Čísla mluví jasně. Levnější Netflix s reklamou má být naprostý propadák
- Netflix dlouhodobě patří mezi velice populární služby
- Streamovací gigant zavedl daleko levnější tarif s reklamou
- Nyní se ale ukazuje, že to možná nebyl ten nejlepší nápad

Netflix stabilně patří mezi nejpopulárnější streamovací služby planety. Jeho videotéka je rozmanitá a v posledních letech americký gigant čím dál tím víc sází zejména na vlastní obsah. Dlužno dodat, že místy se mu to i vyplácí, protože má pod palcem několik celosvětových hitů; ať už jde o seriály, filmy nebo dokumentární tvorbu.
Netflix trápí sdílení účtů
Pokud platformu sami používáte, pak víte, že máte k dispozici několik balíčků, díky nimž jde pod jeden účet připojit vícero zařízení. A také, a to je právě pomyslný kámen úrazu, že spousta zákazníků sdílí svůj přístup s dalšími osobami (rodina, známí apod.). Důvod je zřejmý – podělit si rovnoměrně náklady.
Vezměte si třeba Netflix Premium. Balíček stojí 319 Kč, můžete ho mít až na čtyřech zařízeních, takže když jej v rámci svého účtu sdílíte se třemi dalšími, vyjde vás na cca 80 Kč. To dokonale vykresluje přísloví vlk se nažral a koza zůstala celá.

Čtěte také: Známe podobu OnePlus 11. Vypadá skvěle a oživuje prvek, který nám chyběl
Velký problém
Jenže s tím má Netflix dlouhodobě problém. Nelíbí se mu fakt, že se s jeho službou takhle kupčí. Argumentuje tím, že připojení k platformě by měla zůstat v rámci jedné domácnosti a tečka.
Pakliže má někdo z blízkých zájem, má si ji jednoduše zakoupit. Akcentuje zejména kvalitnější obsah, který je podmíněn příjmy, jež jsou díky tomuto fištrónskému přístupu zákazníků menší.
Netflix s reklamami je prý fiasko
Platforma nastalou situaci vyřešila po svém. V některých regionech spustila pilotní projekt, který sice počítá s levnější sazbou, ale za cenu zařazení komerčních reklam, což je svým způsobem paradox, protože tohle až dosud Netflix kategoricky odmítal.
Vtip je totiž v tom, že zatímco jinde máte obsah s reklamami, byť s v omezenějším rozsahu, zdarma, zde za službu i s inzercemi stále platíte, jen o něco méně. Že nepůjde o trefu do černého už stihli predikovat nejen nejrůznější experti, ale i analytické firmy.
Podle údajů zveřejněných společností Antenna, o nichž informoval včerejší Wall Street Journal, si Netflixu s reklamami nevede zrovna nejlépe. Z dat vyplývá, že od zahájení v listopadu novinku využívá 9 % zákazníků, což není žádná výhra.
Pokud se totiž pozorně podíváte na odliv v segmentu Premium nebo Standard. Netflix celou záležitost bagatelizuje a argumentuje tím, že Antenna se opírá o hrubé a poměrně zkreslené údaje, které nereflektují realitu.