Společnost iFixit, která se zabývá opravami zařízení, ukončuje po dvou letech partnerství se Samsungem. V příspěvku na svém blogu iFixit vyjádřil svou frustraci z toho, že se mu nepodařilo vybudovat opravám přátelský ekosystém pro nezávislé podnikatele a spotřebitele. Společnost tvrdí, že pochybuje o závazku Samsungu učinit opravy dostupnějšími.
Společnost Samsung využila iFixit k usnadnění programu samooprav pro své zákazníky. iFixit vytvořil podrobné průvodce opravami pro výměnu sestav displeje, zadního skleněného panelu, nabíjecích portů a dalších součástí. Podle iFixitu se však během spolupráce se Samsungem neustále vyskytovaly nějaké překážky.
Především se jednalo o ceny komponentů, které byly tak vysoké, že se mnoho spotřebitelů rozhodlo svá zařízení raději vyměnit, než je opravit. „Design zařízení Galaxy od Samsungu zůstával frustrujícím způsobem slepený dohromady, což nás nutilo prodávat baterie a obrazovky v předlepených balíčcích, což zvyšovalo náklady,“ uvádí.
Od 17. června již iFixit nebude určeným distributorem dílů a nástrojů třetích stran společnosti Samsung. Stávající příručky k opravám iFixit ze svých stránek neodstraní, ale již nebude spolupracovat se Samsungem na tvorbě nových. I nadále plánuje prodávat díly a opravné sady pro sady por zařízení Samsung od OEM výrobců, podobně jako to dělá u iPhonů od Applu.
Čtěte také: Známe plány Samsungu. Sluchátka Galaxy Buds získají funkce umělé inteligence
Společnost Samsung již dříve spolupracovala se společností iFixit na oznámení programu Galaxy Upcycling, který měl vdechnout starým zařízením nový smysl. Samsung však myšlenku nakonec pohřbil. Aktuálně ukončené partnerství je tak druhým neúspěšným podnikem Samsungu a iFixitu. „Očividně jsme se nepoučili hned napoprvé a před dvěma lety jsme se nechali přesvědčit, že to s opravami myslí vážně,“ píše se na blogu iFixit.
Jihokorejský výrobce v oficiálním prohlášení pro Android Authority uvedl, že bude i nadále nabízet náhradní díly pro svá zařízení prostřednictvím webové stránky Samsungparts.com, kterou provozuje jiný poskytovatel oprav Encompass.
Aktuálně však zde samostatnou kategorii pro mobilní telefony nenajdete. K dispozici jsou náhradní díly pro domácí spotřebiče jako ledničky, myčky, pračky, sporáky, televize, systémy domácího kina nebo počítače. Je však možné, že do poloviny června, kdy spolupráce s iFixit končí, nabídka na webu rozšíří.
Společnost iFixit, která se zabývá opravami zařízení, ukončuje po dvou letech partnerství se Samsungem. V příspěvku na svém blogu iFixit vyjádřil svou frustraci z toho, že se mu nepodařilo vybudovat opravám přátelský ekosystém pro nezávislé podnikatele a spotřebitele. Společnost tvrdí, že pochybuje o závazku Samsungu učinit opravy dostupnějšími.
Společnost Samsung využila iFixit k usnadnění programu samooprav pro své zákazníky. iFixit vytvořil podrobné průvodce opravami pro výměnu sestav displeje, zadního skleněného panelu, nabíjecích portů a dalších součástí. Podle iFixitu se však během spolupráce se Samsungem neustále vyskytovaly nějaké překážky.
Především se jednalo o ceny komponentů, které byly tak vysoké, že se mnoho spotřebitelů rozhodlo svá zařízení raději vyměnit, než je opravit. „Design zařízení Galaxy od Samsungu zůstával frustrujícím způsobem slepený dohromady, což nás nutilo prodávat baterie a obrazovky v předlepených balíčcích, což zvyšovalo náklady,“ uvádí.
Od 17. června již iFixit nebude určeným distributorem dílů a nástrojů třetích stran společnosti Samsung. Stávající příručky k opravám iFixit ze svých stránek neodstraní, ale již nebude spolupracovat se Samsungem na tvorbě nových. I nadále plánuje prodávat díly a opravné sady pro sady por zařízení Samsung od OEM výrobců, podobně jako to dělá u iPhonů od Applu.
Čtěte také: Známe plány Samsungu. Sluchátka Galaxy Buds získají funkce umělé inteligence
Společnost Samsung již dříve spolupracovala se společností iFixit na oznámení programu Galaxy Upcycling, který měl vdechnout starým zařízením nový smysl. Samsung však myšlenku nakonec pohřbil. Aktuálně ukončené partnerství je tak druhým neúspěšným podnikem Samsungu a iFixitu. „Očividně jsme se nepoučili hned napoprvé a před dvěma lety jsme se nechali přesvědčit, že to s opravami myslí vážně,“ píše se na blogu iFixit.
Jihokorejský výrobce v oficiálním prohlášení pro Android Authority uvedl, že bude i nadále nabízet náhradní díly pro svá zařízení prostřednictvím webové stránky Samsungparts.com, kterou provozuje jiný poskytovatel oprav Encompass.
Aktuálně však zde samostatnou kategorii pro mobilní telefony nenajdete. K dispozici jsou náhradní díly pro domácí spotřebiče jako ledničky, myčky, pračky, sporáky, televize, systémy domácího kina nebo počítače. Je však možné, že do poloviny června, kdy spolupráce s iFixit končí, nabídka na webu rozšíří.