Google přepisoval titulky z médií pomocí AI. Výsledky byly nečekaně špatné

Ondřej Koníček
Google vyhledávač | Zdroj: Unsplash
Google vyhledávač | Zdroj: Unsplash

V kanálu Google Discover se objevovaly AI nadpisy, které byly směšné, nepřesné a kazily původní obsah článků.

AI není tak všemocná, jak by se mohlo zdát

Umělá inteligence je aktuálně tím nejžhavějším tématem v technologickém světě a většinou na ni panuje názor, že by mohla ve velkém ohrozit některá pracovní místa. Jak se ale ukazuje, prozatím není tak všemocná, jak si uživatelé často myslí a pořád má velké mezery.

Určitě znáte hub Google Discover, což je jakýsi individuální feed nacházející se v aplikaci Google One, ale i na úvodní stránce prohlížeče Chrome. Tato platforma zobrazuje oblíbená témata uživatele na základě toho, na co v rámci webu kliká a co ho nejvíce zajímá.

V hubu Discover se objevují rychlé shrnutí článků, které generuje umělá inteligence a v poslední době došlo také na generované nadpisy. Namísto původního nadpisu článku se v Google Discover objevují nadpisy vyprodukované AI a ty jsou, ve většině případů, otřesné.

Google Discover | Zdroj: Luboš Srb
Google Discover | Zdroj: Luboš Srb

Nadpisy, které si AI za rámeček nedá

Tyto nadpisy vygenerované pomocí umělé inteligence na základě obsahu článku jsou často naprosto směšné a na míle daleko od původních titulků. Často jsou bohužel nejenom nudné, ale také zcela nesprávné a není výjimkou, že se stáčejí až do clickbaitů.

Tyto nadpisy někdy dokonce mohou články poškodit a zcela změnit jejich původní vyznění. Například u jednoho článku serveru 9to5google tento uměle vygenerovaný titulek výrazně změnil původní vyznění článku do negativního směru.

Dle zástupce Googlu se jedná prozatím pouze o testovací provoz, který má sloužit k vyladění služby. Vyhledávací gigant testuje testuje nový design svého hubu, který mění umístění stávajících nadpisů, aby se podrobnosti o tématu snáze vnímaly ještě před objevením odkazu na web.

Testování na uživatelích

Dle vyjádření Googlu nejsou titulky navržené umělou inteligencí ještě v takovém stádiu, že by mohly být nasazeny do ostrého provozu. Je ale znepokojivé, že je vyhledávací gigant testuje na uživatelích i přesto, že jsou výsledné nadpisy opravdu velmi špatné a často mění vyznění článků.

U AI nadpisů navíc neexistuje žádné upozornění na to, že se jedná o titulek vygenerovaný umělou inteligencí a to může být problém. Dá se očekávat, že weby nebudou degradací jejich pečlivě připravených nadpisů umělou inteligencí nadšeny a to pochopitelně platí i pro čtenáře.

Zdroj: Android Authority


Autor článku

Ondřej Koníček - Redaktor

Ondřej je nadšencem do elektroniky – od telefonů a počítačů až po hardware všeho druhu. Jeho srdce bije i pro svět her, dobré filmy a občas si dá do těla i při sportu.


Komentáře


Nejnovější články