Ekologie nebo byznys? Apple jednoduchým trikem vydělal 6,5 miliardy dolarů!

  • Jak známo, prodejní balení iPhonů neobsahuje nabíjecí adaptér
  • Apple tento prvek, spolu se sluchátky, vyjmul z balení v roce 2020
  • A za ty dva roky se mu to pekelně vyplatilo
Prodejní balení iPhonu 12

Zmenšené prodejní balení iPhonu 12, které pozbývá sluchátka i nabíjecí adaptér

Apple se před dvěma lety rozhodl, že do prodejního balení svých telefonů již nebude dávat nabíjecí adaptéry a sluchátka zdarma. Jako první toto rozhodnutí pocítily iPhony 12 a Apple to pochopitelně omlouval těmi nejlepšími úmysly. Tím myslíme šetření přírodních zdrojů, našeho životního prostředí a snížení uhlíkové stopy. Kromě ekologie mělo toto rozhodnutí i ekonomický dopad. A to vpravdě obrovský.

Apple a ekologie. Nebo snad promyšlený byznys?

Tím, že Apple odstranil nabíječku a sluchátka z balení, se mu výrazně snížily náklady nejen co se samotné výroby týče, ale i balení. Mohl totiž začít prodávat své iPhony v menších krabičkách, jejichž výroba je pochopitelně levnější a něco se povedlo ušetřit také na dopravě. Když máte menší krabičky, na jednu paletu se jich naskládá víc a doprava tak vyjde levněji.

To jsou ekonomické aspekty, které jsou neoddiskutovatelné. Abychom ale byli fér, tento krok se vyplatil i z ekologického hlediska. Díky nasazení menšího balení snížil Apple své emise o 2 miliony tun CO2, což odpovídá zhruba 500 000 automobilům. To je vskutku úctyhodný počin, ale ne všichni gigantu z Cupertina na jeho ekologickou agitku skočili a myslí si, že jde hlavně o peníze.

Kromě nabíječky přestal Apple dávat do balení svých telefonů i sluchátka EarPods


Čtěte také: Hadřík byl ještě slabý odvar. Apple začíná prodávat obyčejný kabel za 5 tisíc korun!


Není zelená jako zelená

Je tedy evidentní, že Apple se v posledních letech barví do zelena, ale ne všichni za zelenou barvou vidí barvu ekologie. Někteří v ní spíše spatřují barvu peněz a nejnovější report serveru Daily Mail jim dává tak trochu za pravdu. Hodně se mimo jiné mluví o tom, že není náhoda, že Apple tyto dva prvky z balení vyjmul u dvanácté generace iPhonů.

Jedná se totiž o první jablečné telefony s podporou 5G a Apple si mohl eliminací nabíječky a sluchátek kompenzovat vyšší výrobní náklady, které narostly kvůli 5G modemu. Zpět ale ke zmíněnému reportu, který říká, že Apple tímto krokem zatím ušetřil již více než 6,5 miliardy dolarů, což je vskutku obrovská částka a není to jenom o šetření. Gigant z Cupertina si také pořádně namastil kapsu.

Bez nabíječky to nejde

Nové iPhony podporují rychlejší nabíjení než jejich předchůdci a stalo se to, že uživatelé, kteří si koupili například dvanáctou generaci, měli doma jen 5W nabíjecí adaptéry z balení starších modelů. To znamená, že pro výkonnější nabíječky zamířili pochopitelně k Applu. A pokud chtěl i nová sluchátka EarPods, opět si je musel koupit za plnou cenu.

I tímto kanálem tedy do pokladny jablečného giganta přiteklo hodně peněz a za tyto dva prvky, které by zákazníci dostali za normálních okolností zdarma, údajně utratili již 293 milionů dolarů. Jak je vidět, Apple měl tento krok dokonale promyšlený. V očích veřejnosti je zelenou společností zaměřenou na ekologii a zároveň se mu povedlo opravdu výrazně zvýšit své zisky.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Ekologie nebo byznys? Apple jednoduchým trikem vydělal 6,5 miliardy dolarů!

  • Jak známo, prodejní balení iPhonů neobsahuje nabíjecí adaptér
  • Apple tento prvek, spolu se sluchátky, vyjmul z balení v roce 2020
  • A za ty dva roky se mu to pekelně vyplatilo
Prodejní balení iPhonu 12

Zmenšené prodejní balení iPhonu 12, které pozbývá sluchátka i nabíjecí adaptér

Apple se před dvěma lety rozhodl, že do prodejního balení svých telefonů již nebude dávat nabíjecí adaptéry a sluchátka zdarma. Jako první toto rozhodnutí pocítily iPhony 12 a Apple to pochopitelně omlouval těmi nejlepšími úmysly. Tím myslíme šetření přírodních zdrojů, našeho životního prostředí a snížení uhlíkové stopy. Kromě ekologie mělo toto rozhodnutí i ekonomický dopad. A to vpravdě obrovský.

Apple a ekologie. Nebo snad promyšlený byznys?

Tím, že Apple odstranil nabíječku a sluchátka z balení, se mu výrazně snížily náklady nejen co se samotné výroby týče, ale i balení. Mohl totiž začít prodávat své iPhony v menších krabičkách, jejichž výroba je pochopitelně levnější a něco se povedlo ušetřit také na dopravě. Když máte menší krabičky, na jednu paletu se jich naskládá víc a doprava tak vyjde levněji.

To jsou ekonomické aspekty, které jsou neoddiskutovatelné. Abychom ale byli fér, tento krok se vyplatil i z ekologického hlediska. Díky nasazení menšího balení snížil Apple své emise o 2 miliony tun CO2, což odpovídá zhruba 500 000 automobilům. To je vskutku úctyhodný počin, ale ne všichni gigantu z Cupertina na jeho ekologickou agitku skočili a myslí si, že jde hlavně o peníze.

Kromě nabíječky přestal Apple dávat do balení svých telefonů i sluchátka EarPods


Čtěte také: Hadřík byl ještě slabý odvar. Apple začíná prodávat obyčejný kabel za 5 tisíc korun!


Není zelená jako zelená

Je tedy evidentní, že Apple se v posledních letech barví do zelena, ale ne všichni za zelenou barvou vidí barvu ekologie. Někteří v ní spíše spatřují barvu peněz a nejnovější report serveru Daily Mail jim dává tak trochu za pravdu. Hodně se mimo jiné mluví o tom, že není náhoda, že Apple tyto dva prvky z balení vyjmul u dvanácté generace iPhonů.

Jedná se totiž o první jablečné telefony s podporou 5G a Apple si mohl eliminací nabíječky a sluchátek kompenzovat vyšší výrobní náklady, které narostly kvůli 5G modemu. Zpět ale ke zmíněnému reportu, který říká, že Apple tímto krokem zatím ušetřil již více než 6,5 miliardy dolarů, což je vskutku obrovská částka a není to jenom o šetření. Gigant z Cupertina si také pořádně namastil kapsu.

Bez nabíječky to nejde

Nové iPhony podporují rychlejší nabíjení než jejich předchůdci a stalo se to, že uživatelé, kteří si koupili například dvanáctou generaci, měli doma jen 5W nabíjecí adaptéry z balení starších modelů. To znamená, že pro výkonnější nabíječky zamířili pochopitelně k Applu. A pokud chtěl i nová sluchátka EarPods, opět si je musel koupit za plnou cenu.

I tímto kanálem tedy do pokladny jablečného giganta přiteklo hodně peněz a za tyto dva prvky, které by zákazníci dostali za normálních okolností zdarma, údajně utratili již 293 milionů dolarů. Jak je vidět, Apple měl tento krok dokonale promyšlený. V očích veřejnosti je zelenou společností zaměřenou na ekologii a zároveň se mu povedlo opravdu výrazně zvýšit své zisky.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."