Jsme závislí? Na mobilu strávíme klidně i 7 hodin denně

Všichni si tak nějak uvědomujeme, že naše smartphony používáme více, než bychom měli. Agentura Counterpoint zjistila odzbrojující statistiku. Průměrný uživatel totiž podle nich stráví sledováním displeje smartphonu denně až 5 hodin, nadprůměrný závislák potom klidně i 7 hodin a více.

Zajímavá je i statistika znázorňující, co tak zhruba na smartphonu děláme. Když už jsme schopni civět na displej 7 hodin během celého dne, co asi tak často upoutá naši pozornost? Na prvním místě kupodivu není chatování, ale prohlížení internetu, což je tak s 64 % nejčastěji prováděnou činností na našich smartphonech. V těsném závěsu je se 62 % hraní her, dále pak 56 % volání a chatování či esemeskování až na čtvrté pozici s 54 %.


Zásadní graf – smartphone podle něj používáme v průměru 3 až 5 hodin denně

Agentura Counterpoint se zaměřila i na statistiku týkající se nákupu smartphonů, respektive jak často kupujeme nový mobilní telefon. Průměr v Evropě je 21 měsíců, ale například v Americe jen 18 měsíců. Znamenalo by to tedy, že nový smartphone si kupujeme téměř každý druhý rok. Jak ale víme, to v praxi moc nefunguje a velice oblíbenou praktikou se ukázalo čekat většinou 2 a půl, případně rovnou 3 roky.


Na co všechno používáme smartphone? Vítězí internet a hraní her

Cena smartphonů na trhu s tím má rozhodně co dělat. Kupříkladu v zemích jako je Německo nebo Austrálie jsou zákazníci ochotni za výkonný smartphone zaplatit i přes 400 eur. Zatímco například v rozvojových státech by za smartphone zaplatilo za tuto částku pouhých 5 % zákazníků. Vtip je ale v tom, že 5 % zákazníků z Indie je stále větší počet lidí, než součet všech obyvatel Německa a Austrálie dohromady.


Graf intervalu nákupu nového smartphonu. Průměrný uživatel prý čeká 21 měsíců, v Japonsku klidně i 26 měsíců

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Jsme závislí? Na mobilu strávíme klidně i 7 hodin denně

Všichni si tak nějak uvědomujeme, že naše smartphony používáme více, než bychom měli. Agentura Counterpoint zjistila odzbrojující statistiku. Průměrný uživatel totiž podle nich stráví sledováním displeje smartphonu denně až 5 hodin, nadprůměrný závislák potom klidně i 7 hodin a více.

Zajímavá je i statistika znázorňující, co tak zhruba na smartphonu děláme. Když už jsme schopni civět na displej 7 hodin během celého dne, co asi tak často upoutá naši pozornost? Na prvním místě kupodivu není chatování, ale prohlížení internetu, což je tak s 64 % nejčastěji prováděnou činností na našich smartphonech. V těsném závěsu je se 62 % hraní her, dále pak 56 % volání a chatování či esemeskování až na čtvrté pozici s 54 %.


Zásadní graf – smartphone podle něj používáme v průměru 3 až 5 hodin denně

Agentura Counterpoint se zaměřila i na statistiku týkající se nákupu smartphonů, respektive jak často kupujeme nový mobilní telefon. Průměr v Evropě je 21 měsíců, ale například v Americe jen 18 měsíců. Znamenalo by to tedy, že nový smartphone si kupujeme téměř každý druhý rok. Jak ale víme, to v praxi moc nefunguje a velice oblíbenou praktikou se ukázalo čekat většinou 2 a půl, případně rovnou 3 roky.


Na co všechno používáme smartphone? Vítězí internet a hraní her

Cena smartphonů na trhu s tím má rozhodně co dělat. Kupříkladu v zemích jako je Německo nebo Austrálie jsou zákazníci ochotni za výkonný smartphone zaplatit i přes 400 eur. Zatímco například v rozvojových státech by za smartphone zaplatilo za tuto částku pouhých 5 % zákazníků. Vtip je ale v tom, že 5 % zákazníků z Indie je stále větší počet lidí, než součet všech obyvatel Německa a Austrálie dohromady.


Graf intervalu nákupu nového smartphonu. Průměrný uživatel prý čeká 21 měsíců, v Japonsku klidně i 26 měsíců

Podobné statistiky jsou nepochybně přínosné a například velkým rybám na trhu to může pomoct v prodejích, ale stále je třeba brát je s rezervou. Nakonec jedná se o průměrná data, a čím více lidí v nějakém státě žije, tím více se průměr může vymykat logickému rozumu. Osobně například neznám nikoho, kdo by měnil smartphone každé dva roky s železnou pravidelností. To je zkrátka svízel průměrování. I tato strohá statistika ale ukazuje, jak na tom v současnosti trh a náš přístup k němu je.

zdroj: Counterpoint Research, via: GSM Arena

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."