Konec přehánění a lží v reklamách. EU tvrdě zaklekne na „slibotechny“
- Evropská unie se už delší dobu snaží „fušovat“ do technologického odvětví
- Nové nařízení si má posvítit mimo jiné na klamavou reklamu
- Co všechno se chystá?

EU začíná čím dál více fušovat do technologického odvětví různými právními předpisy. Nyní si připravila další úpravu, která se tentokrát bude týkat reklam a obalů. Jejím cílem bude větší transparentnost z pohledu ekologie.
Další štítek?
Nová směrnice z dílny EU se zaměří na nepodložená tvrzení o ekologické šetrnosti, které se často v reklamách nebo na obalech objevují. Příkladem mohou být výroky jako „klimaticky neutrální“ nebo „šetrný k životnímu prostředí“.
Tyto výroky budou muset být podloženy tvrdými daty, které výrobci musí být schopni doložit. Součástí bude i transparentní označení nákladů na opravu výrobků a případná poškození, která jsou z pohledu výrobce neopravitelná.

Čtěte také: Evropa se chystá AI významně regulovat. Představuje umělá inteligence problém?
Cílem mají být kvalitní zařízení
Hlavním cílem nových štítků má být omezit výrobu spotřebního zboží včetně elektroniky, které se rozbije ihned po skončení záruční doby. Profitovat by z nich měli výrobci, kteří vyrábí poctivá a kvalitní zařízení. Tato pravidla budou platit i pro reklamy na dané výrobky a zařízení.
V doprovodné zprávě je také zmíněno, že nové nařízení má zajistit interoperabilitu příslušenství (nabíječky, náhradní díly,..). To znamená, že výrobci musí například zajistit maximální možný výkon nabíjení u všech nabíječek třetích stran, které mají odpovídající parametry.
Autor článku

Biolog, biohacker a sportovec, ale první opravdový koníček spočíval v hrabání se ve stařičkém Windows Mobile. Od té doby moderní mobilní technologie a inovace doprovází můj život. Nyní jsou mým hlavním zájmem nové trendy ohledně wearables a zdraví.
Biolog, biohacker a sportovec, ale první opravdový koníček spočíval v hrabání se ve stařičkém Windows Mobile. Od té doby moderní mobilní technologie a inovace doprovází můj život. Nyní jsou mým hlavním zájmem nové trendy ohledně wearables a zdraví.