Netflixu končí období hojnosti. Uživatelů přibývá čím dál tím méně

Ondřej Koníček
  • Netflix je největší streamovací platforma na světě
  • Jako jedna z mála se mohla chlubit slušnými přírůstky
  • Jenže toto období hojnosti, jak se zdá, pomalu končí
Netflix
Netflix

V posledních pár letech se doslova se streamovacími službami roztrhl pytel. V době COVID pandemie vyletěly všechny na vrchol jako raketa, no růst do nekonečna samozřejmě nelze a v poslední době se většina z těchto platforem potýká s úbytkem předplatitelů. Jen Netflix se držel jako poslední mohykán, nicméně to vypadá, že tato situace dohání i ho.

Ani Netflix nemůže růst do nekonečna

Když Netflix znemožnil uživatelům sdílení hesel a nastavil v tomto směru nová pravidla, očekával se masivní odliv předplatitelů. Jenže situace se vyvinula přesně naopak a nových předplatitelů, negativním prognózám navzdory, naopak přibylo.

Netflix byl v poslední době jednou z mála streamovacích platforem, která se mohla chlubit vysokými přírůstky předplatitelů. Nová čísla zveřejněná agenturou Reuters ale ukazují, že ani Netflix nemůže růst do nebe a streamovací gigant od prvního čtvrtletí 2024 rázně zpomaluje.

Netflix
Netflix

Čtěte také: Google pracuje na pekelně drahých hodinkách. Cena Pixel Watch 3 nepotěší


Uživatelé přibývají, ale výrazně pomaleji

Nejnovější data ukazují, že Netflix do svých řad v druhém čtvrtletí tohoto roku přilákal 4,82 milionu uživatelů. To sice vypadá jako slušné číslo, ale v rámci Netflixu je to nejnižší nárůst od prvního čtvrtletí loňského roku a proti konci roku 2023 se jedná o vskutku dramatický propad.

Pro srovnání, v Q4 2023 přibylo mezi předplatitele Netflixu přes 15 milionů nových uživatelů, takže se růst zpomalil takřka trojnásobně. Je pravděpodobné, že za tímto úbytkem stojí vyřazení základního předplatného bez reklam na některých trzích, které se těšilo vysoké popularitě.

Netflix si peníze vydoluje jinde

Streamovací gigant má samozřejmě v zájmu nahradit snížení příjmů z menšího počtu nových uživatelů nějak jinak, což se mu daří. Netflix v poslední době výrazně zvyšuje příjmy z reklam, a to nasazením základního, levného předplatného s reklamami. Podobnou cestou, tedy levným předplatným s reklamami, se vydalo i Disney+ a dá se čekat, že tak v brzké době učiní většina velkých hráčů.


Autor článku

Ondřej Koníček - Redaktor

Ondřej je nadšencem do elektroniky – od telefonů a počítačů až po hardware všeho druhu. Jeho srdce bije i pro svět her, dobré filmy a občas si dá do těla i při sportu.


Komentáře


Nejnovější články