Meta vyfasovala (další) mastnou pokutu. Má zaplatit přes 9 miliard korun
- Evropská unie si došlápla na firmu Mark Zuckerberga
- Důvodem je nelegální nakládání s uživatelskými daty
- Meta tak musí zaplatit obří pokutu a změni své podmínky

Bezpečnost a správa uživatelských dat je jedním z nejžhavějších termínů této doby. S příchodem internetu a masivní digitalizací se totiž mimo jiné rozjel i masivní sběr informací a dat o nás všech. Ne všichni však s těmito daty nakládají tak, jak by se mělo. Jedním z takových hříšníků je i společnost Meta, které hrozí obrovská pokuta od Evropské unie.
Zuckerberg schytává další ránu
Zákonodárci z Evropské unie došli k závěru, že společnost Meta svými systémy porušuje zákon. Problém je konkrétně ve způsobu, jak firma využívá cílenou reklamu na sociálních sítích Facebook a Instagram. Na obě platformy tak aktuálně dopadá pokuta o celkové hodnotě 390 milionů eur, což je přes 9 miliard korun. Rozhodnutí vychází ze stížnosti rakouského aktivisty za ochranu soukromí, Maxe Schremse.
Společnost má dle informací serveru Tech Radar tři měsíce na to, aby své chyby napravila. Pokud tak neučiní, tak proti ní prý budou podniknuty další kroky. Komise pro ochranu dat (DPC) dřív s aktuálním nastavením souhlasila, protože uživatelé používáním služeb Meta souhlasí s jejich podmínkami. Nově však tvrdí, že je vázána doporučeními Evropského výboru pro ochranu údajů (EDPB)

Čtěte také: Twitter si neví rady. Po internetu kolují citlivá data 200 milionů uživatelů
Meta s rozhodnutím nesouhlasí
Zdá se, že celý proces je teprve na samotném začátku. Max Schrems tvrdí, že Meta nemá dostatečné právní zázemí ke zpracování dat milionů Evropanů. Technologický gigant však s rozhodnutím nesouhlasí. Firma prohlásila, že je z rozhodnutí zklamaná a plánuje se proti němu odvolat. Celý problém by přitom mohla vyřešit implementace nové funkce do nastavení sociálních sítí.
Kdyby přibyla možnost, díky které by mohli uživatelé zakázat použití svých dat k cíleným reklamám, tak by pravděpodobně bylo po problémech. Meta se však k takovému kroku očividně nemá, protože nechce ztratit miliony uživatelů, díky nimž funguje aktuální byznys model firmy založený právě na výdělcích z cílených reklam.
Autor článku
Bývalý redaktor webu Mobilizujeme.cz. Sepsal celkem 260 článků.








