Netflix asi nemusíme nikomu dlouze představovat. Jedná se o největšího poskytovatele filmového a seriálového obsahu současnosti a jeho služby si celosvětově předplácí okolo 222 milionu uživatelů. Je to tedy moloch na slovo vzatý a ty poslední dva roky, kdy jsme byli vlivem pandemie Covidu uzavřeni doma, mu pochopitelně hrály do karet. Nyní se ale ona karta obrací.
V kontextu toho, kolik lidí tuto obří online videopůjčovnu používá, je samozřejmě nedávný odliv čítající zhruba 200 tisíc uživatelů plivanec v moři, ale něco to značí. Tento počet uživatelů opustil Netflix, dle oficiální zprávy, v průběhu prvního čtvrtletí tohoto roku a nutno dodat, že pokles uživatelů zažil tento behemot poprvé po více než 10 letech.
Hlavní problém, který streamovacího giganta trápí, je ztráta peněz v důsledku sdílení účtů mezi uživateli, uvádí server Android Authority. Prostřednictvím tohoto “černého” připojení využívá služeb Netflixu na 100 milionů domácností, což je opravdu obrovské číslo a společnost by toto počínání velmi ráda zarazila a proti tomuto sdílení hesel chystá různá opatření.
Čtěte také: Netflix zavádí nepříjemnou novinku! Pravděpodobně i vy budete muset platit víc
Na snižujícím se počtu uživatelů Netflixu se podepsal také odchod firmy z Ukrajiny a Ruska, který údajně znamenal úbytek dalších 700 tisíc předplatitelů. V následujícím čtvrtletí tohoto roku, tedy od dubna do června, předpokládají hlavouni streamovacího giganta ztrátu dalších zhruba dvou milionů uživatelů, což už je opravdu velká rána.
Na aktuálně probíhajícím odlivu má velký podíl také zdražení na hlavních trzích, včetně USA, Kanady a Velké Británie. Akcie Netflixu v souvislosti s tímto odchodem zákazníků spadly o celou čtvrtinu a vypadá to, že pomalu začíná splaskávat bublina růstu, kterou z velké části přifouklo právě ono sdílení hesel mezi vícero uživateli.
Streamovací gigant předpokládá, že po úbytku v prvním a druhém kvartálu tohoto roku se situace ustálí a opět se dostaví růst. Podporu v tomto ohledu by měl představovat nový, levnější tarif na Netflixu, jehož nižší cena by měla být kompenzována reklamou. To by mohlo být pro některé sice nepřekonatelnou překážkou, ale ne každý reklamy řeší a v době vysoké inflace by se něco jako nízkonákladový tarif určitě nejedné domácnosti hodil.
Jak vidíte možnost levnějšího tarifu s reklamami vy? Vadilo by vám zahrnutí reklam, nebo byste po něm skočili? Dejte nám vědět.
(Jedná se o náš redakční kanál, ve kterém spojujeme projekty Mobilizujeme, Elektrickevozy a Inteligentnisvet – doporučujeme proto tento kanál odebírat, ať vám už nic neunikne.)
Netflix asi nemusíme nikomu dlouze představovat. Jedná se o největšího poskytovatele filmového a seriálového obsahu současnosti a jeho služby si celosvětově předplácí okolo 222 milionu uživatelů. Je to tedy moloch na slovo vzatý a ty poslední dva roky, kdy jsme byli vlivem pandemie Covidu uzavřeni doma, mu pochopitelně hrály do karet. Nyní se ale ona karta obrací.
V kontextu toho, kolik lidí tuto obří online videopůjčovnu používá, je samozřejmě nedávný odliv čítající zhruba 200 tisíc uživatelů plivanec v moři, ale něco to značí. Tento počet uživatelů opustil Netflix, dle oficiální zprávy, v průběhu prvního čtvrtletí tohoto roku a nutno dodat, že pokles uživatelů zažil tento behemot poprvé po více než 10 letech.
Hlavní problém, který streamovacího giganta trápí, je ztráta peněz v důsledku sdílení účtů mezi uživateli, uvádí server Android Authority. Prostřednictvím tohoto “černého” připojení využívá služeb Netflixu na 100 milionů domácností, což je opravdu obrovské číslo a společnost by toto počínání velmi ráda zarazila a proti tomuto sdílení hesel chystá různá opatření.
Čtěte také: Netflix zavádí nepříjemnou novinku! Pravděpodobně i vy budete muset platit víc
Na snižujícím se počtu uživatelů Netflixu se podepsal také odchod firmy z Ukrajiny a Ruska, který údajně znamenal úbytek dalších 700 tisíc předplatitelů. V následujícím čtvrtletí tohoto roku, tedy od dubna do června, předpokládají hlavouni streamovacího giganta ztrátu dalších zhruba dvou milionů uživatelů, což už je opravdu velká rána.
Na aktuálně probíhajícím odlivu má velký podíl také zdražení na hlavních trzích, včetně USA, Kanady a Velké Británie. Akcie Netflixu v souvislosti s tímto odchodem zákazníků spadly o celou čtvrtinu a vypadá to, že pomalu začíná splaskávat bublina růstu, kterou z velké části přifouklo právě ono sdílení hesel mezi vícero uživateli.
Streamovací gigant předpokládá, že po úbytku v prvním a druhém kvartálu tohoto roku se situace ustálí a opět se dostaví růst. Podporu v tomto ohledu by měl představovat nový, levnější tarif na Netflixu, jehož nižší cena by měla být kompenzována reklamou. To by mohlo být pro některé sice nepřekonatelnou překážkou, ale ne každý reklamy řeší a v době vysoké inflace by se něco jako nízkonákladový tarif určitě nejedné domácnosti hodil.
Jak vidíte možnost levnějšího tarifu s reklamami vy? Vadilo by vám zahrnutí reklam, nebo byste po něm skočili? Dejte nám vědět.
(Jedná se o náš redakční kanál, ve kterém spojujeme projekty Mobilizujeme, Elektrickevozy a Inteligentnisvet – doporučujeme proto tento kanál odebírat, ať vám už nic neunikne.)