Zajímavá je i statistika znázorňující, co tak zhruba na smartphonu děláme. Když už jsme schopni civět na displej 7 hodin během celého dne, co asi tak často upoutá naši pozornost? Na prvním místě kupodivu není chatování, ale prohlížení internetu, což je tak s 64 % nejčastěji prováděnou činností na našich smartphonech. V těsném závěsu je se 62 % hraní her, dále pak 56 % volání a chatování či esemeskování až na čtvrté pozici s 54 %.
Zásadní graf – smartphone podle něj používáme v průměru 3 až 5 hodin denně
Agentura Counterpoint se zaměřila i na statistiku týkající se nákupu smartphonů, respektive jak často kupujeme nový mobilní telefon. Průměr v Evropě je 21 měsíců, ale například v Americe jen 18 měsíců. Znamenalo by to tedy, že nový smartphone si kupujeme téměř každý druhý rok. Jak ale víme, to v praxi moc nefunguje a velice oblíbenou praktikou se ukázalo čekat většinou 2 a půl, případně rovnou 3 roky.
Na co všechno používáme smartphone? Vítězí internet a hraní her
Cena smartphonů na trhu s tím má rozhodně co dělat. Kupříkladu v zemích jako je Německo nebo Austrálie jsou zákazníci ochotni za výkonný smartphone zaplatit i přes 400 eur. Zatímco například v rozvojových státech by za smartphone zaplatilo za tuto částku pouhých 5 % zákazníků. Vtip je ale v tom, že 5 % zákazníků z Indie je stále větší počet lidí, než součet všech obyvatel Německa a Austrálie dohromady.
Graf intervalu nákupu nového smartphonu. Průměrný uživatel prý čeká 21 měsíců, v Japonsku klidně i 26 měsíců
Všichni si tak nějak uvědomujeme, že naše smartphony používáme více, než bychom měli. Agentura Counterpoint zjistila odzbrojující statistiku. Průměrný uživatel totiž podle nich stráví sledováním displeje smartphonu denně až 5 hodin, nadprůměrný závislák potom klidně i 7 hodin a více.
Zajímavá je i statistika znázorňující, co tak zhruba na smartphonu děláme. Když už jsme schopni civět na displej 7 hodin během celého dne, co asi tak často upoutá naši pozornost? Na prvním místě kupodivu není chatování, ale prohlížení internetu, což je tak s 64 % nejčastěji prováděnou činností na našich smartphonech. V těsném závěsu je se 62 % hraní her, dále pak 56 % volání a chatování či esemeskování až na čtvrté pozici s 54 %.
Zásadní graf – smartphone podle něj používáme v průměru 3 až 5 hodin denně
Agentura Counterpoint se zaměřila i na statistiku týkající se nákupu smartphonů, respektive jak často kupujeme nový mobilní telefon. Průměr v Evropě je 21 měsíců, ale například v Americe jen 18 měsíců. Znamenalo by to tedy, že nový smartphone si kupujeme téměř každý druhý rok. Jak ale víme, to v praxi moc nefunguje a velice oblíbenou praktikou se ukázalo čekat většinou 2 a půl, případně rovnou 3 roky.
Cena smartphonů na trhu s tím má rozhodně co dělat. Kupříkladu v zemích jako je Německo nebo Austrálie jsou zákazníci ochotni za výkonný smartphone zaplatit i přes 400 eur. Zatímco například v rozvojových státech by za smartphone zaplatilo za tuto částku pouhých 5 % zákazníků. Vtip je ale v tom, že 5 % zákazníků z Indie je stále větší počet lidí, než součet všech obyvatel Německa a Austrálie dohromady.
Graf intervalu nákupu nového smartphonu. Průměrný uživatel prý čeká 21 měsíců, v Japonsku klidně i 26 měsíců
Podobné statistiky jsou nepochybně přínosné a například velkým rybám na trhu to může pomoct v prodejích, ale stále je třeba brát je s rezervou. Nakonec jedná se o průměrná data, a čím více lidí v nějakém státě žije, tím více se průměr může vymykat logickému rozumu. Osobně například neznám nikoho, kdo by měnil smartphone každé dva roky s železnou pravidelností. To je zkrátka svízel průměrování. I tato strohá statistika ale ukazuje, jak na tom v současnosti trh a náš přístup k němu je.
zdroj: Counterpoint Research, via: GSM Arena