem ChatGPT byly spolehlivé a pocházely z renomovaných webů. Google však měl navrch v zobrazování dalšího obsahu, například videí na YouTube nebo příspěvků na sociálních sítích.
Google má široký záběr a dobrou strukturu, takže při hledání konkrétního produktu poskytoval lepší výsledky. ChatGPT ve svých odpovědích nabízelo několik odkazů na nákup, ale nezobrazovalo uživatelské recenze a další doplňující informace.
Pokud jste například do vyhledávače zadali, kde se nachází nejbližší kavárna, Google poskytl lepší výsledky. Slušné odpovědi však poskytovalo i ChatGPT. Je to proto, že Google se může opřít o svou další službu, Google Mapy. Nicméně ChatGPT má také poměrně rozsáhlé znalosti a zobrazuje uživatelům odkazy na recenze.
Společnost Google působí v segmentu vyhledávání informací na webu již od konce 90. let. Měla tedy dostatek času na vylepšování svých služeb. Vyhledávání je rychlé a pohodlné a poskytuje přesné výsledky. ChatGPT však pracuje přímočařeji a nezatěžuje uživatele množstvím reklam, sponzorovaných odkazů či SEO triků.
SearchGPT je teprve na začátku, takže výsledky zatím nejsou úplně bezchybné. S postupným vylepšováním ale může tento nástroj jednou předčit i samotný Google. Přestože je ChatGPT Search na trhu teprve krátce, už nyní přináší uživatelům kvalitní výsledky a odpovídá bez zbytečných rušivých informací. A jak se na obě platformy díváte Vy?