Falešné recenze zboží dostaly zákaz. Pod dohledem bude i umělá inteligence

  • Nová pravidla FTC řeší falešné recenze na webech či sociálních médiích v USA
  • Cílem je chránit spotřebitele a podporovat spravedlivou hospodářskou soutěž
  • Zakazují se také recenze, které vygeneruje umělá inteligence

Falešné recenze a hodnocení budou v USA pod dohledem, ilustrační | foto: Pixabay

Zákaznické recenze a hodnocení jsou první věcí, na kterou se díváme, když si chceme koupit nový produkt, případně objednat novou službu. V posledním období byl ale zaznamenán prudký nárůst falešných recenzí.

Konec falešným recenzím

A právě to se nelíbilo americkým zákonodárcům a rozhodli se zakročit. Jak informoval web Android Police, FTC se konečně rozhodlo řešit falešné recenze a hodnocení v USA. Tímto zákonem chce chránit spotřebitele a zároveň podpořit férovou hospodářskou soutěž.

Jak uvedla předsedkyně FTC Lian M. Khan v tiskové zprávě, falešné recenze mrhají časem a penězi lidí. Nově zavedený nástroj má chránit Američany před podváděním ze strany firem. Zároveň chce FTC upozorňovat podniky, které nezákonně osazují systém a na druhé straně chce podporovat ty podniky, které jsou spravedlivé a čestné.

Online nakupování, ilustrační | foto: Unsplash


Čtěte také: Apple vás má v hrsti. Používáním jeho zařízení se zavazujete k čemusi bizarnímu


O zavedení se uvažovalo již déle

Návrhy na změny týkající se amerického trhu a konkrence schopnosti byly oznámeny již v letech 2022 a 2023. K definitivnímu znění však došlo až nyní.

Rozhodnutí FTC bylo jednomyslné a zakazuje nepravdivé spotřebitelské recenze, kupování pozitivních nebo negativních recenzí, důvěrné recenze, webové stránky s recenzemi kontrolovanými společností, potlačování recnezí a zneužívání falešných recenzí či indikátory sociálních médií.

Na mušce i umělá inteligence

Nová pravidla se budou zabývat i falešnými recenzemi, které vygenerovala umělá inteligence. Rovněž si FTC posvítí na recenzenty, kteří neměli skutečné zkušenosti s podnikem nebo jeho produkty a službami. To může zahrnovat také recenze celebrit.

Nakupování sledovatelů na sociálních sítích

Podle FTC je fér, pokud spotřebitel ví o falešných a koupených sledovatelích na sociálních sítích. Zapojení sociálních sítí pro komerční účely totiž může zahrnovat roboty, což je vůči spotřebitelům neetické a klamné. FTC dokonce pohrozila pokutami, pokud se nová pravidla nebudou dodržovat. Výše zmíněné rozhodnutí nabude účinnosti dva měsíce po zveřejnění ve federálním rejstříku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Falešné recenze zboží dostaly zákaz. Pod dohledem bude i umělá inteligence

  • Nová pravidla FTC řeší falešné recenze na webech či sociálních médiích v USA
  • Cílem je chránit spotřebitele a podporovat spravedlivou hospodářskou soutěž
  • Zakazují se také recenze, které vygeneruje umělá inteligence

Falešné recenze a hodnocení budou v USA pod dohledem, ilustrační | foto: Pixabay

Zákaznické recenze a hodnocení jsou první věcí, na kterou se díváme, když si chceme koupit nový produkt, případně objednat novou službu. V posledním období byl ale zaznamenán prudký nárůst falešných recenzí.

Konec falešným recenzím

A právě to se nelíbilo americkým zákonodárcům a rozhodli se zakročit. Jak informoval web Android Police, FTC se konečně rozhodlo řešit falešné recenze a hodnocení v USA. Tímto zákonem chce chránit spotřebitele a zároveň podpořit férovou hospodářskou soutěž.

Jak uvedla předsedkyně FTC Lian M. Khan v tiskové zprávě, falešné recenze mrhají časem a penězi lidí. Nově zavedený nástroj má chránit Američany před podváděním ze strany firem. Zároveň chce FTC upozorňovat podniky, které nezákonně osazují systém a na druhé straně chce podporovat ty podniky, které jsou spravedlivé a čestné.

Online nakupování, ilustrační | foto: Unsplash


Čtěte také: Apple vás má v hrsti. Používáním jeho zařízení se zavazujete k čemusi bizarnímu


O zavedení se uvažovalo již déle

Návrhy na změny týkající se amerického trhu a konkrence schopnosti byly oznámeny již v letech 2022 a 2023. K definitivnímu znění však došlo až nyní.

Rozhodnutí FTC bylo jednomyslné a zakazuje nepravdivé spotřebitelské recenze, kupování pozitivních nebo negativních recenzí, důvěrné recenze, webové stránky s recenzemi kontrolovanými společností, potlačování recnezí a zneužívání falešných recenzí či indikátory sociálních médií.

Na mušce i umělá inteligence

Nová pravidla se budou zabývat i falešnými recenzemi, které vygenerovala umělá inteligence. Rovněž si FTC posvítí na recenzenty, kteří neměli skutečné zkušenosti s podnikem nebo jeho produkty a službami. To může zahrnovat také recenze celebrit.

Nakupování sledovatelů na sociálních sítích

Podle FTC je fér, pokud spotřebitel ví o falešných a koupených sledovatelích na sociálních sítích. Zapojení sociálních sítí pro komerční účely totiž může zahrnovat roboty, což je vůči spotřebitelům neetické a klamné. FTC dokonce pohrozila pokutami, pokud se nová pravidla nebudou dodržovat. Výše zmíněné rozhodnutí nabude účinnosti dva měsíce po zveřejnění ve federálním rejstříku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."