Král elektromobilů od Xiaomi. Má 1 548 koní a stovku dá pod dvě sekundy

Pavel Mráz
  • Xiaomi představilo svůj hypervýkonný elektromobil
  • Xiaomi SU7 Ultra zrychlí na stovku za méně než dvě vteřiny
  • Bude vůz rychlejší než Porshe Taycan Turbo GT?
Xiaomi SU7 Ultra
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi učinilo odvážný vstup na trh s elektrickými vozidly (EV) odhalením SU7 Ultra, vysoce výkonného elektrického sedanu, který slibuje, že bude výzvou pro zavedené hráče, jako jsou Porsche Taycan Turbo S a Tesla Model S Plaid, jak uvedl server Elektrickevozy.cz.

Samsung Galaxy Ringtracking pixel

Čínský elektronický gigant původně odhalil SU7 na začátku tohoto roku a rychle dosáhl působivých prodejních čísel a zajistil si prodej více než 75 000 kusů během pouhých 28 dnů. Nyní, s představením SU7 Ultra, Xiaomi míří ještě výš a představuje prototyp, který se může pochlubit výjimečnou rychlostí i výkonem a potenciálně nastavuje nová měřítka v segmentu EV.

Nejvýkonnější elektromobil Xiaomi SU7 Ultra

SU7 Ultra je navržen tak, aby byl impozantním uchazečem na trhu vysoce výkonných EV. Xiaomi tvrdí, že toto vozidlo dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 1,97 sekundy, což je výrazně rychleji než jeho předchůdce, dvoumotorový SU7 Max, a dosahuje maximální rychlosti přes 350 km/h.

Vozidlo je vybaveno třemi elektromotory – dvěma velkými označovanými jako „V8“ a menším s názvem „V6“ – společně produkující ohromujících 1 526 brzdných koňských sil (bhp). Přestože Xiaomi nezveřejnilo specifikace baterie pro SU7 Ultra, očekává se, že bude využívat stejnou jednotku 101 kWh jako SU7 Max, což zajistí robustní výkon.

Nejvýkonější elektromobil Xiaomi SU7 Ultra
Nejvýkonější elektromobil Xiaomi SU7 Ultra

Čtěte také: Apple se vrací do pravěku. Nový iPhone 17 Slim dostane pouze jednu kameru


Moderní brzdový systém

K doplnění jeho zvýšeného výkonu je SU7 Ultra také vybaven nejmodernějším brzdovým systémem. To zahrnuje šestipístkové třmeny AP Racing a velké ventilované kotouče navržené tak, aby zvládaly zvýšené rychlosti.

Xiaomi tvrdí, že kombinace těchto fyzických brzd a regenerativního brzdového systému může produkovat až 2,36G brzdné síly, což zajišťuje, že vozidlo může zastavit z rychlosti 100 km/h na pouhých 25 metrů. To je obzvláště působivé vzhledem k hmotnosti vozu 1 900 kg, dosažené použitím karoserie z uhlíkových vláken a lehkých kompozitních komponentů.

Aerodynamický design

Design SU7 Ultra klade důraz na aerodynamiku a přítlak, kritické faktory pro dosažení vysokého výkonu. Vůz se vyznačuje velkým pevným zadním křídlem, masivním zadním difuzorem a otevřenými podběhy kol, to vše navrženo tak, aby optimalizovalo proudění vzduchu a stabilitu při vysokých rychlostech.

Xiaomi tvrdí, že tyto funkce umožňují SU7 Ultra vyvinout až 2 145 kg přítlaku při maximální rychlosti přes 350 km/h. Tato aerodynamická účinnost v kombinaci s výkonným elektrickým pohonem staví SU7 Ultra jako vážného konkurenta v kategorii hypervozů EV.

Cíl překonat rychlostní rekord

Generální ředitel Xiaomi Lei Jun oznámil, že SU7 Ultra bude testován na Nürburgringu s cílem překonat rekord Porsche Taycan Turbo GT s časem 7:07,55. Působivý výkon a lehká konstrukce SU7 Ultra mu dávají teoretickou výhodu oproti Porsche, které překonává v koňských silách o více než 400 koní a snižuje hmotnost o 334 kg.

Skutečným testem však bude, zda vozidlo dokáže udržet svůj výkon po celé kolo, zejména s ohledem na požadavky na baterie a systémy tepelného managementu.

Zatím jen prototyp

Od této chvíle zůstává SU7 Ultra prototypem a Xiaomi nepotvrdilo plány na uvedení do výroby. Úspěšný pokus o rekord na Nürburgringu by však mohl potenciálně posunout strategii společnosti, zvýšit zájem a poptávku po vozidle.

Ať už se SU7 Ultra dostane do sériové výroby nebo ne, jeho vývoj představuje pro Xiaomi významný milník a ukazuje schopnosti společnosti na rychle se vyvíjejícím trhu elektrických vozidel.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře

Samsung Galaxy S25 Ultratracking pixel

Nejnovější články