Vývojáři dostali padáka. Hra Deus Ex se nedočká dalšího pokračování
- Dlouho očekávaná hra Deus Ex nakonec nevyjde
- Embracer Group upřednostňuje jiný projekt
- Společnost propustila 97 zaměstananců

K významnému obratu událostí vedla rozsáhlá restrukturalizace společnosti Embracer Group, došlo tak ke zrušení velmi očekávané nové hry Deus Ex, která se údajně vyvíjela asi dva roky pod křídly Eidos Montreal, jak informuje agentura Bloomberg. Švédská videoherní a mediální holdingová společnost se rozhodla projekt ukončit. Následky těchto rozhodnutí nechávají zbývající tým v Eidos Montreal soustředit úsilí na své původní franšízy.
Deus Ex aneb konec ikonické herní řady
Náhlé zrušení nového projektu Deus Ex vyvolává otázky o důvodech rozhodnutí. Zatímco konkrétní detaily zůstávají nezveřejněny, zdroje naznačují, že přednost mohl mít jiný projekt, naznačený minulý rok a obsahující prvky jako kooperativní hratelnost, levelování, upgrady, crafting a využití Unreal Engine 5. Důraz společnosti Embracer na finanční úvahy a potenciální příslib alternativního projektu mohly ovlivnit tento překvapivý posun v prioritách rozvoje.
Nadšenci Deus Ex a herní komunita obecně mohou spekulovat o budoucnosti ikonické franšízy, vzhledem k tomu, že poslední velký díl, Deus Ex: Mankind Divided, byl vydán v roce 2016. Eidos Montreal, nyní ve vlastnictví Embracer Group čelila výzvám a nejistotám navzdory očekáváním zlepšení po přechodu ze Square Enix. Zrušení nového projektu Deus Ex přidává další vrstvu složitosti do budoucího fungování studia.

Čtěte také: První člověk na světě má v mozku implantát Neuralink. Výsledky jsou slibné
Masivní propouštění
Spolu se zrušením čelí Eidos Montreal propouštění, což bude mít dopad na pracovní sílu kanadského studia. Důsledky těchto rozhodnutí byly dále potvrzeny společností Eidos Montreal na síti X, která odhalila, že propouštění se má týkat na 97 jednotlivců napříč vývojovými, administrativními a podpůrnými službami. Studio, které se v roce 2022 chlubilo přibližně 480 zaměstnanci, aktivně pracovalo na několika projektech po vydání Marvel’s Guardians of the Galaxy v roce 2021.
Eidos Montreal uznává náročný globální ekonomický kontext a dynamiku průmyslu a vyjádřil odhodlání svého týmu dobře fungovat. Zatímco herní prostředí prochází posuny a úpravami, zrušení nového Deus Ex slouží jako připomínka složitých výzev, kterým čelí herní vývojářská studia, a křehkou rovnováhu mezi finančními ohledy a kreativními aspiracemi.
Autor článku
Bývalý redaktor webu Mobilizujeme.cz.