Na konzole PlayStation 4 a 5 v těchto dnech dorazila nová softwarová aktualizace a Sony k této příležitosti prozradilo něco ze svých budoucích plánů. Majitelé novějšího PlayStationu 5 se již brzy můžou těšit na příchod technologie variabilní obnovovací frekvence, neboli VRR. Zážitky při hraní tak budou zase o něco plynulejší.
Nejnovější aktualizace sice přinesla spoustu příjemných novinek, například možnost připnutí hry na domovskou obrazovku nebo vylepšeného uživatelského rozhraní, ale nic vyloženě zásadního se nekonalo. Tou největší novinkou se tak stalo ohlášení příchodu technologie variabilní obnovovací frekvence, která určitě potěší nejednoho hráče.
Jak jsme již zmínili, jedná se o variabilní obnovovací frekvenci a tato technologie se stará o dynamickou synchronizaci frekvence na grafickém výstupu konzole. Tím zlepšuje výkon ve hrách a minimalizuje (či zcela eliminuje) vizuální artefakty typu tearingu či stutteringu. Díky sníženému vstupnímu zpoždění tak bude hraní zase o kus plynulejší.
Čtěte také: Sony ukázalo virtuální realitu PS VR2 pro PlayStation 5. Je pohodlnější a zvládne i 4K
Sony uvádí, že starší hry vydané před tímto vylepšením budou pro plnou funkčnost potřebovat dodatečný patch, ale novější tituly by měly dostat podporu VRR již při vydání. Sony již brzy zveřejní seznam her, které tuto technologii prostřednictvím aktualizace obdrží, ale k dispozici bude také u titulů bez přímé podpory.
V nastavení PS5 bude možné zapnout VRR i pro nepodporované hry, takže je sice pravděpodobné, že nebude fungovat úplně na 100 %, ale nějaké vylepšení určitě přinese. Vzhledem k tomu, že se u her stává 60 snímků za vteřinu (FPS) standardem a některé tituly v pohodě zvládnou i 120 snímků, bude VRR velkým bonusem hned v několika ohledech.
Kromě plynulejšího zážitku z hraní by měla tato technologie přinést i výraznější zlepšení stability a eliminovat náhlé propady snímkování. Tato funkce do konzole Sony PlayStation 5 dorazí v následujících měsících a k jejímu využití bude třeba mít televizor či monitor s konektorem HDMI 2.1. Na závěr ještě dodáme, že konkurenční Xbox disponuje touto technologií již od roku 2018, takže Sony si dalo docela na čas.
(Jedná se o náš redakční kanál, ve kterém spojujeme projekty Mobilizujeme, Elektrickevozy a Inteligentnisvet – doporučujeme proto tento kanál odebírat, ať vám už nic neunikne.)
Na konzole PlayStation 4 a 5 v těchto dnech dorazila nová softwarová aktualizace a Sony k této příležitosti prozradilo něco ze svých budoucích plánů. Majitelé novějšího PlayStationu 5 se již brzy můžou těšit na příchod technologie variabilní obnovovací frekvence, neboli VRR. Zážitky při hraní tak budou zase o něco plynulejší.
Nejnovější aktualizace sice přinesla spoustu příjemných novinek, například možnost připnutí hry na domovskou obrazovku nebo vylepšeného uživatelského rozhraní, ale nic vyloženě zásadního se nekonalo. Tou největší novinkou se tak stalo ohlášení příchodu technologie variabilní obnovovací frekvence, která určitě potěší nejednoho hráče.
Jak jsme již zmínili, jedná se o variabilní obnovovací frekvenci a tato technologie se stará o dynamickou synchronizaci frekvence na grafickém výstupu konzole. Tím zlepšuje výkon ve hrách a minimalizuje (či zcela eliminuje) vizuální artefakty typu tearingu či stutteringu. Díky sníženému vstupnímu zpoždění tak bude hraní zase o kus plynulejší.
Čtěte také: Sony ukázalo virtuální realitu PS VR2 pro PlayStation 5. Je pohodlnější a zvládne i 4K
Sony uvádí, že starší hry vydané před tímto vylepšením budou pro plnou funkčnost potřebovat dodatečný patch, ale novější tituly by měly dostat podporu VRR již při vydání. Sony již brzy zveřejní seznam her, které tuto technologii prostřednictvím aktualizace obdrží, ale k dispozici bude také u titulů bez přímé podpory.
V nastavení PS5 bude možné zapnout VRR i pro nepodporované hry, takže je sice pravděpodobné, že nebude fungovat úplně na 100 %, ale nějaké vylepšení určitě přinese. Vzhledem k tomu, že se u her stává 60 snímků za vteřinu (FPS) standardem a některé tituly v pohodě zvládnou i 120 snímků, bude VRR velkým bonusem hned v několika ohledech.
Kromě plynulejšího zážitku z hraní by měla tato technologie přinést i výraznější zlepšení stability a eliminovat náhlé propady snímkování. Tato funkce do konzole Sony PlayStation 5 dorazí v následujících měsících a k jejímu využití bude třeba mít televizor či monitor s konektorem HDMI 2.1. Na závěr ještě dodáme, že konkurenční Xbox disponuje touto technologií již od roku 2018, takže Sony si dalo docela na čas.
(Jedná se o náš redakční kanál, ve kterém spojujeme projekty Mobilizujeme, Elektrickevozy a Inteligentnisvet – doporučujeme proto tento kanál odebírat, ať vám už nic neunikne.)