iOS 17 posune soukromí při prohlížení internetu na novou úroveň. Co se chystá?
- iOS 17 nabízí příjemnou vychytávku
- Přinese konec personalizovaných reklam
- Vychází vstříc i inzerentům reklam

Apple přichází s novinkou, která určitě potěší nejednoho uživatele. Dočkáme se jí v iOS 17 a její podstata bude prostá. Chránit naše soukromí a blokovat sledování od poskytovatelů reklamy. Jakým způsobem bude tato vychytávka fungovat?
Už žádné sledování
Server 9To5Mac upozornil na chystanou funkci, kterou nabídne nová verze operačního systému od Applu. Ta neumožní sledovat náš pohyb na internetu, na základě kterých je nám poté nabízena personalizovaná reklama. Systém zkrátka tyto sledovače vymaže. Novinka bude automaticky zapnutá v Safari, zprávách a v e-mailové schránce.
Personalizované reklamy fungují právě na principu těchto sledovacích prvků. Do naší URL se připojí identifikátor, který o nás sbírá informace a poskytuje je inzerentům reklamy. Ti kromě výběru konkrétní reklamy přímo pro dotyčného člověka například měří, jak moc je jejich reklama úspěšná, což je důležitý aspekt. Jak si Apple poradil s tím, aby si proti sobě poskytovatele reklam nepoštval?

Čtěte také: Někteří si k Apple Vision Pro musí pořídit ještě tohle příslušenství. Levné nebude
Geniální kompromis?
Apple si je vědom toho, že nemůže inzerentům naprosto znemožnit sledování informací o tom, jak si jejich reklamy u zákazníka vedou, a proto našel zlatou střední cestu, po které kráčí vítězně obě strany. Poskytuje totiž službu Private Click Measurement, která ukládá informaci o tom, kolikrát byla konkrétní reklama otevřena, ale už nesleduje konkrétního dotyčného člověka.
Firma tak podnikla velice vstřícný krok vůči svým uživatelům, aniž by nějakým radikálním způsobem omezila reklamy. Takové řešení se často nevidí. Další verzi iOS i s touto funkcí můžeme očekávat už tento podzim.