Nařízení o digitálních trzích pomalu prorůstá celým ekosystémem Apple produktů. Po iOS se nařízení přizpůsobí i iPadOS, čímž se vývojářům otevřou nové možnosti distribuce svých aplikací a způsoby, jak si za ně nechat zaplatit.
Aplikace pro iPady bude možné distribuovat alternativními metodami mimo App Store, ale je zde malý háček. Apple si za aplikace mimo něj bude účtovat poplatek, který se bude vztahovat pouze na aplikace s více než milionem stažení ročně.
Samotný poplatek bude 50 eurocentů (12,5 koruny) za jedno unikátní stažení. Za jeden milion stažení by vývojář tedy musel zaplatit přibližně 500 tisíc eur (12,5 milionu korun). Naštěstí bude mít poplatek horní strop 1,07 milionu eur, i tak se ale bude jednat o velké sumy peněz.
Čtěte také: Vývojáři plní sny fanoušků. Starfield dostává obrovskou aktualizaci
Aplikace bude možné stahovat mimo App Store pouze na území Evropské unie a změny se týkají primárně evropských vývojářů. Zbytek světa bude nadále mít aplikace pro iOS a iPadOS dostupné pouze na App Store.
V rámci změn mohou vývojáři využít alternativní platební metody mimo Apple Pay. Povinnému poplatku se ale vyhnout nepůjde. Naštěstí se stažení stejné aplikace na iPhone i iPad bude počítat stále jako jedno stažení, nikoli jako dvě.
Apple by měl změny implementovat nejpozději do konce podzimu, nejpravděpodobněji v listopadu. K aktivaci změn bude potřeba softwarová aktualizace, která může dorazit s předstihem, a následně dojde k aktivaci na serverech Applu.
Nařízení o digitálních trzích pomalu prorůstá celým ekosystémem Apple produktů. Po iOS se nařízení přizpůsobí i iPadOS, čímž se vývojářům otevřou nové možnosti distribuce svých aplikací a způsoby, jak si za ně nechat zaplatit.
Aplikace pro iPady bude možné distribuovat alternativními metodami mimo App Store, ale je zde malý háček. Apple si za aplikace mimo něj bude účtovat poplatek, který se bude vztahovat pouze na aplikace s více než milionem stažení ročně.
Samotný poplatek bude 50 eurocentů (12,5 koruny) za jedno unikátní stažení. Za jeden milion stažení by vývojář tedy musel zaplatit přibližně 500 tisíc eur (12,5 milionu korun). Naštěstí bude mít poplatek horní strop 1,07 milionu eur, i tak se ale bude jednat o velké sumy peněz.
Čtěte také: Vývojáři plní sny fanoušků. Starfield dostává obrovskou aktualizaci
Aplikace bude možné stahovat mimo App Store pouze na území Evropské unie a změny se týkají primárně evropských vývojářů. Zbytek světa bude nadále mít aplikace pro iOS a iPadOS dostupné pouze na App Store.
V rámci změn mohou vývojáři využít alternativní platební metody mimo Apple Pay. Povinnému poplatku se ale vyhnout nepůjde. Naštěstí se stažení stejné aplikace na iPhone i iPad bude počítat stále jako jedno stažení, nikoli jako dvě.
Apple by měl změny implementovat nejpozději do konce podzimu, nejpravděpodobněji v listopadu. K aktivaci změn bude potřeba softwarová aktualizace, která může dorazit s předstihem, a následně dojde k aktivaci na serverech Applu.