Hry nové generace, kterých zatím moc není, ale na obě konzole začnou pomalu vycházet, se od těch starších liší jedním zásadním rozdílem. Kapacita, kterou si v úložišti zaberou, se oproti době před pár lety rapidně zdvihá a velké hry s otevřeným světem nemají problém schroupat i 170 GB. To je ale obrovský problém pro obě herní konzole – jak PlayStation 5, tak Xbox Series X/S.
Začneme u poněkud oblíbenějšího PlayStationu 5. Ten nasadil do nové generace zbrusu novou technologii 825GB SSD disků. Ty mají fantaskní rychlost, díky čemuž eliminují otravné načítání ve hrách. Jednu vadu ale přece jenom mají – kapacitu.
Situace u Xboxu je stejná. Vrcholný model Series X má k paměti celý terabajt, Sko potom 500 GB. V praxi je to ale všechno trošičku jinak. Operační systém obou konzolí zabere solidní paměť a tak vám potom na novém PS5 zbyde jen 667 gigabajtů, na nejvýkonnějším Xboxu 802 gigabajtů. To je bída a každý harcovník ze světa počítačových her vám řekne, že mít terabajtový disk určený čistě na hry je “nutný základ”.
Čtěte také: Sony si uřízlo ostudu! PlayStation 5 je v nové reklamě všem pro smích
Kapacita SSD disků herních konzolí se v tuto chvíli nedá vůbec rozšířit. Respektive, řešení je jaksi poloviční. Můžete si k Xboxu nebo PlayStationu připojit HDD nebo SSD třetí strany. To ale nevypadá moc hezky a nutno myslet i na to, že disk musíte zformátovat, takže nelze využít pak nijak jinak.
Sony na aktualizaci myslí, ale pouze “do budoucna”. V nitru konzole PlayStation 5 je totiž slot na další SSD paměť, ten je ale v tuto chvíli nepoužitelný, protože Sony žádné licencované disky nenabízí. A je to tedy jakýsi začarovaný kruh: hry mají větší nároky na paměť -> konzole své kapacity nijak extra nezvyšují -> rozšíření paměti je řešení na 50 %, a tak pořád dokola. Xbox tohle už vyřešil a v nabídce jsou interní disky pro rozšíření, leč cena je kolem 6 tisíc korun za 1TB kartu.
Určitě by tak nebylo od věci, aby příští revize PlayStationu 5 a Xboxu Series X dorazila se znatelně vyšší kapacitou. Přece jenom, dostatek paměti je pro pohodlné hraní klíčové. Stav, při kterém si na konzoli nainstalujete 5 her a pro šestou už musíte jednu z těch pěti odinstalovat, není dlouhodobě udržitelný.
Hry nové generace, kterých zatím moc není, ale na obě konzole začnou pomalu vycházet, se od těch starších liší jedním zásadním rozdílem. Kapacita, kterou si v úložišti zaberou, se oproti době před pár lety rapidně zdvihá a velké hry s otevřeným světem nemají problém schroupat i 170 GB. To je ale obrovský problém pro obě herní konzole – jak PlayStation 5, tak Xbox Series X/S.
Začneme u poněkud oblíbenějšího PlayStationu 5. Ten nasadil do nové generace zbrusu novou technologii 825GB SSD disků. Ty mají fantaskní rychlost, díky čemuž eliminují otravné načítání ve hrách. Jednu vadu ale přece jenom mají – kapacitu.
Situace u Xboxu je stejná. Vrcholný model Series X má k paměti celý terabajt, Sko potom 500 GB. V praxi je to ale všechno trošičku jinak. Operační systém obou konzolí zabere solidní paměť a tak vám potom na novém PS5 zbyde jen 667 gigabajtů, na nejvýkonnějším Xboxu 802 gigabajtů. To je bída a každý harcovník ze světa počítačových her vám řekne, že mít terabajtový disk určený čistě na hry je “nutný základ”.
Čtěte také: Sony si uřízlo ostudu! PlayStation 5 je v nové reklamě všem pro smích
Kapacita SSD disků herních konzolí se v tuto chvíli nedá vůbec rozšířit. Respektive, řešení je jaksi poloviční. Můžete si k Xboxu nebo PlayStationu připojit HDD nebo SSD třetí strany. To ale nevypadá moc hezky a nutno myslet i na to, že disk musíte zformátovat, takže nelze využít pak nijak jinak.
Sony na aktualizaci myslí, ale pouze “do budoucna”. V nitru konzole PlayStation 5 je totiž slot na další SSD paměť, ten je ale v tuto chvíli nepoužitelný, protože Sony žádné licencované disky nenabízí. A je to tedy jakýsi začarovaný kruh: hry mají větší nároky na paměť -> konzole své kapacity nijak extra nezvyšují -> rozšíření paměti je řešení na 50 %, a tak pořád dokola. Xbox tohle už vyřešil a v nabídce jsou interní disky pro rozšíření, leč cena je kolem 6 tisíc korun za 1TB kartu.
Určitě by tak nebylo od věci, aby příští revize PlayStationu 5 a Xboxu Series X dorazila se znatelně vyšší kapacitou. Přece jenom, dostatek paměti je pro pohodlné hraní klíčové. Stav, při kterém si na konzoli nainstalujete 5 her a pro šestou už musíte jednu z těch pěti odinstalovat, není dlouhodobě udržitelný.